Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - [TSX] Snellere membramen?!?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3085 - [TSX] Snellere membramen?!?!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 4-3-02?19:06 Print reply
Posts: 2033
Hmm... ik moest mijn koppaking toch vervangen omdat die gescheurd was.
Meteen ff die dingen dat je kleppen tegen houden wat verder gebogen (niet zo gek veel verder), en nu trekt ie harder en reageert beter op gas.

Tenminste, zo lijkt het

Binnenkort ff nieuwe zuigerveren er in (deze zijn versleten).

Dan word het helemaal lekker blazen!

Hij trekt nu in z'n 2 al op z'n achterwiel, dus moet het dadelijk helemaal leuk zijn!

[This message is edited by DaveTSX Lemmens on 4-3-02 19:10]
 
http://www.2weird4u.com
-Michiel RS- 4-3-02?20:30 Print reply
Posts: 2803
je kan beter meteen hele zuiger vervangen.
hoe hard loopt ie dan ?
 
Rens 4-3-02?21:32 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

dat is dus verkeers, je moet de breedte van de vensters meten, dus met de andere kant van de schuifmaat in het venster. Ik noemde trouwens 15 % maar die waarde is 10 tot 15 procent, dus 12,5% is misschien beter.




IK heb in de vensters gemeten alleen dit stond leuker voor het plaatje
 
achter de maan is alles beter
Martijn 4-3-02?21:40 Print reply
Posts: 10000
hmmm hoe ga jij dan op je achterwiel in zn 2??? gewoon stilstaan en dan vet veel gas en dan je koppeling los zeker??? is best moeilijk om zon zware tsx van de grond te krijgen, in zn 2... bij mt5 ist simpel.. gewoon effe beetje met het gas spelen en op de voorvering douwe :n
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
DaveTSX 5-3-02?07:54 Print reply
Posts: 2033
70cc eurokit met std. vertanding volgens mij.
Teller wijkt naar beneden af (groter voorwiel), en rijd dus zoeen 85 op teller met 11000 toeren.

Als ik net niet stil sta en ik trek in de 2 op gaat ie op het achterwiel, vanuit stilstand niet geprobeerd. Als ik overschakel van 1 naar 2 komt het voorwiel ook ff los, bij de 3 net niet. In de 1 komt ie uit stilstand al helemaal dik los
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 6-3-02?20:31 Print reply
Posts: 10000
wat voor carb heb jij ook al weer??? ik had het eerst ook met mn 70 eurokit ,12mm carb promabocht en 12:52... ree ik effe, trok em door naar zn top in zn 1 en toen ik naar zn 2 ging kwam ie echt een klein stukkie van de grond... ik vond het zo raar dat mn stuur wel kon draaien maar mn brommer rechtuit ging...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pertijn 6-3-02?21:48 Print reply
Posts: 846
Hoe weet je nu of die formule klopt?
Heb je het getest met een testbank?
Beetje loze praat.
Maargoed, timing is bij een membraan belangrijker dan de doorlaat.
Hoe kleiner de doorlaat, hoe groter de snelheid van het mengsel.
Alsof je exact weet hoever je klepjes open gaan etc.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 6-3-02?22:44 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Ik neuk koeien

Hoe kleiner de doorlaat, hoe groter de snelheid van het mengsel.



maar ook meer weerstand, waardoor dus die snelheid van het mengsel ontstaat...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pertijn 6-3-02?23:04 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

Quote:
Originally posted by: Ik neuk koeien

Hoe kleiner de doorlaat, hoe groter de snelheid van het mengsel.



maar ook meer weerstand, waardoor dus die snelheid van het mengsel ontstaat...


Als weerstand om te zz was in snelheid zou ik nu een weerstandaangedreven auto maken!

28Flatslide @ 24mm spruistuk bij die Ark met 19,5pk..

 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 6-3-02?23:39 Print reply
Posts: 10000
jij begrijpt het volgens mij niet...
doordat er een versmalling bij de venturi zit in de carburateur wordt de lucht versneld, daardoor mengt de benzine beter met de lucht...

bij je membraan werkt het net zo... omdat de opening zo klein is wordt de snelheid van de lucht groter...

dus door de weerstand die de motor heeft door de kleine membraanopening wordt de lucht versneld... dus je zet geen weerstand om in snelheid.. .maar door de weerstand ontstaat snelheid (of is dit nou het zelfde wat ik hier eeerst nu sta te ontkennen??) naja... in ieder geval.. de weerstand is altijd groter dan de sneleheid die in verhouding opgewekt wordt...

net als een dynamo op een electromotor aansluiten en dan de stroom die de dynamo opwekt gebruiken om de motor te laten draaien... de energie die de dynamo opwekt kan nooit groter zijn dan de energie output van de motor... je hebt dus energie verlies... anders zou er energie uit het niets komen...

dus ik zeg niet dat je uit weerstand snelheid kan maken, zonder dat daar eerst energie aan vooraf gaat...

blablabla.. gelul post van me...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MB50TUNED 7-3-02?08:59 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Hoe weet je nu of die formule klopt?
Heb je het getest met een testbank?
Beetje loze praat.
Maargoed, timing is bij een membraan belangrijker dan de doorlaat.
Hoe kleiner de doorlaat, hoe groter de snelheid van het mengsel.
Alsof je exact weet hoever je klepjes open gaan etc.


Ja, is getest op dynojet, door een tuner, en ik heb een boek waar die uitdraai instaat, dus is geen loze praat maar gewoon bewezen. En voor timing kan je ook stugheid van kleppen verranderen denk ik. Ik weet niet exact hoever ze open gaan, maar ik weet wel hoever ze maximaal open kunnen gaan, namelijk tot de reedstops, verder kan niet. En uit testen is gebleken hoever ze ONGEVEER open moeten gaan.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 7-3-02?11:41 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl


Hoe kleiner de doorlaat, hoe groter de snelheid van het mengsel.



En hoe kleiner de volume stroom, dus hoe minder de cilindervulling, dus minder vermogen... Er is gewoon een evenwicht bij 2 takt, te ver open is niet goed, maar te kort open ook niet, Als je kleppen maar 1mm open zullen gaan (door te weinig mengsel), zal je veel verlies hebben, en zonder reedstops heb je ook verlies.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Martijn 7-3-02?23:17 Print reply
Posts: 10000
ja zoeiets bedoelde ik daarboven ook...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved