Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - bougie crosser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1308 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #31040 - bougie crosser
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorny 27-7-2005 15:10 Print topicpost

Posts: 174
mn crosser is dus net vast gelopen. (gat in de zuiger gebrand) en dus de zuiger naar de hel. nu lees ik de topics over dit gebeuren even door, en het kan dus liggen aan de bougie, en/of te vroege ontsteking. ik denk zelf aan de te vroege ontsteking, omdat hij op zn verst stond. maar ook de bougie is compleet doorgebrand er zat een NGK b8es in. is dit een goede bougie? of te warm of te koud? (80cc rm crossertje)
 
kut.............................................................vastloper.

Rudy 27-7-2005 15:14 Print reply

Posts: 3471
te warm, meeste crossers hoort een b9** in, wat voor een bj is die suzuki trouwens?.
Ik heb het zelfde probleem ook wel eens gehad bij mijn rm80, al was dat nog een luchtgekoelde .
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jorny 27-7-2005 15:16 Print reply

Posts: 174
die van mij is ook een lucht gekoelde. bj is denk ik iets voor 1990. maar waarschijnlijk had ik dus ook te veel voorontsteking
 
kut.............................................................vastloper.
Johnny B 27-7-2005 15:21 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorny
die van mij is ook een lucht gekoelde. bj is denk ik iets voor 1990. maar waarschijnlijk had ik dus ook te veel voorontsteking

als die van 1990 is is het hoogstwaarschijnlijk een waterkoeling
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Rudy 27-7-2005 15:22 Print reply

Posts: 3471
Gat in de zuiger branden komt voornamelijk door een bougie die te heet wordt. Daardoor wordt de (aluminium) zuiger te warm en brand er een gat in (aluminium smelt redelijk snel). Meestal gebeurt dit door een verkeerde warmte graad bougie in combinatie met warm weer en een zware bellasting.
Door een te vroege/late ontsteking verwacht ik niet dat je zit probleem krijgt, door een veel te late ontsteking kan je cilinderwand te warm worden maar daardoor loopt hij gewoon vast op de zuiger. Met een veel te vroege ontsteking krijg krijgt de zuiger gigantische klappen omdat het mengsel al ontstoken is voordat de zuiger in het bdp staat, dit kan in combinatie met een verkeerde bougie natuurlijk wel zorgen voor een gat in de zuiger.....

Ontsteking zowizo in de orginele stand terugzetten.



Ps:
rm80 met luchtkoeling is op zijn jongst uit 1982, de latere hebben allemaal waterkoeling.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jorny 27-7-2005 15:23 Print reply

Posts: 174
ik zei VOOR 1990. en ik weet het verschil tussen een lc en ac wel hoor
 
kut.............................................................vastloper.
jorny 27-7-2005 15:26 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Gat in de zuiger branden komt voornamelijk door een bougie die te heet wordt. Daardoor wordt de (aluminium) zuiger te warm en brand er een gat in (aluminium smelt redelijk snel). Meestal gebeurt dit door een verkeerde warmte graad bougie in combinatie met warm weer en een zware bellasting.
Door een te vroege/late ontsteking verwacht ik niet dat je zit probleem krijgt, door een veel te late ontsteking kan je cilinderwand te warm worden maar daardoor loopt hij gewoon vast op de zuiger. Met een veel te vroege ontsteking krijg krijgt de zuiger gigantische klappen omdat het mengsel al ontstoken is voordat de zuiger in het bdp staat, dit kan in combinatie met een verkeerde bougie natuurlijk wel zorgen voor een gat in de zuiger.....

Ontsteking zowizo in de orginele stand terugzetten.



Ps:
rm80 met luchtkoeling is op zijn jongst uit 1982, de latere hebben allemaal waterkoeling.


aha thnx. voor 1982 jezus zow oud. maar zit er een markering voor de onsteking op wanneer hij weer origineel staat?
 
kut.............................................................vastloper.
Rudy 27-7-2005 15:29 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorny
[...]


aha thnx. voor 1982 jezus zow oud. maar zit er een markering voor de onsteking op wanneer hij weer origineel staat?


Bij mij wel.....

Ik neem dat hij er uitziet zoals deze rm:

mijn ex 1981 rm80

Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 27-7-2005 om 15:29 uur.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jorny 27-7-2005 15:35 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy
[...]


Bij mij wel.....

Ik neem dat hij er uitziet zoals deze rm:
afbeelding
mijn ex 1981 rm80

Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 27-7-2005 om 15:29 uur.


jup de mijne is net zo. maar hoe kan je dat zien? er zitten alleen 2 gleufjes in mn grondplaat.
 
kut.............................................................vastloper.
Rudy 27-7-2005 15:38 Print reply

Posts: 3471
Maak er anders eens een foto van
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Stefannn 27-7-2005 15:41 Print reply

Posts: 2291
Het ligt aan je bougie
 
jorny 27-7-2005 16:08 Print reply

Posts: 174


dat streepje boven mn duim (rechts)



bje onduidelijk maar das mn stukke zuiger en verbrande bougie
 
kut.............................................................vastloper.
vinnie 27-7-2005 16:11 Print reply

Posts: 3505
Ik denk dajje em op dat streepje moet zetten ja, is in elk geval redelijk vroeg, dus misschien ori vroeg.
En gooi der een kouwere bougie in, 9 ofzo
hoewel ik 8 ook nie echt wamr vind maarja
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
PRO TUNING 27-7-2005 16:16 Print reply

Posts: 4000
In een crosser hoort eigenlijk geen ES bougie, maar een B9EGV of BR9EIX
 
jorny 27-7-2005 16:17 Print reply

Posts: 174
ja maar wat voor markering zit erdan op het blok?
 
kut.............................................................vastloper.
jorny 27-7-2005 16:18 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In een crosser hoort eigenlijk geen ES bougie, maar een B9EGV of BR9EIX


was et verschil?
 
kut.............................................................vastloper.

Dit topic is 1212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved