Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelle 50cc'er

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3098 - Snelle 50cc'er
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 4-3-02?17:09 Print topicpost
Posts: 1108
Oke, sorry dat het zolang duurde. Ik had ff wat andere dingen te doen.

Hier heb je een uitgewerkte tekening van een snelle 50cc. Onderstaat de cilinder in orginele staat, boven in snelle staat.


[IMG]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1015257981
[/IMG]
 
It is going to be a Endless summer...

MBBBBBB 4-3-02?19:03 Print reply
Posts: 2340
Hoezo sorry?

Maar ik moet hem nog ff vergroten, maar ziet er zo wel leuk uit jah
 
-Michiel RS- 4-3-02?20:29 Print reply
Posts: 2803
thanks! komt misschien nog eens leuk van pas voor mijn mb!
 
MBBBBBB 4-3-02?20:35 Print reply
Posts: 2340
Wat voor merk is het eigenlijk?
 
Sneks 5-3-02?16:16 Print reply
Posts: 2499
Idd leuk
Vraagje:

Ben je voor de spoelers uitgegaan van een timing van ongeveer 123 graden en voor de uitlaatpoort van van ongeveer 190 graden?

En wat heb je aan je zuiger veranderd, aangepast. Wat voor zuiger gebruik je eigenlijk?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 6-3-02?16:13 Print reply
Posts: 1108
Pro-x zuiger (Kwa-A), dat zijn de beste 50cc zuigers voor mb zo ver ik weet, ze kosten 35 euro dacht ik.

Meteor L-veer worden niet meer gemaakt op 39mm :p

imi-zuigers begeven het direct bij hoge toeren, veren lopen vast in de groef. Dat komt omdat er te veel verticale spelling op de groef zit denk ik.

Aan de inlaatkant van de zuiger zijn twee ovaale poorten aan gebracht van 5mm hoog en 3 breed. Dit is opzich niet nodig, aan gezien de inlaat toch al 360 openstaat (dus alleen membraam sturing).

Voor de rest is het hemd scherp gemaakt.
 
It is going to be a Endless summer...
MBBBBBB 6-3-02?17:24 Print reply
Posts: 2340
Wat bedoel je met hemd?
En welke merk is het nou?
 
Sneks 6-3-02?17:47 Print reply
Posts: 2499
Dat vraag ik me ook af.
Ik ben trouwens ook weer bezig met tunen.

Ik ben bezig om een 72 cc kaio cilinder (is hetzelfde als eurokit, is van 45 naar 47 mm uitgehoond ivm vastloper)
te tunen op 11500 toeren. Ik hoop dat het goed lukt. Ik post ook wel eens een poortmapje.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sneks 6-3-02?22:32 Print reply
Posts: 2499
Hier zijn ze dan
Zo was de cilinder eerst

en zo is hij nu

Inlaat veranderd, hemd veranderd, front transfers veranderd, booost verhoogd, uitlaatpoort veranderd, bevels netter gemaakt, veel afgewerkt.
Die lijn is BDC. De poorten zijn flink omlaag gegaan door het uithonen.

[This message is edited by Hans F. on 6-3-02 22:44]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 6-3-02?22:53 Print reply
Posts: 10000
wat is BDC
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 6-3-02?23:00 Print reply
Posts: 2499
Bottom Dead Center
of ODP (onderste dode punt)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 6-3-02?23:45 Print reply
Posts: 10000
wat is het nut dat de spoelpoorten doorlopen ONDER het ODP??? wil ik wel es effe weten... ik ga maar es mn ouwe puch 50cc cilinder tune...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MB50TUNED 7-3-02?08:57 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Pro-x zuiger (Kwa-A), dat zijn de beste 50cc zuigers voor mb zo ver ik weet, ze kosten 35 euro dacht ik.

Meteor L-veer worden niet meer gemaakt op 39mm :p

imi-zuigers begeven het direct bij hoge toeren, veren lopen vast in de groef. Dat komt omdat er te veel verticale spelling op de groef zit denk ik.

Aan de inlaatkant van de zuiger zijn twee ovaale poorten aan gebracht van 5mm hoog en 3 breed. Dit is opzich niet nodig, aan gezien de inlaat toch al 360 openstaat (dus alleen membraam sturing).

Voor de rest is het hemd scherp gemaakt.


Er zijn kitaco zuigers, breedte zuigerveer 0,8 mm, die lijken me wel beter. En waarom die gaten in het zuigerhemd? Ik ben van plan ze niet te maken bij mijn zeta.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Joost 7-3-02?11:36 Print reply
Posts: 1108
Kitaco ken ik niet, waar kan je die eigenlijk krijgen?

Pro-x is een producent die voor allerlei third-party onderdelen maakt. Ook kruk-assen enzo. Kijk anders op [URL[t]]http://www.pro-x.com[/t]www.pro-x.com[/URL].

Die gaten zijn voor een 50cc inderdaad niet nodig, de inlaat is ruim groot genoeg. Bij mijn oude 70cc van me my had het wel nut. Het was gewoon een probeersel.


Trouwens Hans, wat is eigenlijk de blow-down van die cilinder? Hij lijkt me nogal weinig.


[This message is edited by Joost Moesker on 7-3-02 11:43]
 
It is going to be a Endless summer...
MB50TUNED 7-3-02?12:45 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

wat is het nut dat de spoelpoorten doorlopen ONDER het ODP??? wil ik wel es effe weten... ik ga maar es mn ouwe puch 50cc cilinder tune...


Hij vond zijn spoelpoorten te hoog, dus haalt ze naar beneden.

Er stond hier eerst een site waar kitaco materiaal verkocht werd, ik denk dat hans hem nog wel weet.

Ik hoorde trouwens ook dat meteor niet uitgealanceert wa en bij hoge toerentallen problemen gaf en dat een nst zuiger ook te gebruiken is (onderste veer weglaten).

[This message is edited by MB50 TUNED on 7-3-02 12:48]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 7-3-02?15:31 Print reply
Posts: 2499
blowdown is nog best lang, rond de 34 graden. En die onderkanten van die poorten zijn omlaag gekomen door het uithonen (wat moest ivm vastloper).
[URL[t]]http://www.dreamgate.ne.jp/nsr/Tuningmini/kitaco_main.htm[/t]Kitaco[/URL]

[URL[t]]http://www.rjracing.nl [/t]RJ racing[/URL]

Twee sites waarop veel (leuk) racespul staat

[This message is edited by Hans F. on 7-3-02 15:38]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved