vinnie |
18-7-2005 18:50 |
Posts: 3505 |
Als je sproeier te groot is, haalt ie met de goede sproeier ook wel de 50, miscshien zelfs wel iets meer, ik zou eerst even kleinere sproeier proberen
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
puch_master |
18-7-2005 18:54 |
Posts: 3429 |
koppelings veren kun je zelf strakker zetten door de schroeven aan te draaien
bijv. helmaal vast draaien en dan 1,5 slag los
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Aprilia r-ass |
18-7-2005 18:56 |
Posts: 741 |
en dan slipt de koppeling als eeen gek en komt i nog nie vooruit
wen er maar aan dat een puch lam is
|
|
I like Castrol! |
|
-jaZper- |
18-7-2005 21:23 |
Posts: 3841 |
idd puch is gewoon zo, en als dat niet zo is dan is het geen puch
|
|
groene motoren gaan harder |
|
skoeddies |
18-7-2005 22:13 |
Posts: 237 |
puch blok id niet gemaakt om te trekken...
je komt langzaam op gang maar als je je best doet kan je ze akelig hard laten lopen...
|
|
|
|
Exision |
18-7-2005 22:21 |
Posts: 283 |
Dat is met elk gemotoriseerd voertuig slimmerik...
Dit bericht is gewijzigd door Exision op 18-7-2005 om 22:21 uur.
|
|
|
|
dt50rcrosser |
18-7-2005 22:29 |
Posts: 6252 |
haha kijk dat is praten
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
snaaps |
18-7-2005 22:30 |
Posts: 272 |
puch niet hard trekken?
ik had vroeger een 65cc polini membraam met een 19MM carb erachter.
Ik trok dat ding gewoon op zijn achterwiel!
afijn, haal je dempingwol eruit.
Weet niet wat voor een carb eracter zit maar gooi er eens een grotere achter.
kijk ook eens naar je tandwiel verwhouding.
en laat je koppeling een klein beetje slippen.
|
|
burp! |
|
fordescortracing |
18-7-2005 23:07 |
Posts: 620 |
Ik heb ook nog een ori carb erbij gekregen ik ben van plan deze naar 15mm uit te boren en dan met sproeiers gaan kloten. jaah jullie vinden mij nu allemaal een dikke n00b dat weet ik maar ik ga het toch doen zo goedkoop mogelijk dat ding snel maken.
snaaps zit in een proma grand prix pijp nog dempwol?
en wat is dan een tandwiel verhouding die gaat lukken?
|
|
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!! |
|
snaaps |
18-7-2005 23:35 |
Posts: 272 |
ik ken die pijp ff niet zo snel voor mijn halen, maar ik haalde vroeger altijd mijn demping wil eruit.
ze gaan hier wel herrie van maken!
verder kan je de carb gewoon uitboren naar 14 a 15mm, gebruik hiervoor dus een 14 a 15 mm boor.
dat busje wat erin zit moet wellicht ook ff ingekort worden.
(dat busje in de carb waarmee je gas geeft)
boor een paar gaten in je luchtfilter en verwijder het slangetje.
haal de linkerkant van je blok af en in de koppeling zie je nu 3 scroefjes, draai deze een kwartslag los (of vast weet ik niet meer).
haal je sruitstuk eraf en boor deze uit naar 14mm.
haal je cilinder eraf en boor je inlaat en uitlaat eenbeetje uit.
(schijnt dat het nog veel uitmaakt hoe je dit doet, zoek ff op google)
het stuk van je cilinder dat je blok in gaat kan je links en recht verwijderen tot de spoelpoort.
(zoek ff via google hoe enhoeveel)
haal je zuiger van de krukas en kort de kant van de inlaat met max 0.5mm in.
als je een dremel heb kan je ook nog de speolpoorten bewerken van de cilinder. (zoek via google hoe)
als de brommer goed rijd maar te langzaam trekt moet je een keinere tandwiel voor en/of een groter tandwiel achter.
als je dit allemaal goed heb gedaan zal je puchie ongeveer 70 a 80 km/u rijden (weet ik uit ervaring)
als dit nog niet genoeg is ga naar de winkel en koop hier methaan, maak een installatie opje puch en dat ding blaast 110 met een 50cc!
wellicht alleen voor korte duur.
Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 18-7-2005 om 23:36 uur.
|
|
burp! |
|
bart de scootergek |
19-7-2005 2:14 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snaaps
ik ken die pijp ff niet zo snel voor mijn halen, maar ik haalde vroeger altijd mijn demping wil eruit.
ze gaan hier wel herrie van maken!
verder kan je de carb gewoon uitboren naar 14 a 15mm, gebruik hiervoor dus een 14 a 15 mm boor.
dat busje wat erin zit moet wellicht ook ff ingekort worden.
(dat busje in de carb waarmee je gas geeft)
boor een paar gaten in je luchtfilter en verwijder het slangetje.
haal de linkerkant van je blok af en in de koppeling zie je nu 3 scroefjes, draai deze een kwartslag los (of vast weet ik niet meer).
haal je sruitstuk eraf en boor deze uit naar 14mm.
haal je cilinder eraf en boor je inlaat en uitlaat eenbeetje uit.
(schijnt dat het nog veel uitmaakt hoe je dit doet, zoek ff op google)
het stuk van je cilinder dat je blok in gaat kan je links en recht verwijderen tot de spoelpoort.
(zoek ff via google hoe enhoeveel)
haal je zuiger van de krukas en kort de kant van de inlaat met max 0.5mm in.
als je een dremel heb kan je ook nog de speolpoorten bewerken van de cilinder. (zoek via google hoe)
als de brommer goed rijd maar te langzaam trekt moet je een keinere tandwiel voor en/of een groter tandwiel achter.
als je dit allemaal goed heb gedaan zal je puchie ongeveer 70 a 80 km/u rijden (weet ik uit ervaring)
als dit nog niet genoeg is ga naar de winkel en koop hier methaan, maak een installatie opje puch en dat ding blaast 110 met een 50cc!
wellicht alleen voor korte duur.
Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 18-7-2005 om 23:36 uur.
beetje beunhaas tuning?
demperwol eruithalen, carb uitboren, uit- en inlaat poorten zomaar uitboren en wat met spoelpoorten boren, je geeft hem wel aardig veel verkeerde adviezen.
gewoon ff met die koppeling aan die veertjes klooien, anders misschien te zware twv?
en die methaan installatie, die is ook wel leuk .
edit: btw, de koppeling zit aan de rechterkant van het blok . een blok bekijk je meestal van boven.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 19-7-2005 om 2:15 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
skoeddies |
19-7-2005 7:57 |
Posts: 237 |
ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een STANDAARD puch niet lekker trekt..
tuurlijk kan je hem wheelys laten maken.. maar waar kan dat niet mee.. dat is gewoon een kwestie van setup veranderen..
maar ik nam aan dat het een standaard puch was omdat er nergens in zijn vraag staat dat ie dik getuned is ofzo.. alleen een proma pijpje..
|
|
|
|
fordescortracing |
19-7-2005 9:10 |
Posts: 620 |
Jaja dit is zeker een standaard puch en het was ook de bedoeling om te beuenen dus volgensmij heb ik aan snaaps info wel wat want die dingen was ik ook al van plan ik heb toch nix te verliezen want die onderdelen heb ik er allemaal bij gekregen toen ik hem kocht
en hoe kan ik bij de spoelpoorten komen aan de binnenkant van men blok waar de zuiger zit zal ik maar zeggen want dat is behoorlijk klein en ook nog lang dus ik moet iets haaks verzinnen
Dit bericht is gewijzigd door fordescortracing op 19-7-2005 om 9:18 uur.
|
|
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!! |
|
niekmtx |
19-7-2005 10:57 |
Posts: 471 |
onzin.. alles... mijn puch 70cc met 15mm... die trok bijna net zo hard als een scooter50cc scooter met onbegresde uitlaat... en op top ging hij hem voorbij..
70cc airsal
15 bing+spruit
3 klauws koppeling getuned
15-42
proma circuit
powerfilter(zelfmaak)
|
|
Brommerloos |
|
Derbi-Vokay |
19-7-2005 12:31 |
Posts: 423 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
onzin.. alles... mijn puch 70cc met 15mm... die trok bijna net zo hard als een scooter50cc scooter met onbegresde uitlaat... en op top ging hij hem voorbij..
70cc airsal
15 bing+spruit
3 klauws koppeling getuned
15-42
proma circuit
powerfilter(zelfmaak)
lijkt mij niet, en dat kan jij eigenlijk ook niet van een puch vragen.
Een powerband van 1500rpm tot 10000rpm :S
Terwijl scooter dat infeite wel bereikt met zn vario.
|
|
snowboard is beter!! |
|