Rudy |
27-7-2005 15:14 |
Posts: 3471 |
te warm, meeste crossers hoort een b9** in, wat voor een bj is die suzuki trouwens?.
Ik heb het zelfde probleem ook wel eens gehad bij mijn rm80, al was dat nog een luchtgekoelde .
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
jorny |
27-7-2005 15:16 |
Posts: 174 |
die van mij is ook een lucht gekoelde. bj is denk ik iets voor 1990. maar waarschijnlijk had ik dus ook te veel voorontsteking
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
Johnny B |
27-7-2005 15:21 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorny
die van mij is ook een lucht gekoelde. bj is denk ik iets voor 1990. maar waarschijnlijk had ik dus ook te veel voorontsteking
als die van 1990 is is het hoogstwaarschijnlijk een waterkoeling
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
Rudy |
27-7-2005 15:22 |
Posts: 3471 |
Gat in de zuiger branden komt voornamelijk door een bougie die te heet wordt. Daardoor wordt de (aluminium) zuiger te warm en brand er een gat in (aluminium smelt redelijk snel). Meestal gebeurt dit door een verkeerde warmte graad bougie in combinatie met warm weer en een zware bellasting.
Door een te vroege/late ontsteking verwacht ik niet dat je zit probleem krijgt, door een veel te late ontsteking kan je cilinderwand te warm worden maar daardoor loopt hij gewoon vast op de zuiger. Met een veel te vroege ontsteking krijg krijgt de zuiger gigantische klappen omdat het mengsel al ontstoken is voordat de zuiger in het bdp staat, dit kan in combinatie met een verkeerde bougie natuurlijk wel zorgen voor een gat in de zuiger.....
Ontsteking zowizo in de orginele stand terugzetten.
Ps:
rm80 met luchtkoeling is op zijn jongst uit 1982, de latere hebben allemaal waterkoeling.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
jorny |
27-7-2005 15:23 |
Posts: 174 |
ik zei VOOR 1990. en ik weet het verschil tussen een lc en ac wel hoor
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
jorny |
27-7-2005 15:26 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Gat in de zuiger branden komt voornamelijk door een bougie die te heet wordt. Daardoor wordt de (aluminium) zuiger te warm en brand er een gat in (aluminium smelt redelijk snel). Meestal gebeurt dit door een verkeerde warmte graad bougie in combinatie met warm weer en een zware bellasting.
Door een te vroege/late ontsteking verwacht ik niet dat je zit probleem krijgt, door een veel te late ontsteking kan je cilinderwand te warm worden maar daardoor loopt hij gewoon vast op de zuiger. Met een veel te vroege ontsteking krijg krijgt de zuiger gigantische klappen omdat het mengsel al ontstoken is voordat de zuiger in het bdp staat, dit kan in combinatie met een verkeerde bougie natuurlijk wel zorgen voor een gat in de zuiger.....
Ontsteking zowizo in de orginele stand terugzetten.
Ps:
rm80 met luchtkoeling is op zijn jongst uit 1982, de latere hebben allemaal waterkoeling.
aha thnx. voor 1982 jezus zow oud. maar zit er een markering voor de onsteking op wanneer hij weer origineel staat?
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
Rudy |
27-7-2005 15:29 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorny
[...]
aha thnx. voor 1982 jezus zow oud. maar zit er een markering voor de onsteking op wanneer hij weer origineel staat?
Bij mij wel.....
Ik neem dat hij er uitziet zoals deze rm:
mijn ex 1981 rm80
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 27-7-2005 om 15:29 uur.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
jorny |
27-7-2005 15:35 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
[...]
Bij mij wel.....
Ik neem dat hij er uitziet zoals deze rm:
afbeelding
mijn ex 1981 rm80
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 27-7-2005 om 15:29 uur.
jup de mijne is net zo. maar hoe kan je dat zien? er zitten alleen 2 gleufjes in mn grondplaat.
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
Rudy |
27-7-2005 15:38 |
Posts: 3471 |
Maak er anders eens een foto van
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Stefannn |
27-7-2005 15:41 |
Posts: 2291 |
Het ligt aan je bougie
|
|
|
|
jorny |
27-7-2005 16:08 |
Posts: 174 |
dat streepje boven mn duim (rechts)
bje onduidelijk maar das mn stukke zuiger en verbrande bougie
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
vinnie |
27-7-2005 16:11 |
Posts: 3505 |
Ik denk dajje em op dat streepje moet zetten ja, is in elk geval redelijk vroeg, dus misschien ori vroeg.
En gooi der een kouwere bougie in, 9 ofzo
hoewel ik 8 ook nie echt wamr vind maarja
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
PRO TUNING |
27-7-2005 16:16 |
Posts: 4000 |
In een crosser hoort eigenlijk geen ES bougie, maar een B9EGV of BR9EIX
|
|
|
|
jorny |
27-7-2005 16:17 |
Posts: 174 |
ja maar wat voor markering zit erdan op het blok?
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|
jorny |
27-7-2005 16:18 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In een crosser hoort eigenlijk geen ES bougie, maar een B9EGV of BR9EIX
was et verschil?
|
|
kut.............................................................vastloper. |
|