Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scooter pijp onder gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30986 - Scooter pijp onder gpr
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 24-7-2005 18:50 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


kheb weleens poortmapje va neen mhr 80 gezien en ik geloof dat de uitlaatpoorttiming rond de 185 lag, bij een scooter ligt die hoger ( scootcilinders zijn hoogtoeriger, vandaar dattie dan meer toeren draait.


de mhr was volgens mij nogal tam getimed.
 
**My BungHole Will Speak Now**
bart de scootergek 24-7-2005 18:50 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik heb de maten van de uitlaat



je hebt er thuis eentje open geslepen of je hebt yasuni gemaild?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


de mhr was volgens mij nogal tam getimed.



ja want 185 is nou niet erg laagtoerig.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:51 uur.
 
Honda RC-33
John Huijben 24-7-2005 20:22 Print reply

Posts: 2433
waarom zou je in hemelsnaam een uitlaat open moeten slijpen om m op te meten . enneh nee kheb ook niet naar yasuni gemailt die geven dat niet zomaar weg denkik. gewoon goed zoeken dan kom je der wel

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bart de scootergek 24-7-2005 20:28 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
waarom zou je in hemelsnaam een uitlaat open moeten slijpen om m op te meten . enneh nee kheb ook niet naar yasuni gemailt die geven dat niet zomaar weg denkik. gewoon goed zoeken dan kom je der wel




ja daarom, snap ook niet hoe jij eraan komt dan, of jij hebt t zo vanaf de buitenkant gemeten? lekker precies dus .
 
Honda RC-33
Speakerfreak 24-7-2005 20:32 Print reply

Posts: 4941
had gister een tabelletje op Inet gevonden, waar bij stond waarvoor die scooter pijpjes geschikt waren, die yasuni pijpjes waren iig alle 2 (c16 en 21?) toch te hoogtoerig (van die tabel uitgaand) een bidalot s2 pijpje was een stukje laagtoeriger (voor zover je er zo over kan spreken) en had opzich een leuke waardering.

Had er 1 op internet gezien voor een paar centen dus mischien dat ik dus eens probeer.

En inderdaad, dit moet wel mee vallen (hoop ik) met passend maken. met een complete pijp word het weer zoveel werk voor iets waarvan in niet eens weet of het leuk staat
 
Vieze naaiers hier
bart de scootergek 24-7-2005 20:35 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
had gister een tabelletje op Inet gevonden, waar bij stond waarvoor die scooter pijpjes geschikt waren, die yasuni pijpjes waren iig alle 2 (c16 en 21?) toch te hoogtoerig (van die tabel uitgaand) een bidalot s2 pijpje was een stukje laagtoeriger (voor zover je er zo over kan spreken) en had opzich een leuke waardering.

Had er 1 op internet gezien voor een paar centen dus mischien dat ik dus eens probeer.

En inderdaad, dit moet wel mee vallen (hoop ik) met passend maken. met een complete pijp word het weer zoveel werk voor iets waarvan in niet eens weet of het leuk staat



ligt eraan welk merk scooter, voor pia is er geen c21, is er alleen voor mina. maar idd, een c16 en en c20 zijn idd aardig hoogtoerig, bidalot s2 is dezelfde uitlaat als een yasuni r. aardig middeltoerig ding, wil goed lopen op een ori cilinder, maar doet t ook aardig op een middeltoerige 70. is dus een aardig uitlaat dat t op veel verschillende cilinders doet.

maar er was iemand in dit topic die ook een yasuni r eronder had gehad, en die zei dat het totaal niet liep.
 
Honda RC-33
rsruud 28-7-2005 17:54 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
scooterpijp heeft best nog wel een powerband hoor.
ik zal de powerband van een yasuni c20 ns narekenen, momentje hoor

ik weet zo niet hoeveel graden de uitlaatpoort open staat, maar ik schat dat dat rond de 185 graden is.
Als dan de uitlaat 500 graden word ( wat redelijk normaal is ) dan is de uitlaat volgens frits overmars berekeningen gemaakt voor:

begin powerband: 9800 tpm
eind powerband: 13200 tpm

niet helemaal precies natuurlijk, tis maar een richtlijn


Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 24-7-2005 om 17:40 uur.


al die formules zelfs van blair zijn zo uit het boek echt niet goed voor een goede uitlaat hoor, het optijd aankomen van de puls de grote van de puls het exacte moment van verlaten heeft er al zoon grote invloed op. Ook of die temperatuur berekening van blair klopt ben ik nog niet over uit.


 
rsruud 28-7-2005 17:55 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



ja daarom, snap ook niet hoe jij eraan komt dan, of jij hebt t zo vanaf de buitenkant gemeten? lekker precies dus .


maten van buiten zijn zelfde als van binnen hoor, alleen ff de plaatdikte eraf trekken. Of denk jij dat er inm de uitlaat nog een uitlaat zit ofzo

 
rsruud 28-7-2005 18:00 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103
begin er maar niet aan want dat komt nooit goed aan het lopen,

ik had een yasuni R onder mijn 70cc malossi met 20mm carb gebakken, dit was bij mijn mt. maar het was niet voorruit te branden. je kan dan denk ik beter een opmaat pijp maken in die vorm als dat mogenlijk is. het probleem is de powerband. dat licht bij een scooter heel anders.

je mag het proberen maar het blijft kut lopen


hoe maak jij hem dan op maat? dor een halve meter bij de voorbocht te lassen? een scooter en een mt is allebei 2 takt hoor, je powerband zal als het goed is alleen wat korter worden en ergens anders liggen. Als je gewoon de originele lengtes aanhoud gaat het echt wel goed lopen hoor.
 
bart de scootergek 28-7-2005 18:31 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud
[...]


maten van buiten zijn zelfde als van binnen hoor, alleen ff de plaatdikte eraf trekken. Of denk jij dat er inm de uitlaat nog een uitlaat zit ofzo



uuuhm die plaatdikte bedoel ik toch ?

 
Honda RC-33
rsruud 28-7-2005 19:23 Print reply
Posts: 281
waarvoor moet jem open slijpen dan? denk je dat het bij dit niveau op een halve mm aankomt?
 
rsruud 28-7-2005 19:27 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


de mhr was volgens mij nogal tam getimed.


ik zie net toevallig dat de timing maar 175 graden is

 
StefanB 28-7-2005 19:32 Print reply

Posts: 2591


dit poortmapje heb ik destijds nog eens gemaakt had mijne trouwens opgehoogt en naar een uitlaatpoort timing van 185 gr gezet..


edit: grrr kut forum, als die plaatjes automatisch verkleint worden, zorg dan ook dat ze automische klikbaar zijn... echt weer lekker halfwerk.

Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 28-7-2005 om 19:32 uur.
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 3007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved