Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil in motor geluid mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31031 - verschil in motor geluid mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 26-7-2005 22:06 Print topicpost

Posts: 7650
Kreed net naar huis na een lange dag werken.. en ik zag opeens dat leuke meisje dat ook bij mij werkt fietsen.. dus ik geef even flink gas en kom flink hangend de bocht doorzetten rem af praten wat en dan weer verder, dus ik weer vol gas wegtrekken en had nu ook wel haast.. en op een bepaald moment weet niet precies wanneer begon de motor een ander geluid te maken.. tegelijkertijd was mn koppelingskabel wat slapper komen te staan omdat deze los trilt bij teveel toeren (is heel simpel op te lossen, ik weet t.. ) dus ik dacht vreemd, mag geen invloed hebben, maar draai m tog maar weer strak. Maar het geluid bleef.. het is zeg maar hetzelfde knettergeluid als eerst.. maar dan wat zwaarder en wat ratelender, hij is er verder niet slechter door gaan rijden alleen wat directer.. dus hij schiet wat harder naar voren als ik snel gas geef in lage toeren.. iemand een idee?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Supernova 26-7-2005 22:14 Print reply

Posts: 7654
Iets met je ketting? of lagertjes?
 
WP Car Customs
honda_freak 26-7-2005 22:20 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova
Iets met je ketting? of lagertjes?


ketting denk ik niet.. die loopt gesmeerd.. letterlijk maar die loopt netjes, loopt niet aan ofzo ergens..

lagers.. hoe bedoel je? ik ruik een blok revisie..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
jww 26-7-2005 22:50 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Kreed net naar huis na een lange dag werken.. en ik zag opeens dat leuke meisje dat ook bij mij werkt fietsen.. dus ik geef even flink gas en kom flink hangend de bocht doorzetten rem af praten wat en dan weer verder, dus ik weer vol gas wegtrekken en had nu ook wel haast.. en op een bepaald moment weet niet precies wanneer begon de motor een ander geluid te maken.. tegelijkertijd was mn koppelingskabel wat slapper komen te staan omdat deze los trilt bij teveel toeren (is heel simpel op te lossen, ik weet t.. ) dus ik dacht vreemd, mag geen invloed hebben, maar draai m tog maar weer strak. Maar het geluid bleef.. het is zeg maar hetzelfde knettergeluid als eerst.. maar dan wat zwaarder en wat ratelender, hij is er verder niet slechter door gaan rijden alleen wat directer.. dus hij schiet wat harder naar voren als ik snel gas geef in lage toeren.. iemand een idee?

Toch alleen maar mooi ?
 
Dus...
honda_freak 26-7-2005 23:01 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]

Toch alleen maar mooi ?


dat meisje wel.. maar de ervaring leert dat een motor die uitzichzelf anders gaat doen niet zo best is
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
jww 26-7-2005 23:03 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


dat meisje wel.. maar de ervaring leert dat een motor die uitzichzelf anders gaat doen niet zo best is

DAs idd waar..
 
Dus...
Johnny B 26-7-2005 23:04 Print reply

Posts: 8381
zit je hele koppeling gebeuren wel goed vast in je blok??
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
SpeedY_the_Devil 26-7-2005 23:04 Print reply

Posts: 2711
misscien ergens roet weggeblaast? poorten/uitlaat?

kan komen omdat je ff flink je gas opentrok.. (tenzij je t altijd doe)
en hij kan er net wat beter van gaan rijden..
weet alleen niet of je geluid er ook anders van wordt..

 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Shinigami 26-7-2005 23:07 Print reply

Posts: 797
Jah, misschien is die daardoor wel een beetje schoongebrand en dan kan het wel dat die een ander geluidje gaat maken
 
...
honda_freak 26-7-2005 23:10 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
zit je hele koppeling gebeuren wel goed vast in je blok??


heb er zelf nog nooit aangezeten.. maar ik heb er sinds ik m heb nog nooit problemen mee gehad.. als het los had kunnen geraken dan had dat wel eerder moeten gebeuren

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
misscien ergens roet weggeblaast? poorten/uitlaat?

kan komen omdat je ff flink je gas opentrok.. (tenzij je t altijd doe)
en hij kan er net wat beter van gaan rijden..
weet alleen niet of je geluid er ook anders van wordt..



normaal gesproken rijd ik best rustig (al zeg ik het zelf) op tijd doorschakelen enzo. ik kijk het wel even aan.. als ik het blok zichzelf vastnaait dan word het tog maar is tijd voor een 80cc blok zullen we maar zeggen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Johnny B 26-7-2005 23:10 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
Jah, misschien is die daardoor wel een beetje schoongebrand en dan kan het wel dat die een ander geluidje gaat maken

nee dat is egt onzin
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
SpeedY_the_Devil 26-7-2005 23:28 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
normaal gesproken rijd ik best rustig (al zeg ik het zelf) op tijd doorschakelen enzo. ik kijk het wel even aan.. als ik het blok zichzelf vastnaait dan word het tog maar is tijd voor een 80cc blok zullen we maar zeggen


lijkt me nou net geen goed idee met die keuring voor je neus..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
honda_freak 26-7-2005 23:30 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]


lijkt me nou net geen goed idee met die keuring voor je neus..


dan breng ik m met vastgenaait blok naar de bromboer... motor hoeft niet te lopen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Joostvdw 26-7-2005 23:36 Print reply

Posts: 4789
zou best kunnen dattie na wat harder rijden wat anders klinkt en wat lekkerder loopt

heeft mijn vespa precies zo, als ik een langer stuk 80 rijd ofzo, maakt hij meer herrie daarna en trekt iets soepeler door.

dus tja,
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 26-7-2005 23:39 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
zou best kunnen dattie na wat harder rijden wat anders klinkt en wat lekkerder loopt

heeft mijn vespa precies zo, als ik een langer stuk 80 rijd ofzo, maakt hij meer herrie daarna en trekt iets soepeler door.

dus tja,


kmoet morgen weer rijden dus dan maar ff kijken of hij weer klinkt als eerst...
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mb-gek 26-7-2005 23:40 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]


lijkt me nou net geen goed idee met die keuring voor je neus..

verdiep je eerst eens een de regels van de keuring

het maakt niet uit hoeveel cc je heel blok is want ze hoeven aleen het nummer te noteren indien mogelijk
dus als jij ff je dremel langs je blok nummer haalt is er niks aan de hand
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved