Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha RD50 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1317 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31061 - Yamaha RD50 probleem
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 7-8-2005 0:00 Print reply

Posts: 1737
met deze setup (60 cc en 16 mikunie) rijd ik met sproeier 140. rijdt 95.

probeer ook eens 140.

Veel su6
 
Bierie 7-8-2005 20:37 Print reply
Posts: 128
Als je geholpen bent, had ik ook nog een vraagje. Kan iemand mij de maat geven van de grote keerring in het voorwiel, en waar ik deze kan bestellen. Alvast bedankt!
 
Wpxl 8-8-2005 13:39 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
met deze setup (60 cc en 16 mikunie) rijd ik met sproeier 140. rijdt 95.

probeer ook eens 140.

Veel su6


Nee 140 is veel te groot (iig voor mijn ding)
120 is al veel te groot... 95 of 100 is wel goed.
Maar het maakt sowieso niet uit wat voor een sproeier ik er in doe..het maakt geen verschil. Zelfs niet tussen 95 en 120
 
Wpxl 9-8-2005 16:15 Print reply

Posts: 35
Er vaag...ik heb naar een Kawasaki AR50 gekeken..en daar zit op de carburateur een slangetje die in dat zwarte gedeelte rechts van het blok gaat...niet het slangetje naar de olie pomp, maar een ander slangetje.
Bij mij is dat slangetje afgeknipt en met een schroef dicht gemaakt.
Maar uit de gaatje waar normaal dat slangetje in gaat voel je em wel zuigen.
Dus waarschijnlijk moet dat dicht..
Al gedaan maar geen succes...wat is dit..?
Die zogenaamde "vacuumslang"?
 
Saknet 10-8-2005 13:55 Print reply

Posts: 10355
hoi
zeg dat geluidje is dat niet gewoon vette detonatie

heb je je kop afgevlakt
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Wpxl 10-8-2005 19:04 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hoi
zeg dat geluidje is dat niet gewoon vette detonatie

heb je je kop afgevlakt


Nee dat geplop is het "gefloep" van de luchtdruk uit de inlaat (momenteel geen luchtfilter erop aangezien ik toch niet rijd).
Bij elke Plop voel je lucht uit de inlaat komen.
Als ie em eenmal pakt (dus na het rennen), zuigt ie wel lucht uit de inlaat BTW.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 10-8-2005 om 19:05 uur.
 
Mr.Pink 10-8-2005 20:00 Print reply

Posts: 776
Zit de zuiger niet verkeerd om?
 
Wpxl 10-8-2005 20:59 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Pink
Zit de zuiger niet verkeerd om?


Nee, pijl op de zuiger wijst naar de uitlaat poort.
 
Bierie 10-8-2005 22:23 Print reply
Posts: 128
Moet deze niet naar de ingang wijzen?
 
Wpxl 10-8-2005 22:24 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie
Moet deze niet naar de ingang wijzen?


Volgens mij niet
 
Joostvdw 10-8-2005 22:52 Print reply

Posts: 4789
het woord IN moet naar de inlaat of de pijl naar de uitlaat(poort)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Wpxl 11-8-2005 0:29 Print reply

Posts: 35
Vacuum slang..anyone?
 
dirktimmer 12-8-2005 0:23 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie
Moet deze niet naar de ingang wijzen?


tuurlijk niet idioot, als je dat doet hoef hje maar 1 x te kicken dan zijn je zuigerveertjes in de uitlaatpoort blijven hangen whaha
 
mr. Spock 29-9-2005 17:21 Print reply

Posts: 48
het volgende klinkt mischien wat simpel maar kijk eens naar de flensjes van het spruitstuk en de carburateur, want het lijkt mij dat er false lucht word aangezogen...

live long and prosper

Dit bericht is gewijzigd door mr. Spock op 29-9-2005 om 17:39 uur.
 
Live long and prosper..
Kees de Jong 29-9-2005 17:30 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wpxl
Vacuum slang..anyone?


Waar jij last van hebt is waarschijnlijk valse lucht, ik begrijp uit je post dat het nippeltje wat op je spruitstuk zit niet dichtgemaakt is? Hier zuigt hij valse lucht vandaan.

Neem een stukje slang wat er op past, (dat wat er bij je olie pompje nog zat zoals je zei, hier kan je wat vanaf halen als er nog genoeg is, duw dit over dat nippeltje heen en draai er dan een schroef in, deze moet goed strak zitten zodat het luchtdicht is.

Als je hiermee klaar bent kan je kijken of ie nu nergens meer valse lucht aanzuigt, dit kan je doen door je brommer stationair te laten lopen en dan met een deobus (of iets anders goed brandbaars) over al bij je carburateur spruitstuk en waar je carb met je luchtfilter verbonden zit te spuiten.

Gaat ie hierdoor anders lopen (waarschijnlijk meteen uitvallen), dan heb je daar ook valse lucht. Als dit alles is opgelost moet je opnieuw gaan afstellen.

Hiervoor zijn deze faqs: afstellen

Veel succes ermee!

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 29-9-2005 om 17:31 uur.
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 12656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved