Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scooter pijp onder gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30986 - Scooter pijp onder gpr
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 24-7-2005 0:26 Print reply

Posts: 12285
ik denk niet dat je uitlaten kunt maken voor 1 toeren gebied.

een toerengebied waar ze het beste funtioneren is anders ja,
maar dat is met elke uitlaat.

ik denk zelf wel dat je powerband veel korter word.

volgens mij zal het best wel goed lopen
 
oderint dum metuant
MT5-honda_pwnz 24-7-2005 0:27 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ik denk niet dat je uitlaten kunt maken voor 1 toeren gebied.

een toerengebied waar ze het beste funtioneren is anders ja,
maar dat is met elke uitlaat.

ik denk zelf wel dat je powerband veel korter word.

volgens mij zal het best wel goed lopen

ja zo bedoel ik ut ook, maar scooters zijn hoogtoerig he dus laag heb je niks meer.
 
Speakerfreak 24-7-2005 0:34 Print reply

Posts: 4941
najah wat heet laagttoerig, maar echt toerennaaier is t niet, maar kan me niet echt voorstellen dat die uitlaatjes zo anders zijn. maar zal eens zoeken of ik zon ding voor een leuk prijsje te pakken ken krijgen
 
Vieze naaiers hier
Kampersjaak 24-7-2005 0:35 Print reply

Posts: 12285
doe dat. ben benieuwd.
 
oderint dum metuant
Speakerfreak 24-7-2005 9:42 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wookie
[...]


GPR heeft toch kuip? Je hebt gewoon een normale uitlaat hoor. Zijn genoeg die et hebben. Maar je met het gedeelte voor de expansie ook recht maken want dat past zo langena niet



ff trouwens, ik heb geen kuip meer... hoogstens onderkuipje wat er onder gaat komen maar dat zie ik dan wel weer
 
Vieze naaiers hier
bart de scootergek 24-7-2005 17:24 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bascross
[...]

C16 is voor ongetunede evo en speed cilinder. En aangezien die malossi 80cc lijkt me die c20 beter.



omg, wat een praat.

denk je nu echt dat iedere ongetunede evo of speed met een c16 rijdt? heb die combinatie iig nog nooit gezien, een ongetuende evo draait genoeg toeren voor een c20 oid hoor. c16 is meer voor middeltoerig spul.

en ja malossi 80 is niet zon toerenjanker, dus een c16 zit er misschien net al boven, daarbij heb je met een scooteruitlaat nauwelijks een powerband, je kan beter je eigen uitlaatje omlassen, zelf tailpipe buigen, dat moet best lukken.
 
Honda RC-33
John Huijben 24-7-2005 17:32 Print reply

Posts: 2433
scooterpijp heeft best nog wel een powerband hoor.
ik zal de powerband van een yasuni c20 ns narekenen, momentje hoor

ik weet zo niet hoeveel graden de uitlaatpoort open staat, maar ik schat dat dat rond de 185 graden is.
Als dan de uitlaat 500 graden word ( wat redelijk normaal is ) dan is de uitlaat volgens frits overmars berekeningen gemaakt voor:

begin powerband: 9800 tpm
eind powerband: 13200 tpm

niet helemaal precies natuurlijk, tis maar een richtlijn


Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 24-7-2005 om 17:40 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bartos 24-7-2005 18:04 Print reply

Posts: 1372
euh als je scoot pijp wil moet je die aan gaan passen waar om maak je dan niet een opmaat pijpje die mooi onder je ding past?
 
bart de scootergek 24-7-2005 18:07 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
scooterpijp heeft best nog wel een powerband hoor.
ik zal de powerband van een yasuni c20 ns narekenen, momentje hoor

ik weet zo niet hoeveel graden de uitlaatpoort open staat, maar ik schat dat dat rond de 185 graden is.
Als dan de uitlaat 500 graden word ( wat redelijk normaal is ) dan is de uitlaat volgens frits overmars berekeningen gemaakt voor:

begin powerband: 9800 tpm
eind powerband: 13200 tpm

niet helemaal precies natuurlijk, tis maar een richtlijn


Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 24-7-2005 om 17:40 uur.



als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden, aangezien het topvermogen van een c20 wel vaker rond de 14k ligt, als dan de powerband bij 13200 dan voorbij is heb je een waardeloze c20. dit lijken me eerder waarden voor een c16, al is die powerband dan nog wel aardig vroeg afgelopen

hoe heb je dit eigenlijk gedaan, want die uitlaat timing is nogal raar dat je die zomaar schat.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.
 
Honda RC-33
MT5-honda_pwnz 24-7-2005 18:42 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden,
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.

ik zou hem gewoon terug brengen maarja
 
herman103 24-7-2005 18:44 Print reply

Posts: 1352
begin er maar niet aan want dat komt nooit goed aan het lopen,

ik had een yasuni R onder mijn 70cc malossi met 20mm carb gebakken, dit was bij mijn mt. maar het was niet voorruit te branden. je kan dan denk ik beter een opmaat pijp maken in die vorm als dat mogenlijk is. het probleem is de powerband. dat licht bij een scooter heel anders.

je mag het proberen maar het blijft kut lopen
 
Bullet 24-7-2005 18:46 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos
euh als je scoot pijp wil moet je die aan gaan passen waar om maak je dan niet een opmaat pijpje die mooi onder je ding past?



ja een complete pijp uit nix maken is natuurlijk veel simpeler/sneller te fixen dan een ff een uitlaatje omlassen he
 
**My BungHole Will Speak Now**
John Huijben 24-7-2005 18:47 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



als ik een c20 kocht en de powerband was afgelopen bij 13200 dan brak ik die pijp doormidden, aangezien het topvermogen van een c20 wel vaker rond de 14k ligt, als dan de powerband bij 13200 dan voorbij is heb je een waardeloze c20. dit lijken me eerder waarden voor een c16, al is die powerband dan nog wel aardig vroeg afgelopen

hoe heb je dit eigenlijk gedaan, want die uitlaat timing is nogal raar dat je die zomaar schat.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-7-2005 om 18:09 uur.


kheb weleens poortmapje va neen mhr 80 gezien en ik geloof dat de uitlaatpoorttiming rond de 185 lag, bij een scooter ligt die hoger ( scootcilinders zijn hoogtoeriger, vandaar dattie dan meer toeren draait.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bart de scootergek 24-7-2005 18:48 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


kheb weleens poortmapje va neen mhr 80 gezien en ik geloof dat de uitlaatpoorttiming rond de 185 lag, bij een scooter ligt die hoger ( scootcilinders zijn hoogtoeriger, vandaar dattie dan meer toeren draait.


maar welke gegevens van die c20 heb jij dat je er een powerband bij kan zien?
 
Honda RC-33
John Huijben 24-7-2005 18:49 Print reply

Posts: 2433
ik heb de maten van de uitlaat
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 3008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved