Kampersjaak |
24-7-2005 0:26 |
 Posts: 12285 |
ik denk niet dat je uitlaten kunt maken voor 1 toeren gebied.
een toerengebied waar ze het beste funtioneren is anders ja,
maar dat is met elke uitlaat.
ik denk zelf wel dat je powerband veel korter word.
volgens mij zal het best wel goed lopen
|
|
oderint dum metuant |
|
MT5-honda_pwnz |
24-7-2005 0:27 |
 Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ik denk niet dat je uitlaten kunt maken voor 1 toeren gebied.
een toerengebied waar ze het beste funtioneren is anders ja,
maar dat is met elke uitlaat.
ik denk zelf wel dat je powerband veel korter word.
volgens mij zal het best wel goed lopen
ja zo bedoel ik ut ook, maar scooters zijn hoogtoerig he dus laag heb je niks meer.
|
|
|
|
Speakerfreak |
24-7-2005 0:34 |
 Posts: 4941 |
najah wat heet laagttoerig, maar echt toerennaaier is t niet, maar kan me niet echt voorstellen dat die uitlaatjes zo anders zijn. maar zal eens zoeken of ik zon ding voor een leuk prijsje te pakken ken krijgen
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Kampersjaak |
24-7-2005 0:35 |
 Posts: 12285 |
doe dat. ben benieuwd.
|
|
oderint dum metuant |
|
Speakerfreak |
24-7-2005 9:42 |
 Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wookie
[...]
GPR heeft toch kuip? Je hebt gewoon een normale uitlaat hoor. Zijn genoeg die et hebben. Maar je met het gedeelte voor de expansie ook recht maken want dat past zo langena niet
ff trouwens, ik heb geen kuip meer... hoogstens onderkuipje wat er onder gaat komen maar dat zie ik dan wel weer
|
|
Vieze naaiers hier |
|
bart de scootergek |
24-7-2005 17:24 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bascross
[...]
C16 is voor ongetunede evo en speed cilinder. En aangezien die malossi 80cc lijkt me die c20 beter.
omg, wat een praat.
denk je nu echt dat iedere ongetunede evo of speed met een c16 rijdt? heb die combinatie iig nog nooit gezien, een ongetuende evo draait genoeg toeren voor een c20 oid hoor. c16 is meer voor middeltoerig spul.
en ja malossi 80 is niet zon toerenjanker, dus een c16 zit er misschien net al boven, daarbij heb je met een scooteruitlaat nauwelijks een powerband, je kan beter je eigen uitlaatje omlassen, zelf tailpipe buigen, dat moet best lukken.
|
|
Honda RC-33 |
|
John Huijben |
24-7-2005 17:32 |
 Posts: 2433 |
scooterpijp heeft best nog wel een powerband hoor.
ik zal de powerband van een yasuni c20 ns narekenen, momentje hoor
ik weet zo niet hoeveel graden de uitlaatpoort open staat, maar ik schat dat dat rond de 185 graden is.
Als dan de uitlaat 500 graden word ( wat redelijk normaal is ) dan is de uitlaat volgens frits overmars berekeningen gemaakt voor:
begin powerband: 9800 tpm
eind powerband: 13200 tpm
niet helemaal precies natuurlijk, tis maar een richtlijn
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 24-7-2005 om 17:40 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
bartos |
24-7-2005 18:04 |
 Posts: 1372 |
euh als je scoot pijp wil moet je die aan gaan passen waar om maak je dan niet een opmaat pijpje die mooi onder je ding past?
|
|
|
|
bart de scootergek |
24-7-2005 18:07 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
scooterpijp heeft best nog wel een powerband hoor.
ik zal de powerband van een yasuni c20 ns narekenen, momentje hoor
ik weet zo niet hoeveel graden de uitlaatpoort open staat, maar ik schat dat dat rond de 185 graden is.
Als dan de uitlaat 500 graden word ( wat redelijk normaal is ) dan is de uitlaat volgens frits overmars berekeningen gemaakt voor:
begin powerband: 9800 tpm
eind powerband: 13200 tpm
niet helemaal precies natuurlijk, tis maar een richtlijn
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 24-7-2005 om 17:40 uur.
als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden, aangezien het topvermogen van een c20 wel vaker rond de 14k ligt, als dan de powerband bij 13200 dan voorbij is heb je een waardeloze c20. dit lijken me eerder waarden voor een c16, al is die powerband dan nog wel aardig vroeg afgelopen
hoe heb je dit eigenlijk gedaan, want die uitlaat timing is nogal raar dat je die zomaar schat.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
MT5-honda_pwnz |
24-7-2005 18:42 |
 Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden,
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.
ik zou hem gewoon terug brengen maarja
|
|
|
|
herman103 |
24-7-2005 18:44 |
 Posts: 1352 |
begin er maar niet aan want dat komt nooit goed aan het lopen,
ik had een yasuni R onder mijn 70cc malossi met 20mm carb gebakken, dit was bij mijn mt. maar het was niet voorruit te branden. je kan dan denk ik beter een opmaat pijp maken in die vorm als dat mogenlijk is. het probleem is de powerband. dat licht bij een scooter heel anders.
je mag het proberen maar het blijft kut lopen
|
|
|
|
Bullet |
24-7-2005 18:46 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
euh als je scoot pijp wil moet je die aan gaan passen waar om maak je dan niet een opmaat pijpje die mooi onder je ding past?
ja een complete pijp uit nix maken is natuurlijk veel simpeler/sneller te fixen dan een ff een uitlaatje omlassen he
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
John Huijben |
24-7-2005 18:47 |
 Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden, aangezien het topvermogen van een c20 wel vaker rond de 14k ligt, als dan de powerband bij 13200 dan voorbij is heb je een waardeloze c20. dit lijken me eerder waarden voor een c16, al is die powerband dan nog wel aardig vroeg afgelopen
hoe heb je dit eigenlijk gedaan, want die uitlaat timing is nogal raar dat je die zomaar schat.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.
kheb weleens poortmapje va neen mhr 80 gezien en ik geloof dat de uitlaatpoorttiming rond de 185 lag, bij een scooter ligt die hoger ( scootcilinders zijn hoogtoeriger, vandaar dattie dan meer toeren draait.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
bart de scootergek |
24-7-2005 18:48 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
kheb weleens poortmapje va neen mhr 80 gezien en ik geloof dat de uitlaatpoorttiming rond de 185 lag, bij een scooter ligt die hoger ( scootcilinders zijn hoogtoeriger, vandaar dattie dan meer toeren draait.
maar welke gegevens van die c20 heb jij dat je er een powerband bij kan zien?
|
|
Honda RC-33 |
|
John Huijben |
24-7-2005 18:49 |
 Posts: 2433 |
ik heb de maten van de uitlaat
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|