Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verneveld water als turbo?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30781 - Verneveld water als turbo?
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snowboarderke 15-7-2005 19:02 Print reply

Posts: 2193
Weet iemand een snelle en gratis server zonder te moeten registreren om een filmje van 8mb op te zetten?
edit: ben beetje lui, heb het al gevonden :p

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 15-7-2005 om 19:04 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
-Tom- 15-7-2005 19:04 Print reply

Posts: 4151
Als 't alleen om 't koelen gaat kan je ook een druppelaar maken. Dit doen ze vaak in warme landen waar al die 4-takt brommertjes als werkpaarden (voor die taxi dingen enzo) rijden (indonesie en taiwan en dat soort landen). Daar hebben tussen de kop en de cilinder een waterdruppelaar zitten, die laat om de zoveel tijd een druppel water vallen, dat ontrekt best veel warmte.
 
FTS Member
bart de scootergek 15-7-2005 19:06 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
Mijn buur heeft zo een carb met een soort van pompje erop, als hij redelijk veel gas geeft dan wordt de benzine er in gespoten, en dat vernevelt dan ook, mss zoiets maken dan???



is acceleratie pomp, maar zit in verbinding met vlotterbak. dus valt extren niks aan te maken.
 
Honda RC-33
snowboarderke 15-7-2005 19:13 Print reply

Posts: 2193
http://www.qfile.de/...15/asf_0059.asf.html
voila dit is de link, let niet op die maffe persoon ( ben ik niet, ik film, dat is nx125)
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Kampersjaak 15-7-2005 19:18 Print reply

Posts: 12285
wat bedoel je nou met je filmpje?

ik zie een brommer die aardig hardt loopt
 
oderint dum metuant
snowboarderke 15-7-2005 19:20 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
wat bedoel je nou met je filmpje?

ik zie een brommer die aardig hardt loopt

Ik zie geen brommer???? ik zie een carbu die benzine inspuit, mijn plan is dus van zo een spruitstuk met 2 aansluitingen te halen, dan 1 gewone carb te kopen en zo eentje met dat principe van het filmpje maar die met water te vullen dan, deze vernevelt het water dus dan is het toch goed???

edit: Ik ga het niet proberen geef gewoon mogelijkheden aan topic starter

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 15-7-2005 om 19:22 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
John Huijben 15-7-2005 19:26 Print reply

Posts: 2433
water injectie op een 2takt motor word al jaren toegepast in de racerij. het heeft alleen een hele andere bedoeling dan dat hier word gedacht, het voegt geen kracht toe aan de ontbranding (zoals nos of iets dergelijks) en het heeft helemaal niets te maken met turbo. ik snap zowiezo niet wat water met turbo (stuwdrukvulling) te maken heeft maargoed.

er zijn 2 takt motoren waar water injectie toegepast word, er word dan water ingespoten in de voorbocht van de uitlaat (meestal zon 5cm van de flens af). water koelt heel goed, en dus zal de temperatuur van de uitlaat een heel stuk lager worden. en zoals sommige wellicht weten word het werkgebied van de uitlaat anders. met andere woorden je powerband veranderd een beetje. de uitlaat word koeler dus laagtoeriger. dit kan resulteren in een motor die zo'n 1000 toeren eerder oppakt.

maar voor wat hoort wat, dus de pijp zal minder lang doorgaan. daarom word de water injectie dan bij een bepaald toerental afgesloten zodat ie toch langer doorgaat in toeren. dit kan afhankelijk geschakeld, maar meestal word de powervalve gebruikt. (powervalve dicht : injectie aan, powervalve open : injectie uit).


even wat grafieken, foto's en getallen:

dyno uitdraai rg500 met water injectie continue open:


je ziet dat het topvermogen sterk is afgenomen, maar de motor begin wel eerder. (bovenste groene lijn is injectie aan, bovenste rode lijn is injectie uit).
let ook op het koppel, dat is nl. wel toegenomen (donkere lijn is aan, paarse lijn is uit).

dyno uitdraai rg500 met water injectie uitgeschakeld bij hogere toeren:


de bovenste 2 lijnen stellen koppel voor, de onderste 2 pk's.
je ziet meteen dat het koppel over zon beetje de gehele powerband is toegenomen. het topvermogen is vrijwel niet toegenomen maar het is duidelijk te zien dat de powerband veel vroeger begint.

gegevens water injectie van deze rg500:

waterpomp: 5psi druk
injectie: mikuni sproeier #70

injectie is hier niet geregeld door de powervalve maar door de programmeerbare cdi.

foto's van dergelijke systemen:

injectors:


injectors gemonteerd:


water injectie op nsr500 (motogp):

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
M.O. 15-7-2005 19:47 Print reply

Posts: 1289
jij hebt het over iets heeel anders er bestaan wel systemen zoals wij hier over praten met inspuiting van waternevel in cilinder/carb/spruitstuk
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
snowboarderke 15-7-2005 19:56 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
jij hebt het over iets heeel anders er bestaan wel systemen zoals wij hier over praten met inspuiting van waternevel in cilinder/carb/spruitstuk

idd ze bestaan hoor, maar welk systeem zou het haalbaarste zijn?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
-Tom- 15-7-2005 19:59 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
water injectie op een 2takt motor word al jaren toegepast in de racerij. het heeft alleen een hele andere bedoeling dan dat hier word gedacht, het voegt geen kracht toe aan de ontbranding (zoals nos of iets dergelijks) en het heeft helemaal niets te maken met turbo. ik snap zowiezo niet wat water met turbo (stuwdrukvulling) te maken heeft maargoed.

er zijn 2 takt motoren waar water injectie toegepast word, er word dan water ingespoten in de voorbocht van de uitlaat (meestal zon 5cm van de flens af). water koelt heel goed, en dus zal de temperatuur van de uitlaat een heel stuk lager worden. en zoals sommige wellicht weten word het werkgebied van de uitlaat anders. met andere woorden je powerband veranderd een beetje. de uitlaat word koeler dus laagtoeriger. dit kan resulteren in een motor die zo'n 1000 toeren eerder oppakt.

maar voor wat hoort wat, dus de pijp zal minder lang doorgaan. daarom word de water injectie dan bij een bepaald toerental afgesloten zodat ie toch langer doorgaat in toeren. dit kan afhankelijk geschakeld, maar meestal word de powervalve gebruikt. (powervalve dicht : injectie aan, powervalve open : injectie uit).


even wat grafieken, foto's en getallen:

dyno uitdraai rg500 met water injectie continue open:
afbeelding

je ziet dat het topvermogen sterk is afgenomen, maar de motor begin wel eerder. (bovenste groene lijn is injectie aan, bovenste rode lijn is injectie uit).
let ook op het koppel, dat is nl. wel toegenomen (donkere lijn is aan, paarse lijn is uit).

dyno uitdraai rg500 met water injectie uitgeschakeld bij hogere toeren:
afbeelding

de bovenste 2 lijnen stellen koppel voor, de onderste 2 pk's.
je ziet meteen dat het koppel over zon beetje de gehele powerband is toegenomen. het topvermogen is vrijwel niet toegenomen maar het is duidelijk te zien dat de powerband veel vroeger begint.

gegevens water injectie van deze rg500:

waterpomp: 5psi druk
injectie: mikuni sproeier #70

injectie is hier niet geregeld door de powervalve maar door de programmeerbare cdi.

foto's van dergelijke systemen:

injectors:
afbeelding

injectors gemonteerd:
afbeelding

water injectie op nsr500 (motogp):
afbeelding

He dat is net zoiets als Lawrence had, alleen die deed 't met diesel

 
FTS Member
Saknet 15-7-2005 20:03 Print reply

Posts: 10355
doe maar weer duur
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blijhoofd 15-7-2005 20:27 Print reply

Posts: 7378
weet dat ze bij trektorpullen ook water injecteren om de temperatuur in de verbrandingskamer naar beneden te halenb omdat anders simpelweg bij een run de zuigers smelten
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
snowboarderke 15-7-2005 20:31 Print reply

Posts: 2193
Ah weet dat dit niet de grootste zorgen zijn maar denk er is aan dat je in de winter je systeem er moet afhalen want zal dat wel werken met antivries dan???
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
MT5-honda_pwnz 16-7-2005 0:24 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
Wat zit er in water: waterstof en ZUURSTOF!!!
Nooit gemerkt dat als je doorbijvoorbeeld mist rijd dat ie opeens sneller terkt of harder gaat. Dit komt omdat er in vochtelucht meer zuurstof zit. Er zitten dus 2 voordelen aan verneveld water in spuiten het koelt je cilinder en je hebt meer zuurstof om te verbranden.

dit klopt zoo hard he, heb ooit keer gehad dat ik ipv 80 in eens 100 ging had ik me derbi net nieuw, me toeren teller zat ipv 9,5k dik op de 11k
en toen ik op school kwam zat ik onder het ijs :P hehe.
 
snowboarderke 16-7-2005 20:28 Print reply

Posts: 2193
Gaat iemand er nu een projectje van maken?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan

Dit topic is 5435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved