Kampersjaak |
18-7-2005 17:30 |
Posts: 12285 |
ligt eraan of het blok is gereviceerd, als die gereviceer is dan kan die er wel weer tegen aan.
tis meer dat je naar het uiterlijk moet kijken bij oudere brommers, frame en elektro ect.
|
|
oderint dum metuant |
|
-Tom- |
18-7-2005 17:32 |
Posts: 4151 |
Ligt er ook aan door wie 'ie is gereviseert
|
|
FTS Member |
|
Peter FS1 |
18-7-2005 17:33 |
Posts: 98 |
Ik zou juist eerder naar de staat van het motorblok kijken, uiterlijk kan je gemakkelijk zelf wel mooi maken. Electra netjes maken is ook niet echt moeilijk.
Als je er een stukje op rijdt krijg je lijkt me toch al wel een goede indruk van hoe goed de motor is, als je die kennis zelf niet hebt kan je altijd nog iemand meenemen.
|
|
|
|
John Huijben |
18-7-2005 17:38 |
Posts: 2433 |
rond een ton zijn de meeste brommers wel op. als ze zijn opgevoerd is het meestal al een stuk eerder dat alles gaar is.
btw, brommer blokken die meer dan een ton hebben gelopen zijn vaak niet goed meer te reviseren, en blokken die al vaak open gehaald zijn ook niet. dat komt door dolle draden, uitgelebberde lagerschalen, scheurtjes enz. lagers vervangen is simpel maar dat wil nog niet zeggen dat het echt goed is. bij bv. een honda of een puch ofzo ben je dan beter af door een goed blok te kopen.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
de barre man |
18-7-2005 17:46 |
Posts: 351 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
rond een ton zijn de meeste brommers wel op. als ze zijn opgevoerd is het meestal al een stuk eerder dat alles gaar is.
btw, brommer blokken die meer dan een ton hebben gelopen zijn vaak niet goed meer te reviseren, en blokken die al vaak open gehaald zijn ook niet. dat komt door dolle draden, uitgelebberde lagerschalen, scheurtjes enz. lagers vervangen is simpel maar dat wil nog niet zeggen dat het echt goed is. bij bv. een honda of een puch ofzo ben je dan beter af door een goed blok te kopen.
ligt eraan wat voor ton natuurlijk..
een ton in geld is 100000
een ton in kg?s is maar 1000
|
|
|
|
Joscross |
18-7-2005 17:48 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de barre man
[...]
ligt eraan wat voor ton natuurlijk..
een ton in geld is 100000
een ton in kg?s is maar 1000
De eenheid van massa is niet kg, maar gram. En een ton is dus 100.000 gram.
Hm, klopt ook niet
Maar ontopic enzo.
Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 18-7-2005 om 17:52 uur.
|
|
|
|
shibby |
18-7-2005 17:53 |
Posts: 770 |
de eenheid van massa is echt wel kg: zoals van water liter en van lengte meter...
Maar goed, je kan nooit zo weten hoe het blokje er vanbinnen uitziet,
De bougie bekijken kan wel helpen natuurlijk, en sjeck effe of je geen verticale speling voelt op het vliegwiel.
|
|
|
|
Yanos |
18-7-2005 18:24 |
Posts: 596 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shibby
de eenheid van massa is echt wel kg: zoals van water liter en van lengte meter...
Maar goed, je kan nooit zo weten hoe het blokje er vanbinnen uitziet,
De bougie bekijken kan wel helpen natuurlijk, en sjeck effe of je geen verticale speling voelt op het vliegwiel.
maar kilo staat voor 1000, dus 1000xgram
ton= x100000
|
|
briand.nl |
|
kont |
18-7-2005 18:25 |
Posts: 32 |
Gewoon ff spelingen enz checke he
|
|
|
|
Ariej |
18-7-2005 18:46 |
Posts: 3685 |
het is meestal het blok dat gaar wordt, niet het frame.
na 100000/150000 kilometers begint het wel aardig af te takelen(het blok dan)
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
yamaha_RD |
18-7-2005 18:47 |
Posts: 975 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinghekiere
Wanneer heeft een 50cc schakelbrom eignlik echt te veel kilometer?
Tis maar kwil een suzuki wolf kopen en die heeft er al behoorlijk wat
mijne heeft ook 61000 gelopen en die doet het ook nog goed ff weer een keer reviseeren en hij kan er weer een tijd tegenaan dus km stand maakt niet zo veel uit
|
|
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan! |
|
kevinghekiere |
20-7-2005 19:42 |
Posts: 3 |
tis gewoon, die rg 50 heeft 11000 km en is een schadebrommer, maar enkel wat kappen zijn beschadigd en ik kan die kopen voor 200. En das wel weinig voor een schakelbrom
|
|
|
|