Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - contactslot doet het niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #30758 - contactslot doet het niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 14-7-2005 7:46 Print topicpost

Posts: 3085
Eeej mensen,het contactslot van me mb doet het neit .Ik heb er nu een nieuwe in gezet maar hij doet het nog steeds niet.Nu kan iedereen hem zo starten.Maar het gekke is dat er uit mijn nieuwe slot 6 draadjes uit komen.Maar ik kon er maar vier vinden,die ik met het contactslot moet verbinden.
De groene,zwarte,zwart-witte en de rode.Kan ik neit op een of andere manier een aprt circuitje aanleggen.Zodat ik mijn brommer normaal kan afzetten?
 
80 cc ownatsj

Schrabbekerke 14-7-2005 8:14 Print reply

Posts: 1812
Je moet natuurlijk alle 6 de draden even vinden, anders zal je contactslot het niet doen, check de bedradingsschema's even.
 
KS Racing 14-7-2005 8:19 Print reply

Posts: 193
Zorg dat je massadraad goed contact maakt met het frame evt lak afschuren anders doetie het ook niet.
 
Remco RS 14-7-2005 10:11 Print reply

Posts: 11463
stroomkring moet er zijn.. met losse draden wil dat meestal niet
 
Sypie_Honda 14-7-2005 11:31 Print reply

Posts: 13830


als je goed ziet ken je zien dat er 2 rood zwarte draden zijn en dat die door gelust zijn in je kontact slot (ze worden niet geschakeld)dat kan je er volgens mij ook wel gewoon buiten(buiten het contactslot dan )

Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 14-7-2005 om 11:34 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda_freak 14-7-2005 12:10 Print reply

Posts: 7650
MB contactslot is in weze tog hetzelfde als een MT contactslot? Want in dat geval word, als je contact op off staat, de zwart/witte met de de groene draad verbonden, dus je zwart/witte draad zit aan de massa, dit heeft als effect dat je brommer niet start. Als je contactslot op aan staat dan word de verbinding tussen de zwart/witte en de groene draad verbroken en kan je je brommer starten, dat ondertussen je rode draad met je zwarte draad word verbonden heeft niets met de werking van je motor te maken maar met de werking van je rem- en knipperlichten evenals andere dingen die je op je zwarte draad hebt aangesloten zoals een toeter, neon mss..

dus als je je contactslot wil simuleren, dan moet je je zwart/witte draad met een schakelaar aan je frame verbinden en dan je schakelaar verstoppen, hoef je iig niet meer bang te zijn dat je je sleutel verliest
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2005 13:13 Print reply

Posts: 10835
volgens mij moest je de 2 draden die je over hebt van je contactslot (nadat je de andere vier hebt aangesloten) met elkaar verbinden en dan is het goed. (weet dit niet zeker)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2005 13:17 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
volgens mij moest je de 2 draden die je over hebt van je contactslot (nadat je de andere vier hebt aangesloten) met elkaar verbinden en dan is het goed. (weet dit niet zeker)


Ja idd volgens het schema...betreft de verbinding van je ontstekingsspoel via de doorverbinding in je contact naar je CDI...die is daar verbonden, maar niet geschakeld door het contactslot.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2005 13:23 Print reply

Posts: 10835
hij zal wel nieuw type contactslot hebben ofzo, de oude hebben gewoon 4 draden
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved