Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - supermotard plannen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 534 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30803 - supermotard plannen?
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2749 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

M.O. 16-7-2005 22:22 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
bij hogere snelheid zal het lager minder klappen naar buiten krijgen zeg maar en daardoor zelf meer in het midden blijven, bij lage toeren niet

volgens mij heeft het meer te maken dat bij sneller omwentelingen de kracht niet lang op het zelfde punt blijft

 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-7-2005 23:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ik ben geen kamper,

en ik was nog niet zover ingelicht dat je een 600 ook op kenteken onder de 25 kw kon krijgen

maar een 250 is toch echt wel leuk hoor.

laatste tijd krijg ik het voor elkaar om in zn 3 nog op het achterwiel te krijgen



er is weinig verschil tussen 600 en 250

totdat je ze naast elkaar zet.... 250 heeft best zielig geluid tov 600 en zodra je egt de modder ingaat is 250 nix meer

en er is indd 25kw kitje voor xr600 vind je nergens behalve bij mij dan:P
 
Blukaap2 17-7-2005 0:21 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
[...]

volgens mij heeft het meer te maken dat bij sneller omwentelingen de kracht niet lang op het zelfde punt blijft



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
bij hogere snelheid zal het lager minder klappen naar buiten krijgen zeg maar en daardoor zelf meer in het midden blijven, bij lage toeren niet


Combinatie van bovenstaande punten eigenlijk, laag in toeren blijft je zuiger wat langer op zn dode punt hangen (vliegwielwerking is minder) en als dan de ontbranding komt ramt die de bovenkant van het big-endlager/drijfstang tegen de big-endpen (bij krukassen met lagerschalen kun je het simpel zien als de bovenste lagerschaal vh bigend kapot is, onderste lagerschaal krijg je kapot door m veel te veel toeren te laten draaien).
Precieze uitleg heb ik hier nog ergens in een boek staan, maar iets in die trend is het.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel
[...]


da heb ik nou noch nooit gehoord wel raar dat dat niet goed is


Ik denk dat je wel meer nog nooit gehoord hebt, betekent niet automatisch dat het onzin is ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]



ik heb gehoord dat dat bij 2 takt ook niet goed is voor koppeling oid


Nergens voor eigenlijk, zowel bij 2-takt als 4-takt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



niet goed voor big-end enzo, op een of andere manier is te laag in toeren rijden niet goed voor een 1 cilinder 4-takt.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 16-7-2005 om 19:45 uur.


Ook voor 2,3,4,5,enz cilinders.
Maar een 1-cilinder heeft er het meeste last van omdat die gewoon van nature al minder soepel loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 17-7-2005 om 0:21 uur.
 
Stoere brommers
Kampersjaak 17-7-2005 0:22 Print reply

Posts: 12285
je voelt het zelf ook wel als je in lage toeren rijd en (teveel) gas geeft.
de hele motor gaat trillen en schokken
 
oderint dum metuant
MT5-honda_pwnz 17-7-2005 0:54 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
je voelt het zelf ook wel als je in lage toeren rijd en (teveel) gas geeft.
de hele motor gaat trillen en schokken

das vet, krijg je zo mooi zwaar geluid uit je auspuff .
 
KnightRider 18-7-2005 12:29 Print reply

Posts: 1757
ja maar dat rijd voor geen meter lijkt me zo
 
Loud, Mean, Fast and Dirty!!!

Dit topic is 2749 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved