Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Het grote uitlaattopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1240 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #30915 - Het grote uitlaattopic
Pagina 16 van 44
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 42, 43, 44Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 32740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 14-9-2005 19:36 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
snel


ok.

ik heb hem in combinatie met een malossi demper, xtreme hoogtoerig

maar dat kan dus eigenlijk alleen verbeterd worden als de prop er geheel uit gaat of andere bocht
 
Remco RS 14-9-2005 19:48 Print reply

Posts: 11463
ja ik weet niet meer precies hoe het bij die uitlaatjes zit
 
Madvillainy 14-9-2005 19:57 Print reply

Posts: 519
Wat is beter voor een standaard 50cc AM6?

Metrakit of Gianelli?
 
cerberus10 14-9-2005 19:58 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Madvillainy
Wat is beter voor een standaard 50cc AM6?

Metrakit of Gianelli?

Giannelli
 
bassoo 14-9-2005 19:58 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Madvillainy
Wat is beter voor een standaard 50cc AM6?

Metrakit of Gianelli?



ik zeg metrakit
 
cerberus10 14-9-2005 20:06 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassoo
[...]



ik zeg metrakit

Op een ori 50cc is een gianneli beter.
 
Bullet 14-9-2005 20:09 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bassoo
[...]



ik zeg metrakit


want? omdat je metrakit een 1337 merkx vind?

gia persteerd beter @ 50.
 
**My BungHole Will Speak Now**
StIng 14-9-2005 20:50 Print reply

Posts: 239
eigenlijk iedereen praat steeds over de yasuni cross als ik vraag welke beste uilaat is voor senda sm en de giannelli conti variant dan? Is die dan niet goed?
 
derbi_gpracer 14-9-2005 21:07 Print reply
Posts: 190
Je kan wel lopen zeggen dit en dat is het beste. Maar bekijk eerst eens je eisen. Wil je hoogtoerig of middel dan wel laagtoerig rijden. Wil je koppel of wil je topsnelheid. Wil je een uitlaat die het uiterste uit je std cilinder haalt of wil je gewoon relaxed rijden. Wil je een uitlaat die er super mooi uitziet of maakt dat je niet zoveel uit, bovenlangs of onderlangs. Hoge top snelheden zul je niet halen met senda omdat je toch veel weerstand hebt.

Persoonlijk heb ik een gianelli op mn std cilinder gehad en dat vlamt aardig. Hij is wel redelijk hoogtoerig en ziet er aardig mooi uit. Je kan hem niet zwaar vertanden omdat hij het dan niet in zn 6 trekt. De 6e versnelling is zowieso probleem met gia, tegenwind en met zn 2en rijden is niet ideaal trekt hij soms niet. Voor de powerband heb je vrijwel geen kracht en powerband is vrij kort maar wel erg krachtig. 13/53 is goede vertanding en je haalt voor senda begrippen een aardig hoge top snelheid.
 
StIng 14-9-2005 21:20 Print reply

Posts: 239
op 3/4de van je vragen kan ik niet antwoorden omdat ik TE NOOB ben ben hier maar net en kende voor ik hier was helemaal niks van brommers nu dus nog altijd niet! zelf de noobste termen ken ik niet hoogtoerig, middel, laagtoerig (wtf doet het ), nut van bovenlangs en onderlangs, powerband enzovoort enzovoort :s??? Ik weet het ik ben gwn echt noob in brommers en dergerlijke!!! Daarom dat ik hier kom om wat meer te weten en mijn vragen beantwoord te krijgen
srry voor dit genoob

dus van wat ik weet kan ik zeggen dat als ik een betere uitlaat koop dat ie mooi soundje moet hebben en goed optrekt en hoge top moet hebben!!! hihi

alleszins thx voor goed antwoord!!!

Dit bericht is gewijzigd door StIng op 14-9-2005 om 21:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door StIng op 14-9-2005 om 21:24 uur.
 
derbi_gpracer 14-9-2005 21:24 Print reply
Posts: 190
hoogtoerig wil zeggen dat je powerband ( het toerengebied waar je uitlaat de meeste kracht heeft waar hij begint te trekken tot waar hij stopt met trekken het gebied dus waar je dmv schakelen in probeert te blijven) bij een wat hoger toerental begint en eindigd. Wat middeltoerig en laagtoerig etc is spreekt dan voor zich.

Bij een senda heb je de mogelijk heid dat de uitlaat onder het blok door loopt (onderlangs) of dat hij langs je been loopt (bovenlangs). Het is dus net wat je mooier vind.

Als een uitlaat wil die veel trekkracht heeft hoeft hij niet laagtoerig te zijn wat veel mensen denken. Je kan namelijk ook heel hard op trekken met een hoogtoerige uitlaat. Dus als je zegt ik koop een leovincie uitlaat omdat die laagtoerig is dus hard trekt is bullshit want met een conti kan je veel harder trekken alleen je moet meer toeren draaien wil je vooruit komen (hoogtoerig dus).

Het toerental heeft wel invloed op de topsnelheid want hoe hoger je topsnelheid ligt hoe hoger je toerental ook ligt. Dus als je een krachtige powerband hebt die laat eindigd kan je ook een hoge topsnelheid halen. Als je een uitlaat heeft die de kracht heeft in de powerband om hem 1000rpm verder te trekken dan een andere uitlaat (met zelfde vertanding) dan ga je dus ook een paar km's harder. Alleen mischien heb je een laagtoerige uitlaat die zoveel kracht heeft in de powerband dat je je brommer een stuk zwaarder kan vertanden en dat je dezelfde topsnelheid hebt bij een lager toerental.

kijk maar wat je er mee kan. Dus als je gewoon vraagt wat voor een powerband een uitlaat heeft en hoe krachtig etc kan je je eigen conclusies trekken. Niet vragen of een mk een goede uitlaat is want jou wensen zijn mischien anders als die van dege aan wie je het vraagt. Dus ook niet vragen: welke is beter gianelli of metrakit.



Dit bericht is gewijzigd door derbi_gpracer op 14-9-2005 om 21:33 uur.
 
Palava 14-9-2005 21:28 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StIng
op 3/4de van je vragen kan ik niet antwoorden omdat ik TE NOOB ben ben hier maar net en kende voor ik hier was helemaal niks van brommers nu dus nog altijd niet! zelf de noobste termen ken ik niet hoogtoerig, middel, laagtoerig (wtf doet het ), nut van bovenlangs en onderlangs, powerband enzovoort enzovoort :s??? Ik weet het ik ben gwn echt noob in brommers en dergerlijke!!! Daarom dat ik hier kom om wat meer te weten en mijn vragen beantwoord te krijgen
srry voor dit genoob

dus van wat ik weet kan ik zeggen dat als ik een betere uitlaat koop dat ie mooi soundje moet hebben en goed optrekt en hoge top moet hebben!!! hihi

alleszins thx voor goed antwoord!!!


Dit bericht is gewijzigd door StIng op 14-9-2005 om 21:24 uur.


allereerst : wat zijn jew wensen:

Laagtoerig ( kracht leveren bij lagere toetrentallen)
middeltoerig (kracht @ midden toerengebied)
hoogtoerig ( kracht juist bij hoge(veel) toeren)

bovenlangs en onderlangs, bovenlangs = bovenlangs als een crossmotor en ondelangs is meet zoals een racer. onder- en bovenlangs is bedoelt onder of boven het blok langs


powerband, is het5 toeren gebied bv. 8000- 10000 tpm waarin je het meeste kracht hebt


 
StIng 14-9-2005 21:42 Print reply

Posts: 239
THX!!!
hoe weet je de kracht van je powerband?
welke toeren moet je dan wel pakken om snel op te trekken en topsnelheid?
ty!!!
owja mijn wensen zijn topsnelheid hoog en dat ie snel optrekt (maar kan waarschijnlijk niet beide?) en mooi soundje

Dit bericht is gewijzigd door StIng op 14-9-2005 om 21:43 uur.
 
J-master 14-9-2005 22:56 Print reply

Posts: 1158
dan zou ik als ik jouw was de yasuni cross pakken
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
StIng 15-9-2005 8:37 Print reply

Posts: 239
ja was ik ook van plan. maar is de sound ervan mooi?
 

Dit topic is 32740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 44
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 42, 43, 44Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved