Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha RD50 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31061 - Yamaha RD50 probleem
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 12760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wpxl 28-7-2005 21:02 Print topicpost

Posts: 35
Hey allemaal..
Ben nieuw hier..Valt niet echt veel voortestellen..
Nick is WPxl..ben 16..

Ik had een vraag, ben door een ander forum hier naar toe doorgewezen met mijn probleem over de Yamaha RD 50 mx...
Ik heb em van iemand overgekocht voor €120, met allemaal rotzooi erbij.. Nou rotzooi, oa een Makuni 16mm + nog een vage carburateur.
Reden dat ie zo goedkoop was is dat ie niet goed werkt.
Het probleem is namelijk zo:

Meestal kan ik em gewoon starten met de kickstart...niet altijd, soms moet ik em aanlopen..
Hij loopt redelijk mooi stationair en klinkt alsof er niks mis is..
Maar dan als je em gas wilt geven gebeurd er niks...
Hij trekt em van 1000 toeren naar ongeveer 2000 toeren maar verder komt ie niet.
Ook niet in de vrij, met de koppeling of wat dan ook.. hij krijgt em niet omhoog.
Wat je dus moet doen, is met de brommer in de 1e vernelling gaan rennen terwijl je een beetje met het gas speelt...en dan op een gegeven moment pakt ie em...dan hou je de koppeling ingedrukt en hou je em op 5000+ toeren.

Vanaf hier werkt ie een beetje...je gaat er op zitten en trekt met slippende koppeling weg...maar zelfs nu moet je tot 8500 toeren trekken anders valt ie in de volgende versnelling weer terug totdat je stil staat.
In de 3 (4 in totaal) krijg ik em op 60km/h...in de 4e versnelling kan ie em nog net op toeren houden.

Het is BTW een 60cc met 16mm makuni carburateur en 95 sproeier.

Ik heb al veel geprobeerd (ook dankzij een ander forum)
Wat ik al geprobeerd heb is:

-uitlaat eraf halen en schoonmaken
-andere carburateur erop zetten (en kijken naar de oude)
-kleinere sproeier erop
-onsteking veranderen
-kijken of de cilinder er goed in zat
-Membraam checken
-Kijken of alles goed afgesloten was

Misschien ben ik wat vergeten..
Maar ik heb ongeveer alles geprobeerd/checked.

Alles los ziet er keurig uit, maar samen werkt et niet.
Ook..soms als ik em aan geduwt heb en gas geef met de koppeling ingedrukt schiet ie zomaar naar 7500 toeren (zonder dat ik daarna gas geef!) en blijft daar.
Ik krijg em dan ook onmogelijk daar vanaf..als ik meer gas geef gaat ie naar 8500 toeren...
Contact is nog niet aangesloten dus ik moest maar ff 1min wachten en toen ging ie weer terug..

Ik snap er echt helemaal niks van..
Eenmaal op ~4000 toeren trekt ie em wel naar 60km/h...
Stationair loopt ie ook mooi...maar zonder duwen krijg je em niet omhoog:S

Help!
Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 21:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 21:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 21:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 21:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 12-8-2005 om 13:39 uur.
 

golden_power 28-7-2005 22:09 Print reply
Posts: 17
klinkt toch alsof dat er iets mis is met je hoofdsproeier, weet je zeker dat er niets vuil is in je carbu, en dat er een juiste sproeier in zit, dus niet mikuni in keihin of andersom, want volgens mij is bij mikuni maten altijd met 5 ertussen, dus 80-85-90 enz? ik had namelijk hetzelfde probleem met een van mijn brommers, en bleek dat er iets niet goed was met de hoofdsproeier.

Dit bericht is gewijzigd door golden_power op 28-7-2005 om 22:11 uur.
 
zonder geintjes
khpoppema 28-7-2005 22:09 Print reply

Posts: 3199
dan moet je of de 16 mikuni of die andere carb er op zetten (16 is wel goed)

en die goed afstellen

zoek maar ff in de faq over afstellen

want enkel 1 kleinere sproeier proberen lukt niet


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Almer 28-7-2005 22:30 Print reply

Posts: 3325
heeft ie wel veel compressie en je membraam nog goed? je zou denken aan carb of ontsteking, had ik ook es met n brommer, bleef hangen voor de powerband ...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Wpxl 28-7-2005 22:54 Print reply

Posts: 35
Ja die andere carburateur heb ik al geprobeerd...Geen enkel verschil.
Er zat eerst 96 op, die kleinere kon ik niet meer lezen maar hij was duidelijk kleiner.
Ik heb de 96 en de kleinere allebei sproeier in allebei de makuni's geprobeerd meer geen enkel verschil.
Er zitten ook nog 120 sproeiers bij .. maar dat zou wel tegroot zijn of niet?

Onsteking valt niet veel aan te doen *denk ik*
Want maakt niet uit hoe ik em verander, het enige verschil is of ie wel of niet van 1000 naar 2000 toeren komt.
Als ik em iets verander komt ie naar 1500 toeren, of helemaal niet

Membraam heb ik ook gechecked.
Ziet er mooi uit, gewoon 3 klepjes, staan nu dicht maar kunnen ook gewoon open.
De reden waarom ik al eerder membraam had gechecked is omdat als ik het luchtfilter eraf haal de carburateur niet zuigt, maar een beetje blaast :S:S (vergeten te vertellen)

EDIT:
Leverbare maten zeskant:
60;65;70;75;80;85;90;95;100;105;110;115;120;125;130;135;140;145;150;155;160;165;170;
175;180;185;190;195;200

Inderdaad

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 22:57 uur.
 
khpoppema 28-7-2005 22:59 Print reply

Posts: 3199
als dat ding blaast ipv zuigt kan dat nooit goed zijn dan is je complete cil niet goed kan het zijn dat je een cil heb voor roterende inlaat met membraan ofzo

maar ik denk dat ik dit beter over kan alten aan de yamaha freaks hier
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Wpxl 28-7-2005 23:04 Print reply

Posts: 35
Ja hij blaast niet echt maar zuigt ook niet...
Eigenlijk gebeurd er niet veel..maar je voelt em en beetje blazen.
Maar toch, een motor kan toch nooit stationair lopen als ie helemaal niet zuigt?

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 23:11 uur.
 
herman103 28-7-2005 23:40 Print reply

Posts: 1352
ga je contact punten maar stellen/schoonmaken/nieuwe kopen.


dit zijn redelijk normale verschijnselen als je contactpunten dood zijn. als hij zelf boven een bepaald toerental uit komt dab trekt hij um wel door. stationar lopen wil vaak ook wel maar hij wil niet echt werken.

stel ze maar op 0.40mm/0.50mm dat is altijd goed.


(standaart rd/dt verhaal )

Dit bericht is gewijzigd door herman103 op 28-7-2005 om 23:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door herman103 op 28-7-2005 om 23:42 uur.
 
Wpxl 28-7-2005 23:42 Print reply

Posts: 35
Dus ik moet gewoon nieuwe contactpunten kopen?
EDIT: stellen had namelijk geen zin:P

Dit bericht is gewijzigd door Wpxl op 28-7-2005 om 23:47 uur.
 
herman103 28-7-2005 23:49 Print reply

Posts: 1352
als je nieuwe koopt moet je ze toch stellen dus warom deze niet eerst ff proberen
 
Wpxl 28-7-2005 23:59 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103
als je nieuwe koopt moet je ze toch stellen dus warom deze niet eerst ff proberen


Misschien las je "ik had geen zin"
maar ik zei "HET had geen zin"
Ik heb wel geprobeerd, maar stellen gaf maar 1 verschil..nl of ie wel of niet van de 1000 toeren naar de 2000 kwam.
Als ik ze iets verkeerd had staan, kwam ie maar tot 1500 of sloeg ie meteen af
 
yamaha_RD 29-7-2005 8:26 Print reply

Posts: 975
als je hem gestart hebt zakt hij dan in zodra je gas gaat geven dat was bij mijne namelijk wel het geval toen heb ik de grote sproeier eruit gehaald(maat 100) die iets groter gemaakt met een ijzer draadje en toen liep hij wel goed ik heb zelf dan wel een 50 cc cilinder
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
Terror 29-7-2005 9:52 Print reply

Posts: 9269
wat is je bougiekleur?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-7-2005 10:05 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
wat is je bougiekleur?


Metaalkleur met een wit jasje in het midden

Om een of andere reden denk ik bij het verhaal ook aan valse lucht, maar ik kan het zelf niet goed uitleggen (ik denk dat je meer dan ??n probleem hebt).

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Johnny B 29-7-2005 10:54 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dovabo
[...]


Metaalkleur met een wit jasje in het midden

Om een of andere reden denk ik bij het verhaal ook aan valse lucht, maar ik kan het zelf niet goed uitleggen (ik denk dat je meer dan ??n probleem hebt).


grappig haal ma gewoon nieuwe contact punten en stel hem netjes af
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Wpxl 29-7-2005 11:18 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
als je hem gestart hebt zakt hij dan in zodra je gas gaat geven dat was bij mijne namelijk wel het geval toen heb ik de grote sproeier eruit gehaald(maat 100) die iets groter gemaakt met een ijzer draadje en toen liep hij wel goed ik heb zelf dan wel een 50 cc cilinder


Ja, hij loopt stationair goed, maar als je eenmaal gas geeft gaat ie iets omhoog maar zakt dan weer terug.
Als je gas los laat blijft ie dan stationair lopen, als je gas blijft geven slaat ie af.
Hij maakt een een raar hol geluid als je em omhoog probeerd te krijgen.

Bougiekleur was dacht ik wit-bruin (niet goed gechecked)..

 

Dit topic is 12760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved