Zijn er voor de TSX ook snellere membramen???
Ik heb mijn cillinder er nu toch af liggen, dus ik kan een nieuw membraampje er op zetten als het wat uitmaakt.
Dus zijn er snellere, en merk je het verschil goed? En natuurlijk het belangrijkste, wat is de prijs?
Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen
Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen
beeterzz en hoe doe je dat dan?? ik neem aan dat dat bij een mt hetzelfde systeem is
en als je ze buigt blijfen ze toch openstaan??
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
het is dus niet de bedoeling dat ze open blijven staan... ze moeten juist als een soort deur fungeren...als de druk in het carter toeneemt wordt de inlaat afgesloten zodat je minder mengselverlies heb...
Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen
beeterzz en hoe doe je dat dan?? ik neem aan dat dat bij een mt hetzelfde systeem is
en als je ze buigt blijfen ze toch openstaan??
Nee ze moeten NIET open blijven staan, dan werkt je hele membraan niet meer. Er zitten klepjes op die open kunnen, die zijn origineel van metaal en kan je carbon in zetten. Bovenop die plaatjes zitten ijzeren klepjes die zorgen dat de carbonnen klepjes niet verder kunnen. Als je dat uitbuigt dan kunnen de klepjes dus verder.
Hmm... als ik die metalen plaatjes die je membraamkleppen tegen houden wat verder buig ga je daar nu harder of zachter door?!?!
Trek je er ook harder door?
nouw, de membraanpies gaan dan dus wat verder open, zodat er meer mengsel in je carter, dus ook cil., kan komen... dus meer mengsel, is meestal ook meer kracht...blablabla
ik snap ook niet hoe je er langzamer door kan gaan...
nouw, de membraanpies gaan dan dus wat verder open, zodat er meer mengsel in je carter, dus ook cil., kan komen... dus meer mengsel, is meestal ook meer kracht...blablabla
ik snap ook niet hoe je er langzamer door kan gaan...
Wie zegt dat verder open/groter altijd beter is. Hoe verder ze open vliegen, hoe langer het duurt voordat ze gesloten zijn en hoe groter kans op beschadigingen is. Je kan uitrekenen hoever ze moeten openen. oppervlak van carb (diamer * straalkwadraat * pi) min 15 % is ongeveer de doorlaat van membraan dus breedte * maximale lift van kleppen.
Als een klep niet ver genoeg opent heb je verlies, en als een klep te ver openvliegt, heb je ook verlies doordat hij minder snel sluit. Ik weet het laatste ook niet precies, maar te ver openen geeft wel degelijk verlies en mijn formule klopt wel.
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).