Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #30915 - Het grote uitlaattopic
|
Pagina 10 van 44
|
Dit topic is 32697 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Kevin_12-5 |
17-8-2005 11:23 |
Posts: 6 |
hoe heet die precies? die polini..
|
|
|
|
ClassicRJ |
27-8-2005 15:45 |
Posts: 208 |
De grote vergelijking
-Aprilia Classic 50 Uitlaten-
ik ben bezig met mn 4e uitlaat voor mn aprilia classic dus nu kan ik leuk vergelijken, en handig voor mensen die willen weten wat ze moeten hebben voor een classic
ik beoordeel op; uiterlijk dus daar moet je je niet al te veel van aantrekken dats mijn smaak ; snelheid, hoe hard hij trekt en geluid, hoe dieper het geluid en hoe minder het de aandacht trekt hoe beter, jankuitlaten wil (bijna) niemand
1. standaard uitlaat (op de paarse classic)
[img]http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/ZRuitlaat+standaarduitlaat.jpg[/img]
De standaard uitlaat wordt meestal snel vervangen door een andere uitlaat, hij knettert en hij gaat niet echt snel, kwa uiterlijk is hij wel mooi, behalve als je chromen hitteschild beschadigd, zoals wanneer je te vaak aan de grond zit in een bocht.
goed hij gaat niet snel en maakt niet een erg mooi geluid maar verder niets mis mee, goed als je geen last wil met coppers
uiterlijk: 7/10 snelheid: 5/10 geluid: 7/10
2. Gianelli Fire
De Gianelli Fire is de uitlaat die het meeste wordt gekocht als mensen hun standaard uitlaat zat zijn, de fire is wel een racy uitlaat, maar waarom in godsnaam zittie dan zo laag?! ik heb er flink wat krassen op getrokken in bochten, trekt wel lekker hard en het chroom is behalve mooi ook erg goed, het gaat pas roesten als je het echt beschadigd.
een goede uitlaat en tegenwoordig ook niet echt duur meer (+-140?) maar maakt wel een takkeherrie, knettert verschrikkelijk
uiterlijk: 8/10 snelheid: 8/10 geluid: 5/10
3. zelfbouw
omdat een classic al snel erg jankt en de meeste uitlaten niet echt zo stoer eruit zien als de brommer zelf proberen een hoop mensen zelf een uitlaat te maken, wij deden dit door een demper van een suzuki ZR50 af te zagen en die op de classic bocht te lassen, echt uberbeun en supermooi zal het nooit worden tenzij je echt heel goed er in bent of het laat doen door iemand die er goed in is.
als je een beetje goede demper kiest wordt het geluid al gelijk een heel stuk beter, met het dikke ZR50 staal krijg je al een stuk stoerder geluid, maar mooi is hij toch niet echt en je sleept er mee over de grond, bovendien moet je wel geod met uitlaten om kunnen gaan wil je er echt snelheid uit halen, mij is het niet gelukt, maar omdat het weinig kost is het het toch wel weer waard!
uiterlijk: 5/10 snelheid: 6/10 geluid: 9/10
4. Turbokit Dos Salidas
d? Dos Salidas, ik heb hem sinds vandaag en ik heb er al gelijk flink wat mee rondgeraced, in mijn optiek echt een topuitlaat! schraapt niet over de grond, ziet er heet uit, en trekt HARD!
monteren is even een truuk maar als hij erop zit dan heb je ook echt wat! een echte racer, flinke trekkracht en dus ook de nodige herrie, maar vergeleken met de Gianelli Fire is het een net geluidje! hij kost wel wat (170?) maar ik vond het dat echt wel waard, het moet alleen wel je smaak zijn want het is natuurlijk niet echt een chopperuitlaat!
uiterlijk: 9/10 snelheid: 8,5/10 geluid 6,5/10
nogmaals; smaken verschillen, ik vind deze het mooist
nog wat foto's van de Dos Salidas, omdat ik hem net heb
hier kan je een gifje downloaden [url=http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/loool.gif]van het uitpakken van de Dos Salidas[/url]
(rechter knop, doel opslaan als)
Dat was het dan weer, als je een nieuwe uitlaat voor je classic hebt dan zou ik of een mooie custom maken zoals
Mutzz, MOOI!!!
of de barre man, ook meesterlijk!
of je koopt een Turbokit Dos Salidas (o.a. te krijgen op opvoeren.nl
Dit bericht is gewijzigd door ClassicRJ op 27-8-2005 om 15:49 uur.
|
|
Ja, maar ik ben de baas | (: leiforp njim kcehc, leibed ej neb |
|
mcdronkz |
27-8-2005 16:24 |
Posts: 32777 |
Toch blijf ik erbij dat dit icm. een open dragpijp of een Supertrapp het beste klinkt .
|
|
|
|
Pegaso |
27-8-2005 16:25 |
Posts: 347 |
Welke uitlaat is dit?
(suzuki tsx)
|
|
|
|
zundappchefke |
29-8-2005 22:49 |
Posts: 1715 |
der komt nu een homoet voor de dapp ik denk (hoop) dat het veel scheelt wat denkje jullie
setup
volle topracing krukas
onstekkking vervroegt
17 mm spuitstuk+carb
en een athenna 50 cc snel 6 poorten getuned
en een afgevlakte kop
tandwielen 12/41
|
|
verhuist maar blijft het zelfde |
|
koen-z |
29-8-2005 23:19 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke
der komt nu een homoet voor de dapp ik denk (hoop) dat het veel scheelt wat denkje jullie
setup
volle topracing krukas
onstekkking vervroegt
17 mm spuitstuk+carb
en een athenna 50 cc snel 6 poorten getuned
en een afgevlakte kop
tandwielen 12/41
uiteraard.. zal 3x beter wezen als die std.. als je weet wat er in zit
ik geloof dat als je uitlaat poort boven de 180 graden zit dat een expansie nogal wat nut heeft.. maar dan moet de uitlaat wel op de goede lengte van je bocht geschoven worden. dat moet je gewoon proberen of uitrekenen ofzo
|
|
|
|
Evilmex |
29-8-2005 23:22 |
Posts: 4458 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
Welke uitlaat is dit?
afbeelding
afbeelding
(suzuki tsx)
Orgineel lijkt mij? of een oude vervangings uitlaat ofzo
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
dez |
29-8-2005 23:39 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ClassicRJ
De grote vergelijking
-Aprilia Classic 50 Uitlaten-
ik ben bezig met mn 4e uitlaat voor mn aprilia classic dus nu kan ik leuk vergelijken, en handig voor mensen die willen weten wat ze moeten hebben voor een classic
ik beoordeel op; uiterlijk dus daar moet je je niet al te veel van aantrekken dats mijn smaak ; snelheid, hoe hard hij trekt en geluid, hoe dieper het geluid en hoe minder het de aandacht trekt hoe beter, jankuitlaten wil (bijna) niemand
1. standaard uitlaat (op de paarse classic)
[img]http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/ZRuitlaat+standaarduitlaat.jpg[/img]
De standaard uitlaat wordt meestal snel vervangen door een andere uitlaat, hij knettert en hij gaat niet echt snel, kwa uiterlijk is hij wel mooi, behalve als je chromen hitteschild beschadigd, zoals wanneer je te vaak aan de grond zit in een bocht.
goed hij gaat niet snel en maakt niet een erg mooi geluid maar verder niets mis mee, goed als je geen last wil met coppers
uiterlijk: 7/10 snelheid: 5/10 geluid: 7/10
2. Gianelli Fire
afbeelding
De Gianelli Fire is de uitlaat die het meeste wordt gekocht als mensen hun standaard uitlaat zat zijn, de fire is wel een racy uitlaat, maar waarom in godsnaam zittie dan zo laag?! ik heb er flink wat krassen op getrokken in bochten, trekt wel lekker hard en het chroom is behalve mooi ook erg goed, het gaat pas roesten als je het echt beschadigd.
een goede uitlaat en tegenwoordig ook niet echt duur meer (+-140?) maar maakt wel een takkeherrie, knettert verschrikkelijk
uiterlijk: 8/10 snelheid: 8/10 geluid: 5/10
3. zelfbouw
afbeelding
afbeelding
omdat een classic al snel erg jankt en de meeste uitlaten niet echt zo stoer eruit zien als de brommer zelf proberen een hoop mensen zelf een uitlaat te maken, wij deden dit door een demper van een suzuki ZR50 af te zagen en die op de classic bocht te lassen, echt uberbeun en supermooi zal het nooit worden tenzij je echt heel goed er in bent of het laat doen door iemand die er goed in is.
als je een beetje goede demper kiest wordt het geluid al gelijk een heel stuk beter, met het dikke ZR50 staal krijg je al een stuk stoerder geluid, maar mooi is hij toch niet echt en je sleept er mee over de grond, bovendien moet je wel geod met uitlaten om kunnen gaan wil je er echt snelheid uit halen, mij is het niet gelukt, maar omdat het weinig kost is het het toch wel weer waard!
uiterlijk: 5/10 snelheid: 6/10 geluid: 9/10
4. Turbokit Dos Salidas
afbeelding
d? Dos Salidas, ik heb hem sinds vandaag en ik heb er al gelijk flink wat mee rondgeraced, in mijn optiek echt een topuitlaat! schraapt niet over de grond, ziet er heet uit, en trekt HARD!
monteren is even een truuk maar als hij erop zit dan heb je ook echt wat! een echte racer, flinke trekkracht en dus ook de nodige herrie, maar vergeleken met de Gianelli Fire is het een net geluidje! hij kost wel wat (170?) maar ik vond het dat echt wel waard, het moet alleen wel je smaak zijn want het is natuurlijk niet echt een chopperuitlaat!
uiterlijk: 9/10 snelheid: 8,5/10 geluid 6,5/10
nogmaals; smaken verschillen, ik vind deze het mooist
nog wat foto's van de Dos Salidas, omdat ik hem net heb
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
hier kan je een gifje downloaden [url=http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/loool.gif]van het uitpakken van de Dos Salidas[/url]
(rechter knop, doel opslaan als)
Dat was het dan weer, als je een nieuwe uitlaat voor je classic hebt dan zou ik of een mooie custom maken zoals
Mutzz, MOOI!!!
of de barre man, ook meesterlijk!
of je koopt een Turbokit Dos Salidas (o.a. te krijgen op opvoeren.nl
Dit bericht is gewijzigd door ClassicRJ op 27-8-2005 om 15:49 uur.
wat is je snelheid dan met een orgi uitlaat?
want ik rij al 2 jaar met een orginele en die is toch goed rap
|
|
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk |
|
Remco RS |
29-8-2005 23:55 |
|
Skutje_Tzr |
30-8-2005 0:01 |
Posts: 604 |
vraagje: ik had zondag met een brommermonteur uit drenthe gepraat, die zei dat een standaart tzr met een firebox uitlaat de 115 misschien wel haalde ik heb gelezen dat die uitlaten best wel snel zijn, en ze zijn ook wel mooi en niet duur,, maar welke uitlaat is sneller? yasuni hmr2 of firebox? denk yasuni want anders had iedereen wel n firebox mjahw,, weet iemand ook een site waar de firebox te koop staat voor een tzr?
|
|
* Yamaha touching your heart * |
|
Bullet |
30-8-2005 2:25 |
Posts: 12150 |
firebox is troep, is redelijk vergelijk met Turbokit en Ninja.
(volgens mij kon opvoeren.nl Firebox pijpjes leveren)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Harm |
30-8-2005 7:49 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skutje_Tzr
vraagje: ik had zondag met een brommermonteur uit drenthe gepraat, die zei dat een standaart tzr met een firebox uitlaat de 115 misschien wel haalde ik heb gelezen dat die uitlaten best wel snel zijn, en ze zijn ook wel mooi en niet duur,, maar welke uitlaat is sneller? yasuni hmr2 of firebox? denk yasuni want anders had iedereen wel n firebox mjahw,, weet iemand ook een site waar de firebox te koop staat voor een tzr?
Ken iemand die een firebox heeft op zn Tzr. Is wel iets sneller dan origineel maar niet echt bijzonder, en maakt een takkeherrie
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Fievet |
30-8-2005 10:15 |
|
Remco RS |
30-8-2005 10:18 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]
Ken iemand die een firebox heeft op zn Tzr. Is wel iets sneller dan origineel maar niet echt bijzonder, en maakt een takkeherrie
idd, zoeen rijdt er hier ook rond, ik trek m eruit, maar dat ding maakt een enorme takkeherrie
|
|
|
|
Neonlampje |
30-8-2005 10:56 |
|
Dit topic is 32697 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 44
|
|