Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - supermotard plannen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30803 - supermotard plannen?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutus 16-7-2005 17:31 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


maar spaakwielen zijn vaak veel duurder. mijn setje met goede banden kostte 200 euro, daar haal je geen spaakwielen voor.


en wat voor onderhoud bedoel je? het oliefilter van 2 euro en 1,5 liter olie per keer? om de zoveel tijd kleppen stellen en misschien de distributieketting+kettingspanner.



ex van leen
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-7-2005 17:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


maar spaakwielen zijn vaak veel duurder. mijn setje met goede banden kostte 200 euro, daar haal je geen spaakwielen voor.


en wat voor onderhoud bedoel je? het oliefilter van 2 euro en 1,5 liter olie per keer? om de zoveel tijd kleppen stellen en misschien de distributieketting+kettingspanner.



een 1 cilinder slijt gewoon sneller omdat het een 1 cilinder is

maar kom je wel achter als je een tijdje op je xr rondtuft en ook daar weer, vooral omdat t een xr is
 
Kampersjaak 16-7-2005 17:37 Print reply

Posts: 12285
bij mij valt het de laatste tijd wel mee.

mn koppaking komt er weer aan.
kop is lichtelijk krom.
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 16-7-2005 18:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]



een 1 cilinder slijt gewoon sneller omdat het een 1 cilinder is

maar kom je wel achter als je een tijdje op je xr rondtuft en ook daar weer, vooral omdat t een xr is


naja tis lichtelijk overdreven hoor, kijk maar naar de nx van harrie, die heeft t ook altijd gedaan, en dat is ook een 1-cilinder.

en jij hebt een xr600, daar is bekend van dat het problemen geeft, kijk ook maar naar martijn enzo, de xr250 valt nog wel mee, kampersjaak is het voorbeeld toch?

als je iig olie en oliefilters goed bijhoudt gaat hij wel een tijdje mee.

 
Honda RC-33
Blukaap2 16-7-2005 18:10 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


naja tis lichtelijk overdreven hoor, kijk maar naar de nx van harrie, die heeft t ook altijd gedaan, en dat is ook een 1-cilinder.



90K and counting

Quote:

en jij hebt een xr600, daar is bekend van dat het problemen geeft, kijk ook maar naar martijn enzo, de xr250 valt nog wel mee, kampersjaak is het voorbeeld toch?



XR600 is ook niks mis mee, maar (even generaliseren) de gemiddelde kamper die een enduroding wil om mee door het bos te beuken en verder niks aan te doen koopt geheid een 600, want een 250 'is veel te licht'

Quote:

als je iig olie en oliefilters goed bijhoudt gaat hij wel een tijdje mee.



En onthoud dat je geen lange stukken hoge toeren moet maken en ook niet te laag in toeren moet rijden.

 
Stoere brommers
Kampersjaak 16-7-2005 18:12 Print reply

Posts: 12285
ik ben geen kamper,

en ik was nog niet zover ingelicht dat je een 600 ook op kenteken onder de 25 kw kon krijgen

maar een 250 is toch echt wel leuk hoor.

laatste tijd krijg ik het voor elkaar om in zn 3 nog op het achterwiel te krijgen
 
oderint dum metuant
Blukaap2 16-7-2005 18:17 Print reply

Posts: 9953
Ik doelde niet op jou hoor, gewoon op het woonwagenvolk kamper type.

Oww trouwens, een wat meer weggeorienteerde motor heeft ook zn voordelen boven een SM ding.
Mn VF kan ik 500km op een dag mee rijden zonder eigenlijk last te krijgen van benen, kont, nek, wat dan ook.
Op mn NX ga ik na een 150km al dood van de pijn in mn kont en mn nek en rug krijg ik ook last van na een tijdje.

Op mn VF kan ik een tanktas met goed fatsoen kwijt en dan nog wel meer bagage.
De tank is ook groter (al zuipt ie ook meer, maar goed :p).

En bochtenwerk, tsjah, op een SM kun je gooien en smijten als de ziekte, dat kost op een toer/reesding wel wat meer moeite, maar zeker met iets met breed stuur kun je ook aardig raggen.
 
Stoere brommers
Kampersjaak 16-7-2005 18:19 Print reply

Posts: 12285
als je echt ver moet rijden voor werk enz. is een sm niet echt ideaal.

het is meer voor de fun die je hebt, een sm.


ik ga na mijn 25kw periode een racer kopen en als dat ook goed bevalt koop ik een cr 500 ofzo voor erbij
 
oderint dum metuant
Leon_Loekie 16-7-2005 18:21 Print reply

Posts: 411
ik ben het ook zeker van plan om sm te gaan rijden. Ktm 525 ofzo zit ik aan te denken en dan helemaal een zwarte. Of ik wil streetfighter gaan rijden. Ik vind het echt super sm.
 
Speakerfreak 16-7-2005 18:23 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
ik denk niet dat ik SM ga rijden.

vraag me niet waarom maar ik heb het niet zo op de wegligging van cross modellen.

ik ga waarschijnlijk voor een sport/race motor.

ik rijd nu een nsr en dan licht toch net ff wat vaster op de weg als een mt(x).


Dit bericht is gewijzigd door puch_master op 16-7-2005 om 16:08 uur.




is een mtx een sm dan

op een beetje fatsoenlijke sm (brommer/motor) heb je dus echt wel rete strakke weg ligging

 
Vieze naaiers hier
Kampersjaak 16-7-2005 18:24 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
[...]




is een mtx een sm dan

op een beetje fatsoenlijke sm (brommer/motor) heb je dus echt wel rete strakke weg ligging



dmv goede vering, gas veer enz.

goede voorpoten die kunt instellen met lucht en de veer zelf
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 16-7-2005 18:25 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ik ben geen kamper,

en ik was nog niet zover ingelicht dat je een 600 ook op kenteken onder de 25 kw kon krijgen

maar een 250 is toch echt wel leuk hoor.

laatste tijd krijg ik het voor elkaar om in zn 3 nog op het achterwiel te krijgen


3 op t achterwiel? dat kon ik al vanaf t begin .
 
Honda RC-33
Kampersjaak 16-7-2005 18:30 Print reply

Posts: 12285
bij mij dus niet.

ik heb dus ook geen flauw idee hoe een andere xr rijd.

vreemd

hoe krijg je haar op het achterwiel dan?
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 16-7-2005 18:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
bij mij dus niet.

ik heb dus ook geen flauw idee hoe een andere xr rijd.

vreemd

hoe krijg je haar op het achterwiel dan?



gewoon rijden in de 3, koppeling in, en dan met wat gas de koppeling wat sneller oplaten komen, en dan op het juiste moment t gas helemaal open en dan komt hij omhoog. en t kan bij vrij lage toerentallen al, zodra ik rbw heb wil ik t in de 4 nog wel eens proberen .
 
Honda RC-33
Kampersjaak 16-7-2005 18:34 Print reply

Posts: 12285
als ik volgas geef in eens dan ben ik mn vermogen kwijt, dan moet die eerst een beetje op gang komen.

ik ga iets verder naar achteren zitten, beetje met koppeling spelen en gas erop dan komt die ook wel
 
oderint dum metuant

Dit topic is 2712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved