Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Athena 70 wel/niet laten Tunen..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30819 - Athena 70 wel/niet laten Tunen..?
Pagina 5 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefanB 17-7-2005 12:25 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_MB-7_Racing
chineesboer van het forum heeft een athena 70 cc getuned gehad was bewerkt door [RRT] Lost-P en hij liep met 20 mm en twv 13-45 65 in de 2 (van een 4 bak) dus wil wel hard


ja maar wat deed ie in de 4e versnelling? want als ie die andere niet trekt is het natuurlijk ook vrij kansloos.
 
E24 M30b35@GT3576
chineesboer 17-7-2005 12:26 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Maar wil je je cilinder echt snel hebben kan je beter polini nemen..



He houd je bek ff zeg... mijn getunede athena blaasde een polini echt met gemak weg..
 
Kampersjaak 17-7-2005 12:27 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Maar wil je je cilinder echt snel hebben kan je beter polini nemen..


je zin klopt niet.

als je je cilinder echt snel wilt hebben laat je hem tunen.
en waarvoor polini? wat heeft die beter dan de athena?
 
oderint dum metuant
sup3rr Brav0.. 17-7-2005 12:38 Print reply

Posts: 232
Hier dan eindelijk de poortmap :



Dit bericht is gewijzigd door sup3rr Brav0.. op 17-7-2005 om 12:49 uur.
 
blair 17-7-2005 12:42 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


je zin klopt niet.

als je je cilinder echt snel wilt hebben laat je hem tunen.
en waarvoor polini? wat heeft die beter dan de athena?


betere zuiger en kwalitatief betere wand. Verder andere spoelrichtingenen, spoelradiussen, netter afgewerkte spoelpoorten enz. Mijn polini met 2 mm ophogen en de uitlaatpoort wat wijzigen enz nog wel een stukje sneller in zijn 2. Mijn 50 pw haalde de 62 op mijn digiteller. (getuned voor straatgebruik icm met goede setup)(dat is mijn polini niet, slijtage en betrouwbaarheid zijn niet gechikt voor straatgebruik )


Waarom denk je dat er bij de SOBW bv veel mensen zijn die met een honda gietijzeren cilinder rijden terwijl een athena goedkoper is en een betere koeling heeft?....
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Kampersjaak 17-7-2005 12:44 Print reply

Posts: 12285
fijn dat je het ff hebt neer getypt
was ook niet lullig bedoeld hoor
 
oderint dum metuant
blair 17-7-2005 12:50 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



He houd je bek ff zeg... mijn getunede athena blaasde een polini echt met gemak weg..


Zet je setup maar neer.
Dit is de setup van mijn polini blok, is een experimenteel blok. Ik heb nog een ander blok liggen met een andere cilinder...


cilinder : polini (door mijzelf bewerkt)
zuiger: airsal (omdat deze standaard een vlakke rand van 3 mm heeft zodat je met een 50 kop nog een squishband hebt).
kop: 50 kop (niet optimaal, maar icm met airsal zuiger redelijk)
ontsteing: cr 80 buitenrotor, (platter en kleinere diameter dan std) cr80 cdi
uitlaat: gerard mosterd/zelfbouw, (ontwerp heeft mosterd bij geholpen,ik heb het een paar keer aangepast op advies van Gerard en lassen heeft gerard ook gedaan, ik heb de conussen geknipt gemaakt enz.)
carb: 18 keihin
membraan: 2 kleps,aangepast --> 1 klep 0,30 mm carbon polini en nog wat wijzigingen aan het huis.


 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
sup3rr Brav0.. 17-7-2005 12:59 Print reply

Posts: 232
Mensen ga nou ff normaal reageren ipv elkaar af te zeiken enzo.. maak dan gewoon zelf een topic aan..
ik vraag niet om de setup met een polini cilinder enzo.. sorry hoor..
 
Honda_MB-7_Racing 17-7-2005 13:02 Print reply

Posts: 969
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



Ik had idd een athena die door die gast getuned was en dat ging echt hard.. maar was met twv 13/38 dacht ik


sorry dan dat ik zei 13-45
 
70 CC Eurokut, 24 MM Mikuni, 6 Bak, proma 80 CC
blair 17-7-2005 13:17 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sup3rr Brav0..
Mensen ga nou ff normaal reageren ipv elkaar af te zeiken enzo.. maak dan gewoon zelf een topic aan..
ik vraag niet om de setup met een polini cilinder enzo.. sorry hoor..


geef dan zelf ook info, hoeveel km je rijdt, hoeveel geld je er aan uit wilt geven enz...

Verder kan je het beste bij een aantal tuners informeren. Als je cilinder getuned wordt kan het zijn datje in hetzelfde toerengebied blijft. En dan voldoen je onderdelen wel redelijk. Maar als iemand je 200 graden uitlaatpoort timing geeft voor 14000 rpm oid dan voldoen je onderdelen niet meer.

Tunen is dus een ruim begrip. HEt betekend gewoon dat je je onderdelen op elkaar afstemd. Als de rest van je setup beperkt heeft het geen zin om je cilinder aan te passen voor nog meer toeren/vermogen.

Je moet eerst zelf weten wat je wilt, slijtage, betrouwbaarheid, verbruik, breedte powerband, vermogen enz. Dan kan je een plan gaan maken en je wensen eventueel aanpassen.

Ik denk dat je dus eerst moet kijken wat jij wilt en dan moet gaan informeren bij tuners.

Wat ik alleen aangeef is dat als je je honda echt snel wilt maken, opmaat uitlaat, cilinder tuning enz dat je dan beter een goede basis kan hebben zoals polini. Je setup is betrouwbaarder en je prestaties zullen beter zijn.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Saknet 17-7-2005 13:20 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
neem ik wel me honkbalknuppel mee


wrom niet een bos rozen? kan je ook altijd nog mee slaan doet ook pijn

(sorry teveel sa gspeelt)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-7-2005 om 13:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
StefanB 17-7-2005 15:20 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


geef dan zelf ook info, hoeveel km je rijdt, hoeveel geld je er aan uit wilt geven enz...

Verder kan je het beste bij een aantal tuners informeren. Als je cilinder getuned wordt kan het zijn datje in hetzelfde toerengebied blijft. En dan voldoen je onderdelen wel redelijk. Maar als iemand je 200 graden uitlaatpoort timing geeft voor 14000 rpm oid dan voldoen je onderdelen niet meer.

Tunen is dus een ruim begrip. HEt betekend gewoon dat je je onderdelen op elkaar afstemd. Als de rest van je setup beperkt heeft het geen zin om je cilinder aan te passen voor nog meer toeren/vermogen.

Je moet eerst zelf weten wat je wilt, slijtage, betrouwbaarheid, verbruik, breedte powerband, vermogen enz. Dan kan je een plan gaan maken en je wensen eventueel aanpassen.

Ik denk dat je dus eerst moet kijken wat jij wilt en dan moet gaan informeren bij tuners.

Wat ik alleen aangeef is dat als je je honda echt snel wilt maken, opmaat uitlaat, cilinder tuning enz dat je dan beter een goede basis kan hebben zoals polini. Je setup is betrouwbaarder en je prestaties zullen beter zijn.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.


ik snap alleen niet dat je een airsal zuiger als basis neemt, kwalitatief zijn deze gewoon bagger. laat dan gewoon je kop uitdraaien dat moet toch niet zo'n probleem zijn.

 
E24 M30b35@GT3576
StefanB 17-7-2005 15:27 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sup3rr Brav0..
Hier dan eindelijk de poortmap :
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door sup3rr Brav0.. op 17-7-2005 om 12:49 uur.


wat is je deckheight? (valt er wat uit te rekenen kwa timingen )

en weet je toevallig wat de powerband is van die pijp? (gianelli)
als een opmaat uitlaat iets te vind, kan ik je wel een senda uitlaat aanraden..

ik had 2 weken terug een eurokit 70 getuned voor m'n buurjongen (spoelers gewoon std gelaten, 123 graden, uitlaatpoort naar 184 graden gezet, blowdown van 30. het is immers brommertje voor dagelijks uitlaatpoort breedte is tevens ook naar 66% v/d boring gegaan.)
en dat icm met een hebo pijp voor een senda, 21mm delli loopt dat erg leuk.. (echt flink krachtige powerband, heeeel stuk beter dan de gianelli die der eerst op zat. helaas heeft ie geen toeren teller, dus weet niet van waar tot waar de powerband loopt.
 
E24 M30b35@GT3576
sup3rr Brav0.. 17-7-2005 23:00 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


wat is je deckheight? (valt er wat uit te rekenen kwa timingen )

en weet je toevallig wat de powerband is van die pijp? (gianelli)
als een opmaat uitlaat iets te vind, kan ik je wel een senda uitlaat aanraden..

ik had 2 weken terug een eurokit 70 getuned voor m'n buurjongen (spoelers gewoon std gelaten, 123 graden, uitlaatpoort naar 184 graden gezet, blowdown van 30. het is immers brommertje voor dagelijks uitlaatpoort breedte is tevens ook naar 66% v/d boring gegaan.)
en dat icm met een hebo pijp voor een senda, 21mm delli loopt dat erg leuk.. (echt flink krachtige powerband, heeeel stuk beter dan de gianelli die der eerst op zat. helaas heeft ie geen toeren teller, dus weet niet van waar tot waar de powerband loopt.



De powerband weet ik niet.. heb geen toerenteller.. een senda uitlaat? moet je daar veel voor verlassen om dat passend te maken ? en zo ja wat voor senda uitlaat?
Deckheight is : 64,8 ( weet niet precies maar gok dat je bedoeld het gedeelte van de voet van de cilinder ( dus bovenaan het hemd ) tot het cilinderdeck ??

Dit bericht is gewijzigd door sup3rr Brav0.. op 17-7-2005 om 23:07 uur.
 
stivoman 17-7-2005 23:01 Print reply

Posts: 5353
niet tunen, gwoon andere kopen als je sneller wil
0f 125cc
 
4 rings rule them all

Dit topic is 8288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved