Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - [TSX] Snellere membramen?!?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3085 - [TSX] Snellere membramen?!?!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 3-3-02?17:22 Print topicpost
Posts: 2033
Zijn er voor de TSX ook snellere membramen???
Ik heb mijn cillinder er nu toch af liggen, dus ik kan een nieuw membraampje er op zetten als het wat uitmaakt.

Dus zijn er snellere, en merk je het verschil goed? En natuurlijk het belangrijkste, wat is de prijs?
 
http://www.2weird4u.com

Woeter 3-3-02?19:33 Print reply

Posts: 2832
Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen
 
NSR RULEZZ 3-3-02?19:40 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Woeter?TS80x

Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen


beeterzz en hoe doe je dat dan?? ik neem aan dat dat bij een mt hetzelfde systeem is
en als je ze buigt blijfen ze toch openstaan??
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 3-3-02?20:21 Print reply
Posts: 10000
het is dus niet de bedoeling dat ze open blijven staan... ze moeten juist als een soort deur fungeren...als de druk in het carter toeneemt wordt de inlaat afgesloten zodat je minder mengselverlies heb...

als je die dingen buigt gaan ze verder open...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 3-3-02?20:44 Print reply
Posts: 2499
die dingen heten reedstops
en door het verder openbuigen ga je (meestal) je alleen maar langzamer gaat...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 3-3-02?20:43 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ?KAASAANFIETS

Quote:
Originally posted by: Woeter?TS80x

Eh er is geen sneller membraan voor zover ik weet. Wel kan je de originele metalen borgklepjes een stuk verder uitbuigen of carbonnen membraanklepjes knippen


beeterzz en hoe doe je dat dan?? ik neem aan dat dat bij een mt hetzelfde systeem is
en als je ze buigt blijfen ze toch openstaan??

Nee ze moeten NIET open blijven staan, dan werkt je hele membraan niet meer. Er zitten klepjes op die open kunnen, die zijn origineel van metaal en kan je carbon in zetten. Bovenop die plaatjes zitten ijzeren klepjes die zorgen dat de carbonnen klepjes niet verder kunnen. Als je dat uitbuigt dan kunnen de klepjes dus verder.
 
Martijn 3-3-02?21:13 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

en door het verder openbuigen ga je (meestal) je alleen maar langzamer gaat...


leg es uit dan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
DaveTSX 3-3-02?22:04 Print reply
Posts: 2033
Hmm... als ik die metalen plaatjes die je membraamkleppen tegen houden wat verder buig ga je daar nu harder of zachter door?!?!
Trek je er ook harder door?

En hoeveel moet ik het ongeveer buigen?
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 4-3-02?00:41 Print reply
Posts: 10000
nouw, de membraanpies gaan dan dus wat verder open, zodat er meer mengsel in je carter, dus ook cil., kan komen... dus meer mengsel, is meestal ook meer kracht...blablabla
ik snap ook niet hoe je er langzamer door kan gaan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
MB50TUNED 4-3-02?09:12 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

nouw, de membraanpies gaan dan dus wat verder open, zodat er meer mengsel in je carter, dus ook cil., kan komen... dus meer mengsel, is meestal ook meer kracht...blablabla
ik snap ook niet hoe je er langzamer door kan gaan...


Wie zegt dat verder open/groter altijd beter is. Hoe verder ze open vliegen, hoe langer het duurt voordat ze gesloten zijn en hoe groter kans op beschadigingen is. Je kan uitrekenen hoever ze moeten openen. oppervlak van carb (diamer * straalkwadraat * pi) min 15 % is ongeveer de doorlaat van membraan dus breedte * maximale lift van kleppen.

Als een klep niet ver genoeg opent heb je verlies, en als een klep te ver openvliegt, heb je ook verlies doordat hij minder snel sluit. Ik weet het laatste ook niet precies, maar te ver openen geeft wel degelijk verlies en mijn formule klopt wel.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Nick - Administrator 4-3-02?10:18 Print reply

Posts: 4967
Ehm oppervlakte carb uitrekenen door diameter*r^2*pi??
Volgens mij is de oppervlakte nog steeds pi*r^2 hoor
 
MB50TUNED 4-3-02?10:39 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Nick?

Ehm oppervlakte carb uitrekenen door diameter*r^2*pi??
Volgens mij is de oppervlakte nog steeds pi*r^2 hoor


inderdaad, maar ik wou eerst deze formule typen:

1/4 * pi * diameter kwadraat


[This message is edited by MB50 TUNED on 4-3-02 10:40]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rens 4-3-02?12:09 Print reply

Posts: 6863
dus dan zou den de reed stops van mijn nsr membraan zover uit gebogen moeten worden bij een 18mm carb:

18 : 2 = 9 = r

pi * r^2 = 254,46 - 15% = 216,29

klep doorlaat is 15mm per klep * 4 = 60

? * 60 = 216,29

? = 216,29 : 60

? = 3,6

En dat delen door 4 want het is per klep dus dan kom ik op 0,9 mm dat de kleppen open moeten gaan ik heb een beetje het idee dat het niet perfect gaat werken... of wat heb ik fout gedaan?

 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 4-3-02?12:54 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Rens?

dus dan zou den de reed stops van mijn nsr membraan zover uit gebogen moeten worden bij een 18mm carb:

18 : 2 = 9 = r

pi * r^2 = 254,46 - 15% = 216,29

klep doorlaat is 15mm per klep * 4 = 60

? * 60 = 216,29

? = 216,29 : 60

? = 3,6

En dat delen door 4 want het is per klep dus dan kom ik op 0,9 mm dat de kleppen open moeten gaan ik heb een beetje het idee dat het niet perfect gaat werken... of wat heb ik fout gedaan?



Je rekent al per klep, dus je moet niet op het laatst door 4 delen. En die 3,6 kan dan wel kloppen, al vind ik 1,5 cm best wel erg breed. Ik dacht dat het bij mij smaller was (rond de 1 cm).
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rens 4-3-02?13:34 Print reply

Posts: 6863
Oh ja tuurlijk dat door 4 delen moet helemaal niet, 3,6 kan wel kloppen ja.

Ik heb trouwens niet de klepjes zelf gemeten maar de doorlaat van het membraan op deze manier:
links een eurocilindro membraan voor in m`n 128cc euro en rechts een nsr membraan voor in m`n 70cc euro.

 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 4-3-02?18:12 Print reply
Posts: 1054
dat is dus verkeers, je moet de breedte van de vensters meten, dus met de andere kant van de schuifmaat in het venster. Ik noemde trouwens 15 % maar die waarde is 10 tot 15 procent, dus 12,5% is misschien beter.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 1150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved