Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verneveld water als turbo?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30781 - Verneveld water als turbo?
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 5443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 17-7-2005 6:28 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
Wat zit er in water: waterstof en ZUURSTOF!!!
Nooit gemerkt dat als je doorbijvoorbeeld mist rijd dat ie opeens sneller terkt of harder gaat. Dit komt omdat er in vochtelucht meer zuurstof zit. Er zitten dus 2 voordelen aan verneveld water in spuiten het koelt je cilinder en je hebt meer zuurstof om te verbranden.


Zo werkt het niet. In vochtige lucht zit volgens mij zelfs minder zuurstof, omdat de "lucht" plaats moet maken voor vocht.

Water bestaat uit waterstof en zuurstof ja, H2O. Maar om hier de zuurstof uit te halen moet je een volgende reactie krijgen: 2 H2O --> 2 H2 + O2.

Je kunt niet gewoon de O uit H2O halen, je moet er energie instoppen zodat de reactie op gang komt. Je kunt met elektrolyse het water ontbinden in waterstof en zuurstof. Je hebt geen elektrolyse-apparaat op je brommer, dus kun je niets met de O uit H2O beginnen.

Nu vraag je je misschien af hoe vissen dan de O uit H2O halen. Dat doen ze niet . De H2O is vermengd met (heel weinig) lucht. In die lucht zit de zuurstof (O) die ze gebruiken om te ademen.

Als je nooit scheikunde gehad hebt klinkt het misschien een beetje moeilijk, maar dit kun je met de scheikunde van Havo 3 wel begrijpen.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 17-7-2005 om 6:28 uur.
 
H4L---Victor 17-7-2005 6:45 Print reply

Posts: 33
Ik snap het zelfs met scheikunde vmbo 4 alleen van die visse niet dan
 
Splendid 17-7-2005 9:34 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
Gaat iemand er nu een projectje van maken?


maybe
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Derbi-Vokay 17-7-2005 11:14 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]


Zo werkt het niet. In vochtige lucht zit volgens mij zelfs minder zuurstof, omdat de "lucht" plaats moet maken voor vocht.

Water bestaat uit waterstof en zuurstof ja, H2O. Maar om hier de zuurstof uit te halen moet je een volgende reactie krijgen: 2 H2O --> 2 H2 + O2.

Je kunt niet gewoon de O uit H2O halen, je moet er energie instoppen zodat de reactie op gang komt. Je kunt met elektrolyse het water ontbinden in waterstof en zuurstof. Je hebt geen elektrolyse-apparaat op je brommer, dus kun je niets met de O uit H2O beginnen.

Nu vraag je je misschien af hoe vissen dan de O uit H2O halen. Dat doen ze niet . De H2O is vermengd met (heel weinig) lucht. In die lucht zit de zuurstof (O) die ze gebruiken om te ademen.

Als je nooit scheikunde gehad hebt klinkt het misschien een beetje moeilijk, maar dit kun je met de scheikunde van Havo 3 wel begrijpen.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 17-7-2005 om 6:28 uur.


tering dit wilde ik net replyen totenmet het havo-3 verhaal...

 
snowboard is beter!!
dt50rcrosser 17-7-2005 11:39 Print reply

Posts: 6252
en dan nog zodra jij water in je cil brengt is de kans groot dat je de boel alsnog verknalt want water dat geeft niks mee als het onder druk komt en benzine en olie wel.. dus zal je koppaking of je kop zo`n opdonder krijgen dat je miss een weekje twee weekjes kan rijden ofzo

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Palava 17-7-2005 12:15 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]


Zo werkt het niet. In vochtige lucht zit volgens mij zelfs minder zuurstof, omdat de "lucht" plaats moet maken voor vocht.
uur.



maar als t licht geregend heeft( of nog steeds) zit er wel meer zuurstof in de lucht
 
Lawrence 17-7-2005 13:20 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
en dan nog zodra jij water in je cil brengt is de kans groot dat je de boel alsnog verknalt want water dat geeft niks mee als het onder druk komt en benzine en olie wel.. dus zal je koppaking of je kop zo`n opdonder krijgen dat je miss een weekje twee weekjes kan rijden ofzo




onzin , gassen zijn comprimeerbaar, vloeistoffen niet. je vernevelt t water in de inlaat in kleine hoeveelheden, dan is het al als een gas te beschouwen, en gaande weg naar de verbrandingskamer/compressieslag verdampt t helemaal.
Jij wilde zeker bij iedere slag je hele cilinder met water vullen



waterinjectie kan op verschillende manieren effect hebben:

vernevelt water wil verdampen, hiervoor is veel energie nodig, dit wordt aan de inlaatlucht onttrokken, waardoor de inlaatlucht afkoelt.
De mate waarin dit werkt is afhankelijk van de relatieve luchtvochtigheid, hoe droger de lucht, hoe meer en hoe sneller het wil verdampen, dus hoe meer warmte er aan de lucht onttrokken wordt. Luchtbehandlingskasten in gebouwen werken voor een deel ook op deze manier.
En zoals iedereen weet, koude lucht heeft een hogere dichtheid, dus meer zuurstof.



Het heeft ook effect als je te maken hebt met een erg hoge verbrandingstemperatuur. De energie van de brandstof zorgt voor een sterke temperatuurstijging in de verbrandingskamer, waardoor er druk opgebouwd wordt (natuurlijk ook door de verbrandingsrestgassen). Nuttige arbeid wordt geleverd door de druk boven de zuiger, de warmte is eigenlijk verloren energie.
Door water in te spuiten wordt een deel van de energie die anders in warmte verloren gaat opgenomen door het water te verdampen, waardoor de druk wel toeneemt, maar de temperatuur lager blijft liggen. De motor loopt hierdoor efficienter.

Gasturbines zuigen altijd een grote overmaat lucht aan, een gedeelte wordt gebruikt voor de verbranding, en een groot deel wordt na de verbranding in de verbrandingskmer ingeblazen, waardoor de energie van de brandstof over een grotere massa lucht wordt verdeelt, dus meer massflow, waar de turbine zijn energie aan onttrekt, en een lagere temperatuur.
Door water te injecteren na het vlamfront in de verbrandingskamer van een gasturbine krijg je eenzelfde effect.


 

Dit topic is 5443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved