Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - carbon membraam mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3099 - carbon membraam mtx sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 4-3-02?17:34 Print topicpost

Posts: 7387
ik had het daar met jordi over gehad maar daar resten mij nog enkel vragen over

wat is nou in vermogen merkbaar aan een 4kleps carbon membraam of een standaard membraam?

en wat is er anders, is het gewoon carbon klepjes met zelfde metalen plaatjes die de klepjes tegen houden? of zijn die plaatjes ook anders?

oh jah, gisteren mijn nieuwe 50snel eropgelegt maar die loopt voor geen meter

en trouwens, de orginele cilinderkop van een mtx sh 50cc kun je echt nog zeker 3 a 4mm van afvlakken man, niet normaal hoeveel ruimte ze daar extra op hebben laten zitten, zo heb je echt minder compressie

maar nu terug naar mijn vraag
 
He?

MBBBBBB 4-3-02?19:08 Print reply
Posts: 2340
Ik had een adige voor me MT ( waarom is het eigenlijk zonder hoofdletter? ) En ik had het idee dat het geluid voller was dan een std membraam, ik heb er niet mee gereden, alleen beetje gassen in z'n vrij.

En ja, je vervangt alleen de klepjes en niet die metalen tegenhouders, die blijven gewoon zitten. ( Of jij moet ze willen vervangen )
Maar carbon reageert gewoon sneller, dus beter/sneller..... Want in dat andere topic stond dat je metalen stukjes verder buigen niet eens altijd beter is, maar ik weet wel zeker dat carbon altijd beter is
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-3-02?00:01 Print reply

Posts: 7007
He Barry, heb je er nu een 50cc Eurocilindro onder liggen?
Hoe kan het dat die niet goed loopt dan?

 
nobody fuck with us!!
Pertijn 5-3-02?00:35 Print reply
Posts: 846
Carbon reageerd beter en kan minder schade aanbrengen.
De reedstops zorgen voor een bepaalde timing en moeten _Niet_ verder worden open gebogen.
Als je goeie wilt neem dan kitaco klepjes, deze kunnen gewoon op je std membraan en kosten iets meer dan 25 euro.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 5-3-02?00:41 Print reply
Posts: 10000
eey ja dat kan best kloppen, met die timing... als je veel toeren draait, en het membraan gaat verder open is er ook meer tijd nodig om ze weer dicht te laten gaan... of heb ik het nou weer mis...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pertijn 5-3-02?00:52 Print reply
Posts: 846
Juistem!
En bij 200 slagjes per seconde of meer is die timing veel belangrijker..
Bij die snelle ark gingen ze met een malossi membraan tov std + klepjes 2pk achteruit en kwamen er mengsel wolken uit van een aantal decimeters..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
barry 5-3-02?08:11 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Oscar?O.

He Barry, heb je er nu een 50cc Eurocilindro onder liggen?
Hoe kan het dat die niet goed loopt dan?



nou dat komt door de volgende dingen:
- uitlaat voor het expansie gedeelte zit een enorm gat, dus vermogen verlies
- verkeerd tandwielverhouding (te zwaar)
- carb niet goed afgesteld
- door de cilinderkop zo als in mijn 1ste verhaal is gepost, de squish ruimte is gewoon een dikke 5mm door die cilinderkop dus die wordt ff maximaal afgevlakt

en dit samen trekt niet op en daardoor heb ik nog niet op top gereden

dat met die tandwielverhouding
voor mtx sh is voor 50cc 14-50 orgineel, ik heb er nu met mijn 50cc 13-42 op liggen, dit is wat te zwaar, dus ik leg er voor een 12 op dan kom ik aardig in de buurt:
14:50 0.28
13:42 0,30
12:42 0,285
dus leg ik er voor ff een 12op
 
He?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-3-02?10:39 Print reply

Posts: 7007
Dus als ik weer een SH koop die origineel is en dan m'n 50 cc Eurocilindro erop gooi moet ik de originele kop laten afvlakken en dan gewoon maximaal?
Is wel ff handig om te weten namelijk.
 
nobody fuck with us!!
MB50TUNED 5-3-02?12:00 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Carbon reageerd beter en kan minder schade aanbrengen.
De reedstops zorgen voor een bepaalde timing en moeten _Niet_ verder worden open gebogen.
Als je goeie wilt neem dan kitaco klepjes, deze kunnen gewoon op je std membraan en kosten iets meer dan 25 euro.


Onzin, in somige gevallen geeft verder open wel meer vermogen. Dit is gebleken uit metingen. Maar mijn standpunt: verrander niets als je niet weet wat het doet en denk eerst goed na waarom en als het kan bereken het dan.

Te ver open is niet goed, maar te ver dicht ook niet...

Ik ben dus wel van plan om bij een mbx 80 membraan de reedstops 3,5 mm uit te buigen. Ze staan nou goed voor een 18 mm, maar er zit een 24 mm op, ik denk dat dit wel scheelt. En bij mijn adige membraan zijn ze terug gebogen. Wat mij trouwens opviel was dat ij een mbx 4 kleps std membraan de kleppen korter zijn dan dat van een adige 2 kleps.


 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 5-3-02?17:02 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Oscar?O.

Dus als ik weer een SH koop die origineel is en dan m'n 50 cc Eurocilindro erop gooi moet ik de originele kop laten afvlakken en dan gewoon maximaal?
Is wel ff handig om te weten namelijk.



jah ik raad het je wel aan, minder squish ruimte meer compressie
 
He?

Dit topic is 934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved