Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - imi 50snel honda mt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30763 - imi 50snel honda mt tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 14-7-2005 17:48 Print topicpost

Posts: 6498
ik heb samen met mijn vriend vanmiddag in zijn imi 50snel voor een honda(mt) zijn uitlaat poort een 1mm omhoog en 2mm opzij aan bijde kanten vergroot en uit zijn zuiger een klein half maantje genomen voor de langere en grotere inlaat slag maar toen we ons experiment uit gingen proberen had dit alleen maar nadelige effecten trekkracht was wel omhoog gegaan maar zijn top is rond de 5 km/h omlaag gegaan
iemand suggesties wat wij verkeerd hebben gedaan??
ik hoef geen gezeur van had dan een poortmap gemaakt of je moet zo een cilinder niet tunen ik wil gewoon een normaal antwoord plz!

 
oud

mb-gek 14-7-2005 17:49 Print reply

Posts: 10385
goed afgesteld ??
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
hondacrosser 14-7-2005 17:49 Print reply

Posts: 1902
heb je het uitgerekend anders weet je nie hoe hoog hij mag en hoe breed hij mag als je dat niet goed doet loopt ie er niet beter op
 
honda-mbx 14-7-2005 17:51 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondacrosser
heb je het uitgerekend anders weet je nie hoe hoog hij mag en hoe breed hij mag als je dat niet goed doet loopt ie er niet beter op

idd, maar als je je cilinder bewerkt moet je hem oowk weer opnieuw gaan afstellen..
 
ik vlam je..
S1lv3r 14-7-2005 17:51 Print reply

Posts: 5213
volgensmij maak je minder toeren met van die spoelpoorten in je zuiger. meen ik ooit ergens gelezen te hebben (puchsite ofzo?).
 
tsxj oran 14-7-2005 18:00 Print reply

Posts: 6498
voor degene die dit verkeerd begrijpen we hebben hem niet bruud getunede maar hij wou gewoon een paar km harder
dusja geen poortmap maar het eerste wat je doet is de uitlaat poort een tikkie omhoog zodat hij wat eerder zijn uitlaat gassen kwijt kan
en wat breder zodat hij beter kan ademen we willen geen topprestaties eruit halen maar gewoon net wat harder ermee gaan

 
oud
ties 14-7-2005 18:02 Print reply
Posts: 1333
twv en afstelling aanpassen, en je mag meer als 2mm in de breedte gaan hoor. en hoger kan ook wel.

je had alleen geen halfe maan in de zuiger moeten maken, je had wel 2 van de poortjes er in kunnen maken maar geen halve maan, tis geen puch.

inlaat tuning van puch en honda is niet hetzelfde weet je wel.
 
gekke henkie 14-7-2005 18:05 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties
twv en afstelling aanpassen, en je mag meer als 2mm in de breedte gaan hoor. en hoger kan ook wel.

je had alleen geen halfe maan in de zuiger moeten maken, je had wel 2 van de poortjes er in kunnen maken maar geen halve maan, tis geen puch.

inlaat tuning van puch en honda is niet hetzelfde weet je wel.


idd... een puch is zuigergestuurd, en een mt membraan gestuurd...
 
Ga toch krassen!
tsxj oran 14-7-2005 18:07 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties
twv en afstelling aanpassen, en je mag meer als 2mm in de breedte gaan hoor. en hoger kan ook wel.

je had alleen geen halfe maan in de zuiger moeten maken, je had wel 2 van de poortjes er in kunnen maken maar geen halve maan, tis geen puch.

inlaat tuning van puch en honda is niet hetzelfde weet je wel.

dude ik heb geen puch maar suzuki maar toch bedankt
 
oud
S1lv3r 14-7-2005 18:08 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

dude ik heb geen puch maar suzuki maar toch bedankt


volgensmij d8 hij dat je een honda had..
 
tsxj oran 14-7-2005 18:08 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


volgensmij d8 hij dat je een honda had..

ja hij maar ik heb hem getuned en ik heb een suzuki
 
oud
Palava 14-7-2005 18:08 Print reply

Posts: 2866
zou t veel schelen als je de uitlaatpoort aan elke kant 2 mm breder maakt en 2 mm hoger?

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 14-7-2005 om 18:09 uur.
 
tsxj oran 14-7-2005 18:09 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
zou t veel schelen als je de uitlaatpoort aan elke kant 1.5 mm breder maakt en 2 mm hoger?

ik zou het niet wete maar bij tsx heeft het veel nut en het hoeft ook niet veel te schele we wilde gewoon een beetje meer kracht hebben voor ongeveer 5-10 km/h harder en wat meer trekkracht
 
oud
John Huijben 14-7-2005 18:12 Print reply

Posts: 2433
half maantje is niets nix mee.
afbeelding van een kitaco racezuiger: (zeer snel spul uit japan). is voor een honda nsr btw:



verder zijn er heel veel redenen waardoor je brommer op top wat langzamer rijd. je zegt dat hij wel beter trekt. waar heb je de uitlaatpoort breed gemaakt? als je deze aan de bovekant breder maakt dan zal dat in veel gevallen op top harder lopen. als je een schuifmaat hebt en je meet de afstand van de bovekant van de uitlaatpoort tot de bovekant van de cilinder op, en ook de afstand van de zuiger tot de bovekant van je cilinder als je zuiger bovenin staat dan valt er al wat meer te zeggen. imi 50's zijn standaard echt brak
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Palava 14-7-2005 19:00 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
imi 50's zijn standaard echt brak



hoezo brak, mijn cil (ohneb merk dus imi) was voor een 50 erg snel, ik haal er 80-90 mee (wind, fijne regen...etc)
 
gerwin88 14-7-2005 19:04 Print reply

Posts: 5197
haalde met mn 70cc imi nog maar net 70
krukas was een btje naar de klote
 
VW rider for live

Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved