Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - filter filtert te veel lucht uit de lucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 659 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30955 - filter filtert te veel lucht uit de...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

revolpathon 22-7-2005 18:49 Print topicpost
Posts: 108
okey beetje vage toipic naam maar dat is dus wel mijn probleem

als ik mijn brommer kick (zonder kousen filter erop dus) dan kickt hij in 1 x aan maar als ik hem met kousenfilter doe wil hij niet stationair lopen en moet ik hem aanlopen en voldoende toeren blijven maken anders valt hij weer uit

mijn setup is:
70cc cilidner + kop
20 mm carb met 150 mm sproeier (god knows welk merk iig goede sproeier maat)
vertanding van 15- 42
model is honda mb
homoet special racing uitlaat 70 cc
leuke bandjes en velgen

ik denk zelf dat die kousenband filter (direct op mijn carb) teveel lucht tegenhoud hoe kan ik een filter fabriceren die wel genoeg lucht doorlaat?
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd

maxisport 22-7-2005 18:54 Print reply

Posts: 4206
ga je gasnaald lager zetten of een andere sproeier erin

Dit bericht is gewijzigd door maxisport op 22-7-2005 om 18:59 uur.
 
Scozzisa 22-7-2005 18:57 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ga je gasnaald op zn hoogst zetten of een andere sproeier erin, groter iig



gasnaald op z'n hoogst is ook niet goed, net als de lucht schroef op je carb.
 
maxisport 22-7-2005 18:59 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
[...]



gasnaald op z'n hoogst is ook niet goed, net als de lucht schroef op je carb.



jah kzat fout, toe aan vakantie
 
[RRT] Lost-P 22-7-2005 19:00 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ga je gasnaald lager zetten of een andere sproeier erin

Dit bericht is gewijzigd door maxisport op 22-7-2005 om 18:59 uur.



Juist niet... Juist kleinere sproeier erin doen met die kousen, anders krijgt ie helemaaal te weinig lucht/teveel benzine
 
Chille Tune shit dan
senda80cc 22-7-2005 19:03 Print reply

Posts: 3434
meestal met zo'n filter laat hij bijna net zoveel lucht door dan zonder filter anders moet es een goede schuimfilter proberen
 
Keep on rockin' in a free world
Scozzisa 22-7-2005 19:07 Print reply

Posts: 2077
schuim filter idd altijd nog het best
 
revolpathon 22-7-2005 19:20 Print reply
Posts: 108
schuimfilter heb ik nog nooit van gehoord.
maar een kous laat toch bijna net zoveel door als normaal is er geen andere manier waarop ik kan zorgen dat hij nog wel genoeg lucht krijgt maar geen vuil in carb kan krijgen?

hoe maak ik eigenlijk een schuimfilter en hoe sloop ik dat aan mijn brommer vast?

Dit bericht is gewijzigd door revolpathon op 22-7-2005 om 19:42 uur.
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
Joostvdw 22-7-2005 20:27 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon
schuimfilter heb ik nog nooit van gehoord.
maar een kous laat toch bijna net zoveel door als normaal is er geen andere manier waarop ik kan zorgen dat hij nog wel genoeg lucht krijgt maar geen vuil in carb kan krijgen?

hoe maak ik eigenlijk een schuimfilter en hoe sloop ik dat aan mijn brommer vast?

Dit bericht is gewijzigd door revolpathon op 22-7-2005 om 19:42 uur.


ja een schuimfilter dus, houd bijna net zo weinig lucht tegen als en kous, maar 100x beter vuil tegen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Splendid 22-7-2005 20:29 Print reply

Posts: 8421
ik zou een keer een andere filter proberen..en ik kan het niet laten maar..150mm sproeier?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
herman103 22-7-2005 20:32 Print reply

Posts: 1352
as jij een 20mm mikuni hebt, dan is die sproeier maat wel normaal. ik zou je gasnaald anders zetten en anders sproeier 140 proberen ofso. beetje met de lucht en stationair schroef spelen. komt wel goed zoek anders ff tussen de FAQ's. er is een FAQ hoe je je carb opnieuw af moet stellen
 
revolpathon 22-7-2005 21:15 Print reply
Posts: 108
1 probleem hem mijn stationair schroef wel gevonden maar mijn luchtschroef nog niet en ik voel er vrij weining voor om mijn carb er weer onderuit te halen want hij is zeer klote om hem te monteren aangezien ik daar heel weining ruimte heb en hij is ook net lekker afgesteld (nou ja op het lucht dingetje na dan)

en als ik nou mijn ontgrensde luchtslang er weer opzet aan mijn luchtfilterbox en dan die slang die daarin zit weghaal filtert hij dan nog wel genoeg om het vuil buiten te houden? ( de inlaat van de luchtfiulterbox zit wel bij mijn achterband en is wle een belachelijk klein gaatje

Dit bericht is gewijzigd door revolpathon op 22-7-2005 om 21:18 uur.
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
MTX-speed 22-7-2005 21:33 Print reply

Posts: 1229
Als je echt bruut bezig bent, dan pak je een binnenfilter van een tractor. Wedde dat je genoeg lucht hebt .

Trouwens; als er gewoon een Twin-Air'tje op zet dan heb je:
- ruig geluidje
- zeer goede filtering
- bijna net zoveel lucht als met die vuile panty's van je moeder. Je zult het verschil niet eens merken.

Wat de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn:
Wordt de panty niet een stukje naar binnengezogen waardoor er een aantal kleine kanaaltjes aan de ingang van je carburateur (een beetje)worden afgesloten?
 
Spike RR 22-7-2005 21:37 Print reply

Posts: 296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Als je echt bruut bezig bent, dan pak je een binnenfilter van een tractor. Wedde dat je genoeg lucht hebt .




wel is geprobeert, past vrij moeilijk

 
dacht t ook...
revolpathon 23-7-2005 0:42 Print reply
Posts: 108
die panty's kwamen vers uit de doos mijn ma haat panty's en zo'n tractor ding is ietwat teveel lijkt me

maar een twin air geeft bijna net zoveel lucht de panty's laten al te weining lucht door dus loopt ij met een twinair nog kutter
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
S1lv3r 23-7-2005 0:43 Print reply

Posts: 5213
gewoon twin air + (veel) grotere sproeier + beetje kloten met gasnaald en luchtschroef
 

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved