Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ophoogbussen honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #30917 - ophoogbussen honda mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sven 20-7-2005 14:59 Print topicpost
Posts: 25
ik heb een honda mt en hijs opgehoogt aan de achterkant nu wil ik um natuurlijk ook ophogen aan de voorkant. Daar kan je dus ophoogbussen voor kopen.

Maar mijn vraag is hoe bevestig ik die. ik heb op het uiteinde van me poten verroeste doppen lijken het wel zitten kan dit kloppen? ze zijn niet voledig rond aan 2 kanten vlak. Kan ik deze er gewoon uitdraaien of moet ik helemaal nieuw schoefdraad erin gaan tappen?
 

koekoen2000 20-7-2005 15:02 Print reply

Posts: 340
als t goed is kan je ze dr gewoon uit draaien en de ophoogbussen er in draaien en dan die dopjes weer trug op de bussen
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
sven 20-7-2005 15:14 Print reply
Posts: 25
ok ik zal ut ff probeeren

bedankt...
 
puch_master 20-7-2005 15:41 Print reply

Posts: 3429
de dopjes uit je voor poten draaien, dan de ophoog bussen er in draaien en klaar.

de bussen zitten dicht aan de boven kant..
 
Toyota AE86 Levin coupé
[RRT] Lost-P 20-7-2005 20:02 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
de dopjes uit je voor poten draaien, dan de ophoog bussen er in draaien en klaar.

de bussen zitten dicht aan de boven kant..



precies Het zijn massieve bussen, als ze ook hol zouden zijn, dan zou t al totaal niet stevig zijn (denk dr mzelf maar ff over na )
En, je zou dan meteen langere veren in je poten moeten doen enzo, anders zou t helemaal kut veren
 
Chille Tune shit dan
StoeiiPoes 20-7-2005 20:12 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



precies Het zijn massieve bussen, als ze ook hol zouden zijn, dan zou t al totaal niet stevig zijn (denk dr mzelf maar ff over na )
En, je zou dan meteen langere veren in je poten moeten doen enzo, anders zou t helemaal kut veren



Hol is sterker als een massief stuk staal, en het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een treksterkte het staal heeft
 
[RRT] Lost-P 20-7-2005 20:17 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]



Hol is sterker als een massief stuk staal, en het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een treksterkte het staal heeft



met de diktes van die voorvorken niet hoor
 
Chille Tune shit dan
StoeiiPoes 20-7-2005 20:20 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



met de diktes van die voorvorken niet hoor


als het goed (waarschijnlijk wel) is de voorvork van een mt 29mm dik (zo dun is dat niet ivgm een puch voorvork) en dan nog hol is sterker als massief.

 
[RRT] Lost-P 20-7-2005 20:21 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]


als het goed (waarschijnlijk wel) is de voorvork van een mt 29mm dik (zo dun is dat niet ivgm een puch voorvork) en dan nog hol is sterker als massief.




die dikte bedoel ik niet...

de wand is heel dun, als je dan ook nog een holle bus erin moet draaien, houdt je 2 stukken heel zwak schroefdraad over die je in elkaar draait, waar een hele hoop kracht op komt te staan, en dat is nou net weer niet zo sterk


Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 20-7-2005 om 20:23 uur.
 
Chille Tune shit dan
honda_freak 20-7-2005 20:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]


als het goed (waarschijnlijk wel) is de voorvork van een mt 29mm dik (zo dun is dat niet ivgm een puch voorvork) en dan nog hol is sterker als massief.



wie vergelijkt het dan ook met een puch? MT-pootjes zijn eng dun voor wat ze moeten doorstaan.

ontopic: ophoogbussen zijn massief en draai je ipv die doppen in je poten, dan moet je je kroonplaten naar boven trekken zodat de bovenkant van je poten weer gelijk komt met de bovenkant van je bovenste kroonplaat.. of op zn minst zo hoog dat je stuur er weer op kan klaar, rijden maar

 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
bartos 20-7-2005 21:27 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


wie vergelijkt het dan ook met een puch? MT-pootjes zijn eng dun voor wat ze moeten doorstaan.

ontopic: ophoogbussen zijn massief en draai je ipv die doppen in je poten, dan moet je je kroonplaten naar boven trekken zodat de bovenkant van je poten weer gelijk komt met de bovenkant van je bovenste kroonplaat.. of op zn minst zo hoog dat je stuur er weer op kan klaar, rijden maar



ik vind meer dat je je pooten naar beneden duwt maar das ,maar net hoe je het bekijkt
 
honda_freak 20-7-2005 21:33 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos
[...]


ik vind meer dat je je pooten naar beneden duwt maar das ,maar net hoe je het bekijkt


ik trek de brommer (dus de kroonplaten) altijd naar boven.. terwijl ik het wiel (dus de voorpoten) vastzet op de grond (met mn voet ofzo), dus ik vind dat de kroonplaten omhoog worden getrokken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved