Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #31061 - Yamaha RD50 probleem
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 12760 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
golden_power |
28-7-2005 22:09 |
Posts: 17 |
klinkt toch alsof dat er iets mis is met je hoofdsproeier, weet je zeker dat er niets vuil is in je carbu, en dat er een juiste sproeier in zit, dus niet mikuni in keihin of andersom, want volgens mij is bij mikuni maten altijd met 5 ertussen, dus 80-85-90 enz? ik had namelijk hetzelfde probleem met een van mijn brommers, en bleek dat er iets niet goed was met de hoofdsproeier.
Dit bericht is gewijzigd door golden_power op 28-7-2005 om 22:11 uur.
|
|
zonder geintjes |
|
khpoppema |
28-7-2005 22:09 |
Posts: 3199 |
dan moet je of de 16 mikuni of die andere carb er op zetten (16 is wel goed)
en die goed afstellen
zoek maar ff in de faq over afstellen
want enkel 1 kleinere sproeier proberen lukt niet
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Almer |
28-7-2005 22:30 |
Posts: 3325 |
heeft ie wel veel compressie en je membraam nog goed? je zou denken aan carb of ontsteking, had ik ook es met n brommer, bleef hangen voor de powerband ...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Wpxl |
28-7-2005 22:54 |
Posts: 35 |
Ja die andere carburateur heb ik al geprobeerd...Geen enkel verschil.
Er zat eerst 96 op, die kleinere kon ik niet meer lezen maar hij was duidelijk kleiner.
Ik heb de 96 en de kleinere allebei sproeier in allebei de makuni's geprobeerd meer geen enkel verschil.
Er zitten ook nog 120 sproeiers bij .. maar dat zou wel tegroot zijn of niet?
Onsteking valt niet veel aan te doen *denk ik*
Want maakt niet uit hoe ik em verander, het enige verschil is of ie wel of niet van 1000 naar 2000 toeren komt.
Als ik em iets verander komt ie naar 1500 toeren, of helemaal niet
Membraam heb ik ook gechecked.
Ziet er mooi uit, gewoon 3 klepjes, staan nu dicht maar kunnen ook gewoon open.
De reden waarom ik al eerder membraam had gechecked is omdat als ik het luchtfilter eraf haal de carburateur niet zuigt, maar een beetje blaast :S:S (vergeten te vertellen)
EDIT:
Leverbare maten zeskant:
60;65;70;75;80;85;90;95;100;105;110;115;120;125;130;135;140;145;150;155;160;165;170;
175;180;185;190;195;200
Inderdaad
Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 22:57 uur.
|
|
|
|
khpoppema |
28-7-2005 22:59 |
Posts: 3199 |
als dat ding blaast ipv zuigt kan dat nooit goed zijn dan is je complete cil niet goed kan het zijn dat je een cil heb voor roterende inlaat met membraan ofzo
maar ik denk dat ik dit beter over kan alten aan de yamaha freaks hier
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Wpxl |
28-7-2005 23:04 |
Posts: 35 |
Ja hij blaast niet echt maar zuigt ook niet...
Eigenlijk gebeurd er niet veel..maar je voelt em en beetje blazen.
Maar toch, een motor kan toch nooit stationair lopen als ie helemaal niet zuigt?
Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 23:11 uur.
|
|
|
|
herman103 |
28-7-2005 23:40 |
Posts: 1352 |
ga je contact punten maar stellen/schoonmaken/nieuwe kopen.
dit zijn redelijk normale verschijnselen als je contactpunten dood zijn. als hij zelf boven een bepaald toerental uit komt dab trekt hij um wel door. stationar lopen wil vaak ook wel maar hij wil niet echt werken.
stel ze maar op 0.40mm/0.50mm dat is altijd goed.
(standaart rd/dt verhaal )
Dit bericht is gewijzigd door herman103 op 28-7-2005 om 23:40 uur.
Dit bericht is gewijzigd door herman103 op 28-7-2005 om 23:42 uur.
|
|
|
|
Wpxl |
28-7-2005 23:42 |
Posts: 35 |
Dus ik moet gewoon nieuwe contactpunten kopen?
EDIT: stellen had namelijk geen zin:P
Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 23:47 uur.
|
|
|
|
herman103 |
28-7-2005 23:49 |
Posts: 1352 |
als je nieuwe koopt moet je ze toch stellen dus warom deze niet eerst ff proberen
|
|
|
|
Wpxl |
28-7-2005 23:59 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
als je nieuwe koopt moet je ze toch stellen dus warom deze niet eerst ff proberen
Misschien las je "ik had geen zin"
maar ik zei "HET had geen zin"
Ik heb wel geprobeerd, maar stellen gaf maar 1 verschil..nl of ie wel of niet van de 1000 toeren naar de 2000 kwam.
Als ik ze iets verkeerd had staan, kwam ie maar tot 1500 of sloeg ie meteen af
|
|
|
|
yamaha_RD |
29-7-2005 8:26 |
Posts: 975 |
als je hem gestart hebt zakt hij dan in zodra je gas gaat geven dat was bij mijne namelijk wel het geval toen heb ik de grote sproeier eruit gehaald(maat 100) die iets groter gemaakt met een ijzer draadje en toen liep hij wel goed ik heb zelf dan wel een 50 cc cilinder
|
|
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan! |
|
Terror |
29-7-2005 9:52 |
Posts: 9269 |
wat is je bougiekleur?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
29-7-2005 10:05 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terror
wat is je bougiekleur?
Metaalkleur met een wit jasje in het midden
Om een of andere reden denk ik bij het verhaal ook aan valse lucht, maar ik kan het zelf niet goed uitleggen (ik denk dat je meer dan ??n probleem hebt).
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Johnny B |
29-7-2005 10:54 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]
Metaalkleur met een wit jasje in het midden
Om een of andere reden denk ik bij het verhaal ook aan valse lucht, maar ik kan het zelf niet goed uitleggen (ik denk dat je meer dan ??n probleem hebt).
grappig haal ma gewoon nieuwe contact punten en stel hem netjes af
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Wpxl |
29-7-2005 11:18 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
als je hem gestart hebt zakt hij dan in zodra je gas gaat geven dat was bij mijne namelijk wel het geval toen heb ik de grote sproeier eruit gehaald(maat 100) die iets groter gemaakt met een ijzer draadje en toen liep hij wel goed ik heb zelf dan wel een 50 cc cilinder
Ja, hij loopt stationair goed, maar als je eenmaal gas geeft gaat ie iets omhoog maar zakt dan weer terug.
Als je gas los laat blijft ie dan stationair lopen, als je gas blijft geven slaat ie af.
Hij maakt een een raar hol geluid als je em omhoog probeerd te krijgen.
Bougiekleur was dacht ik wit-bruin (niet goed gechecked)..
|
|
|
|
Dit topic is 12760 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|