Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Athena 70 wel/niet laten Tunen..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30819 - Athena 70 wel/niet laten Tunen..?
Pagina 8 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 8-8-2005 17:34 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
lul heen met je lude bagger

kunt ni fatsoenlijk tunen joh



whaha, stfu!
 
Chille Tune shit dan
Saknet 8-8-2005 17:35 Print reply

Posts: 10355
heh altijd wel iets te lachen hier :$
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
c4x9 8-8-2005 18:54 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sup3rr Brav0..
Hier zullen vast al wel veel topics over zijn maar aangezien de search het niet doet open ik toch maar een nieuwe..
Ik heb een Honda Mt.. Setup van mijn MT is nu : Athena 70, 20mm Mikuni, Gianelli uitlaat en nog wat kleine dingetjes.. Het blok is getuned op de vorige cilinder ( Getunede Org Cil. )
Nu is mij deze setup eigelijk niet snel genoeg,
en zit ik te denken om mijn cilinder te laten tunen.
heeft iemand ervaring met een getunede Athena 70 op een MT en raden jullie mij dit tunen aan of beter voor een andere cilinder gaan. en als ik de cilinder laat tunen is een 24mm vlakschuif dan mischien ook beter??

Edit : En moet ik dan mischien ook gaan denken aan een andere uitlaat? en wat is de snelste uitlaat voor op zo een cilinder..( wel bovenlangs.. looks zijn ook nog beetje belangrijk )

mvg Axel

Dit bericht is gewijzigd door sup3rr Brav0.. op 17-7-2005 om 1:04 uur.


Even iets heel anders, maar wat voor membraan heb jij erin? Ik heb zelf ook een athena maar mijn membraan past niet goed. Moet hem namelijk opvullen met opvulplaatjes. Heb overigens al enkele membraans geprobeerd, echter iedere keer passen zij niet.
 
asdfasdfajer0o8u23i4r
honda-mbx 8-8-2005 18:57 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: c4x9
[...]


Even iets heel anders, maar wat voor membraan heb jij erin? Ik heb zelf ook een athena maar mijn membraan past niet goed. Moet hem namelijk opvullen met opvulplaatjes. Heb overigens al enkele membraans geprobeerd, echter iedere keer passen zij niet.


je moet gewoon even langs de bromboer gaan en even proberen..
maar die opvulplaatjes is niet erg hoor.
hoe langer je inlaat traject hoe meer koppel je krijgt.
 
ik vlam je..
slow nsr driver 8-8-2005 21:20 Print reply
Posts: 264
kijk eerst maar is of je spoelpoorten op hoogte zitten.
en vergelijk dan maar is weer..!!!!
 
Joscross 8-8-2005 21:50 Print reply

Posts: 12501
Offtopic verwijderd, vanaf nu ontopic enzo.
 
Jarco 8-8-2005 21:51 Print reply

Posts: 4520
@ slow nsr driver, laat jij eens wat van je tunekunsten zien dan
 
fastkootje 8-8-2005 21:58 Print reply

Posts: 3150
http://www.dsv.nl/~h...da-nl-cilinders.html kijk even op deze site dan voor als je wil weten wleke cilinder je heb. staan er hoop bij

 
slow nsr driver 9-8-2005 9:50 Print reply
Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
@ slow nsr driver, laat jij eens wat van je tunekunsten zien dan



tunen is niet nodig. Als je de spoelpoorten op hoogte brengt d m v pakkingen en er een goede zuiger in doet gaat ie hard.

ik rijd met imi voor nsr ongetuned 125 EGTE kmh

 
honda-mbx 9-8-2005 11:17 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
[...]



tunen is niet nodig. Als je de spoelpoorten op hoogte brengt d m v pakkingen en er een goede zuiger in doet gaat ie hard.

ik rijd met imi voor nsr ongetuned 125 EGTE kmh



zal k ook even wat zinnigs proberen te posten op de vroege morgen

wanneer je je cilinder ophoogt dmv pakkingen verander je niet alleen de hoogt van de spoelers maar ook de hoogte van je uitlaat poort.
je verandert dus hiermee je timingen en dus het hele karakter van je cilinder.
een nadeel van ophogen is wel dat je iets carter druk verliest.

maar met alleen ophogen win je (soms) wel iets maar voor het optimale moet je wanneer je je cilinder bv 1mm ophoogd de poorten ook 1mm naar beneden fresen.

conclusie: je kan je cilinder wel ophogen maar je weet niet wat je doet.
dus ophogen kan wel maar dat hangt af van de cilinder.
wanneer je dusz je cilinder gaat (laat) tunen kun je ophogen overwegen.

maar 125 echt km, met wat voor tnd wiel verhouding rijd je en hoeveel toeren? want untuned 125 km no way..
 
ik vlam je..
slow nsr driver 9-8-2005 11:20 Print reply
Posts: 264
ik rijd met zes bak twv 17-42 en op top 12500 toeren

en je hoeft als je de cilinder ophoogt niet de poorten onderuit te frezen. want je kunt ipv standaard meteor zuiger ook een polini zuiger doen die hoger is op meteor zuiger met Lveer = 1,5 mm hoger dan meteor met C-slot.

ik heb gewoon ongetuned imi met polini zuiger en voetpakking van 0.2mm en 125 EGTE kmh

gewoon logisch nadenken ipv direct te tunen
 
honda-mbx 9-8-2005 11:30 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slow nsr driver
ik rijd met zes bak twv 17-42 en op top 12500 toeren

en je hoeft als je de cilinder ophoogt niet de poorten onderuit te frezen. want je kunt ipv standaard meteor zuiger ook een polini zuiger doen die hoger is op meteor zuiger met Lveer = 1,5 mm hoger dan meteor met C-slot.

ik heb gewoon ongetuned imi met polini zuiger en voetpakking van 0.2mm en 125 EGTE kmh

gewoon logisch nadenken ipv direct te tunen


dat met die zuiger dat zou kunne ja...
maar wat voor pijp heb je? en waar heb je die snelheid met gemeten ..
btw zo'n immi is een bagger cilinder
 
ik vlam je..
slow nsr driver 9-8-2005 11:32 Print reply
Posts: 264
snelheid is digitaal gemeten en ik heb proma pijp met 2cm ingekorte bocht. verder 20mm mikuni met sproeier 180 en n paar grote gaten in de luchtbox. that's all
 
MT70-nolimit 9-8-2005 12:35 Print reply

Posts: 4322
Je haalt met een ongetunede cylinder en de rest van jou setup misschien 110-115 vent.
 
gaat lang goed
slow nsr driver 9-8-2005 12:39 Print reply
Posts: 264
jammer, maar ik kan toevallig nog wel een digitale teller aflezen.

tis geen mb ofzo
 

Dit topic is 8291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved