Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch die onderin (van 0 tot 10 kmh ong) nie bijna nie trekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30858 - Puch die onderin (van 0 tot 10 kmh ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fordescortracing 18-7-2005 18:44 Print topicpost

Posts: 620
Men puch maxi trekt onderin nie, ik denk dat er een te groote sproeier in zit want er zit een proma pijp op. Maar als ik deze sproeier verander ben ik bang dat ie de 50 nie meer haalt dus die blijft erin zitten

Zou ik dit op kunnen lossen door in men koppeling wat strakkere veren te zetten zodat deze bij een hoger toerental pas pakt ?


ik heb nu nog een ori carb uitgedraaid naar 14.5 (jaah dit vinden jullie beun werk) en men clinder komen blinde poorten in dus ik hoop dat dat wat oplevert zuiger word uiterraard ook aangepast

Dit bericht is gewijzigd door fordescortracing op 21-7-2005 om 20:38 uur.
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!

vinnie 18-7-2005 18:50 Print reply

Posts: 3505

Als je sproeier te groot is, haalt ie met de goede sproeier ook wel de 50, miscshien zelfs wel iets meer, ik zou eerst even kleinere sproeier proberen
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
puch_master 18-7-2005 18:54 Print reply

Posts: 3429
koppelings veren kun je zelf strakker zetten door de schroeven aan te draaien

bijv. helmaal vast draaien en dan 1,5 slag los
 
Toyota AE86 Levin coupé
Aprilia r-ass 18-7-2005 18:56 Print reply
Posts: 741
en dan slipt de koppeling als eeen gek en komt i nog nie vooruit

wen er maar aan dat een puch lam is
 
I like Castrol!
-jaZper- 18-7-2005 21:23 Print reply

Posts: 3841
idd puch is gewoon zo, en als dat niet zo is dan is het geen puch
 
groene motoren gaan harder
skoeddies 18-7-2005 22:13 Print reply
Posts: 237
puch blok id niet gemaakt om te trekken...
je komt langzaam op gang maar als je je best doet kan je ze akelig hard laten lopen...
 
Exision 18-7-2005 22:21 Print reply
Posts: 283
Dat is met elk gemotoriseerd voertuig slimmerik...

Dit bericht is gewijzigd door Exision op 18-7-2005 om 22:21 uur.
 
dt50rcrosser 18-7-2005 22:29 Print reply

Posts: 6252
haha kijk dat is praten

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
snaaps 18-7-2005 22:30 Print reply
Posts: 272
puch niet hard trekken?

ik had vroeger een 65cc polini membraam met een 19MM carb erachter.
Ik trok dat ding gewoon op zijn achterwiel!

afijn, haal je dempingwol eruit.
Weet niet wat voor een carb eracter zit maar gooi er eens een grotere achter.
kijk ook eens naar je tandwiel verwhouding.
en laat je koppeling een klein beetje slippen.

 
burp!
fordescortracing 18-7-2005 23:07 Print reply

Posts: 620
Ik heb ook nog een ori carb erbij gekregen ik ben van plan deze naar 15mm uit te boren en dan met sproeiers gaan kloten. jaah jullie vinden mij nu allemaal een dikke n00b dat weet ik maar ik ga het toch doen zo goedkoop mogelijk dat ding snel maken.

snaaps zit in een proma grand prix pijp nog dempwol?
en wat is dan een tandwiel verhouding die gaat lukken?
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
snaaps 18-7-2005 23:35 Print reply
Posts: 272
ik ken die pijp ff niet zo snel voor mijn halen, maar ik haalde vroeger altijd mijn demping wil eruit.
ze gaan hier wel herrie van maken!

verder kan je de carb gewoon uitboren naar 14 a 15mm, gebruik hiervoor dus een 14 a 15 mm boor.
dat busje wat erin zit moet wellicht ook ff ingekort worden.
(dat busje in de carb waarmee je gas geeft)

boor een paar gaten in je luchtfilter en verwijder het slangetje.

haal de linkerkant van je blok af en in de koppeling zie je nu 3 scroefjes, draai deze een kwartslag los (of vast weet ik niet meer).

haal je sruitstuk eraf en boor deze uit naar 14mm.

haal je cilinder eraf en boor je inlaat en uitlaat eenbeetje uit.
(schijnt dat het nog veel uitmaakt hoe je dit doet, zoek ff op google)

het stuk van je cilinder dat je blok in gaat kan je links en recht verwijderen tot de spoelpoort.
(zoek ff via google hoe enhoeveel)

haal je zuiger van de krukas en kort de kant van de inlaat met max 0.5mm in.

als je een dremel heb kan je ook nog de speolpoorten bewerken van de cilinder. (zoek via google hoe)

als de brommer goed rijd maar te langzaam trekt moet je een keinere tandwiel voor en/of een groter tandwiel achter.

als je dit allemaal goed heb gedaan zal je puchie ongeveer 70 a 80 km/u rijden (weet ik uit ervaring)

als dit nog niet genoeg is ga naar de winkel en koop hier methaan, maak een installatie opje puch en dat ding blaast 110 met een 50cc!
wellicht alleen voor korte duur.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 18-7-2005 om 23:36 uur.
 
burp!
bart de scootergek 19-7-2005 2:14 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps
ik ken die pijp ff niet zo snel voor mijn halen, maar ik haalde vroeger altijd mijn demping wil eruit.
ze gaan hier wel herrie van maken!

verder kan je de carb gewoon uitboren naar 14 a 15mm, gebruik hiervoor dus een 14 a 15 mm boor.
dat busje wat erin zit moet wellicht ook ff ingekort worden.
(dat busje in de carb waarmee je gas geeft)

boor een paar gaten in je luchtfilter en verwijder het slangetje.

haal de linkerkant van je blok af en in de koppeling zie je nu 3 scroefjes, draai deze een kwartslag los (of vast weet ik niet meer).

haal je sruitstuk eraf en boor deze uit naar 14mm.

haal je cilinder eraf en boor je inlaat en uitlaat eenbeetje uit.
(schijnt dat het nog veel uitmaakt hoe je dit doet, zoek ff op google)

het stuk van je cilinder dat je blok in gaat kan je links en recht verwijderen tot de spoelpoort.
(zoek ff via google hoe enhoeveel)

haal je zuiger van de krukas en kort de kant van de inlaat met max 0.5mm in.

als je een dremel heb kan je ook nog de speolpoorten bewerken van de cilinder. (zoek via google hoe)

als de brommer goed rijd maar te langzaam trekt moet je een keinere tandwiel voor en/of een groter tandwiel achter.

als je dit allemaal goed heb gedaan zal je puchie ongeveer 70 a 80 km/u rijden (weet ik uit ervaring)

als dit nog niet genoeg is ga naar de winkel en koop hier methaan, maak een installatie opje puch en dat ding blaast 110 met een 50cc!
wellicht alleen voor korte duur.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 18-7-2005 om 23:36 uur.


beetje beunhaas tuning?

demperwol eruithalen, carb uitboren, uit- en inlaat poorten zomaar uitboren en wat met spoelpoorten boren, je geeft hem wel aardig veel verkeerde adviezen.

gewoon ff met die koppeling aan die veertjes klooien, anders misschien te zware twv?

en die methaan installatie, die is ook wel leuk .


edit: btw, de koppeling zit aan de rechterkant van het blok . een blok bekijk je meestal van boven.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 19-7-2005 om 2:15 uur.
 
Honda RC-33
skoeddies 19-7-2005 7:57 Print reply
Posts: 237
ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een STANDAARD puch niet lekker trekt..
tuurlijk kan je hem wheelys laten maken.. maar waar kan dat niet mee.. dat is gewoon een kwestie van setup veranderen..
maar ik nam aan dat het een standaard puch was omdat er nergens in zijn vraag staat dat ie dik getuned is ofzo.. alleen een proma pijpje..
 
fordescortracing 19-7-2005 9:10 Print reply

Posts: 620
Jaja dit is zeker een standaard puch en het was ook de bedoeling om te beuenen dus volgensmij heb ik aan snaaps info wel wat want die dingen was ik ook al van plan ik heb toch nix te verliezen want die onderdelen heb ik er allemaal bij gekregen toen ik hem kocht

en hoe kan ik bij de spoelpoorten komen aan de binnenkant van men blok waar de zuiger zit zal ik maar zeggen want dat is behoorlijk klein en ook nog lang dus ik moet iets haaks verzinnen

Dit bericht is gewijzigd door fordescortracing op 19-7-2005 om 9:18 uur.
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
niekmtx 19-7-2005 10:57 Print reply

Posts: 471
onzin.. alles... mijn puch 70cc met 15mm... die trok bijna net zo hard als een scooter50cc scooter met onbegresde uitlaat... en op top ging hij hem voorbij..

70cc airsal
15 bing+spruit
3 klauws koppeling getuned
15-42
proma circuit
powerfilter(zelfmaak)

 
Brommerloos
Derbi-Vokay 19-7-2005 12:31 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
onzin.. alles... mijn puch 70cc met 15mm... die trok bijna net zo hard als een scooter50cc scooter met onbegresde uitlaat... en op top ging hij hem voorbij..

70cc airsal
15 bing+spruit
3 klauws koppeling getuned
15-42
proma circuit
powerfilter(zelfmaak)



lijkt mij niet, en dat kan jij eigenlijk ook niet van een puch vragen.
Een powerband van 1500rpm tot 10000rpm :S
Terwijl scooter dat infeite wel bereikt met zn vario.

 
snowboard is beter!!

Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved