Ik zou wachten en hopen dat die nieuwe fantic op de markt komt
Das mijn mening dan..
Maar ik kan me indenken dat je daar het geduld niet voor hebt
(idem)
Dus ik zou als ik jou was gewoon een beetje rond kijken (zoals al eerder is vermeld) en dan zelf beslissen, iedereen vind een andere brommer wel leuk en dat moet ook wel anders hadden bepaalde modellen nooit de markt gezien.. dus kies je eigen favoriet, je weet al dat je een crosser wilt.. dan heb je al een aardig aantal brommers uitgeschakeld voor competitie..
Alle modelen hebben zo hun slechte en goede punten motorisch gezien, en in dat opzicht is geen enkele beter dan de andere omdat ze allemaal wel wat hebben. Kijk dus of je de looks wat vind en of je de motorische minpunten zelf redelijk vind of niet.
Maak dan je keus.
of je nou een nieuwe of 2dehands neemt moet je ook zelf beslissen, aan een nieuwe kan net zoveel kapot als aan een 2dehands, je moet maar net pech hebben, vraag ALTIJD om een proefrit, en als je zelf nog niet helemaal zeker bent met schakels, neem dan iemand mee die dat wel is, niet eens perse om evt af te dingen op de prijs, maar om zeker te zijn van het feit dat op het moment dat je het ding koopt, hij ook netjes in orde is. Het voordeel van een nieuwe daarbij is btw wel dat daar garantie op zit dat hij een X aantal maanden niet kapot zal gaan (geld vaak niet voor slijtagedelen).
veel geluk met zoeken
ps. kijk altijd op de plekken die niet direct zichtbaar zijn, bijvoorbeeld als er voorvorkrubbers om de voorpoten zitten, til deze dan even op, het wil nog wel is gebeuren dat de voorpoten verroest blijken ofzo. (ik noem maar wat, bij MT's is de kans hierop redelijk aanwezig) om grondig te zijn laat je de wielen draaien en houd je er een schroevendraaier met het handvat tegen aan.. dan hoor je of de spaken goed gespannen zijn of juist niet of gescheurd. kijk of het motorisch gedeelte schoon is, dus geen vieze smeervlekken en benzine rotzooi op en om de carb, dit kan alleen maar onheil betekenen, als dit netjes schoon is gehouden (mag uiteraard wel schoon vet zijn ofzo (is handig tegen roest
)) kan je er wat meer van uit gaan dat de eigenaar het goed met zn brommer voor had..
in de cilinder zelf zal je 9 van de 10 maal pas na aankoop kunnen kijken. Daarom is het altijd slim om bij de ander thuis af te spreken, als er iets mis blijkt kan je altijd nog terug.. (evt met knokploeg
)
tot conclusie, een groot man zei ooit eens, wat tussen haakjes staat had net zo goed weggelaten kunnen worden
edit: sorry voor de teringlange post.. maar ik verveel me in afwachting van RBXF
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 21-7-2005 om 22:13 uur.