Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha RD50 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31061 - Yamaha RD50 probleem
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 29-7-2005 13:13 Print reply

Posts: 3032
Probeer is een stukje te rijden en dan na een tijdje de benzinekraan dicht zetten. Als hij dan beter loopt is de sproeier veel te groot.
 
http://www.durtikkers.tk
Kampersjaak 29-7-2005 13:15 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Probeer is een stukje te rijden en dan na een tijdje de benzinekraan dicht zetten. Als hij dan beter loopt is de sproeier veel te groot.


wtf. wat een theorie zeg.
 
oderint dum metuant
Wpxl 29-7-2005 14:28 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Probeer is een stukje te rijden en dan na een tijdje de benzinekraan dicht zetten. Als hij dan beter loopt is de sproeier veel te groot.


Ik heb al 85 95 100 en 120 geprobeerd.
Allemaal geen verschil.
zelfs tussen 85 en 120 :S
 
Saknet 29-7-2005 14:48 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Probeer is een stukje te rijden en dan na een tijdje de benzinekraan dicht zetten. Als hij dan beter loopt is de sproeier veel te groot.


of je vlotternaald zit vast
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Wpxl 29-7-2005 14:58 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


of je vlotternaald zit vast


Nee zit goed :P
 
AOF 29-7-2005 15:02 Print reply

Posts: 1477
probeer nu eens nieuwe contactpunten erin te doen zoals gezegt en dan posten wat het resultaat was

en kijk eens of die ergens valse lucht trekt door met een deobus rond het carter, cilinder en uitlaatpoort te spuiten(niet bij luchtfilter )
en als die dan anders gaat lopen heeft ie waarschijnlijk valse lucht.

want dit komt me namelijk erg bekent voor. een vriend van mij had dit ook bij zijn vespa en die trok gewoon valse luycht bij de uitlaatpoort

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 29-7-2005 om 15:05 uur.
 
Wpxl 29-7-2005 21:11 Print reply

Posts: 35
Zo..nieuwe contact punten erop plus op 0.5mm afsgesteld maar geen enkel verschil.
helemaal niks... :S

Ik ga straks ff opnemen hoe ie klinkt want als je gas geeft hoor je zoiets van een zachte "bloeb bloeb bloeb" :S..kan niet uitleggen.
Bij elke "bloeb" voel je dan beetje lucht uit de inlaat komen.
Ik snap er niks van...membraam is gewoon goed en alle 3 de kleppen staan dicht

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 29-7-2005 om 21:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 29-7-2005 om 21:12 uur.
 
Pegaso 29-7-2005 21:16 Print reply

Posts: 347
Hoe is de vonk als je de bougie eruit draait, de dop er weer op doet, het schroefdraad van de bougie tegen je cilinder houd, en een paar keer kickt?

Dit bericht is gewijzigd door Pegaso op 29-7-2005 om 21:16 uur.
 
Wpxl 29-7-2005 21:24 Print reply

Posts: 35
Hier alvast de wav van de brommer..
Als je luisterd hoor je de "bloeb" goed..dat is et moment wanneer ik gas geef.
Is alleen niet erg goeie kwaliteit, tis mijn mp3 speler, normaal klinkt et iets dieper maarja..

http://home.planet.n...ff/brommer_bloeb.WAV (400 KB)
 
Killed-1 29-7-2005 23:50 Print reply

Posts: 498
Kheb zelf ook een keer een soortgelijk probleem gehad met een 19mm mrd carb op mijn gilera gsm, sproeier maat maakte niks uit. Altijd deed die het klote. Maar bleek valse lucht te zijn. Het aanzuigrubber zat een mineskul gaatje/scheurtje in ofzo. Misschien dat je pakking(en) lek zijn van het spruitstuk?
 
Wpxl 30-7-2005 0:51 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killed-1
Kheb zelf ook een keer een soortgelijk probleem gehad met een 19mm mrd carb op mijn gilera gsm, sproeier maat maakte niks uit. Altijd deed die het klote. Maar bleek valse lucht te zijn. Het aanzuigrubber zat een mineskul gaatje/scheurtje in ofzo. Misschien dat je pakking(en) lek zijn van het spruitstuk?


Enige spruitstuk die niet helemaal inorde is, is die van de carburateur op het membraam ja.. zit een scheurtje in waar je de bout aan draait..
Maar hij sluit verder perfect af.
Ik kan voor alles nieuwe pakkingen gaan halen misschien.....
 
Ronald_ 30-7-2005 2:03 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wpxl
Hier alvast de wav van de brommer..
Als je luisterd hoor je de "bloeb" goed..dat is et moment wanneer ik gas geef.
Is alleen niet erg goeie kwaliteit, tis mijn mp3 speler, normaal klinkt et iets dieper maarja..

http://home.planet.n...ff/brommer_bloeb.WAV (400 KB)


das je brommer niet, maar een pingpongballen schieter
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
jong 30-7-2005 2:19 Print reply

Posts: 1445
ik wilde t nog net niet zeggen


maargoed, @TS, met andere carb had je precies hetzelfde probleem?

offtopique: zutphen is niet zo ver weg, me woont in duiven

Dit bericht is gewijzigd door jong op 30-7-2005 om 2:22 uur.
 
Wpxl 30-7-2005 12:56 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald_
[...]


das je brommer niet, maar een pingpongballen schieter

Hehe ja :P...hij plopt als de tering...Misschien is het toch compressie.
En ja met andere carbu zelfde probleem...Maar ik ga binnenkort de 16mm mikuni van een vriend erop zetten..hij heeft een kawasaki AR 50, die is toch bijna hetzelfde....
 
Wpxl 5-8-2005 12:27 Print reply

Posts: 35
Zo ff een kleine update..
Ik heb em met een vriend helemaal uit elkaar gehaald.. Zuigerveer gechecked maar die was inorde..
Niet versleten of gesprongen ofzo.
Alles dubbel gechecked membraan nog een keer gechecked en alles toen weer goed in elkaar gezet (kruislings blabla).

Maarja, zoals ik eigenlijk al verwachtte geen verschil:(.
Op het moment van de "plop" zoals je op die WAV kon horen komt er nogsteeds lucht uit de inlaat...(uit de carburateur waar normaal luchtfilter zit).
Ik snap hier geen hol van en mijn vriend ook al niet (Weet wel wat van brommers)
De enige manier waarvan ik weet dat de lucht weer terug kan komen door de inlaat is als het membraam niet goed werkt.. :S.. Maar helemaal in orde.

Vriend zei alleen dat als je tegen membraam aan blaast dat ie beetje open moet gaan en dat was niet het geval..dus die hebben we iets anders afgesteld.

HELP :(
 

Dit topic is 12653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved