Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelproblemen met getunede 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30756 - Afstelproblemen met getunede 50
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

M.O. 20-7-2005 18:57 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital
was dat bwooop geluid gewoon inhouden en niet meer willen rijden ?
want bij mij trekt ie gewoon heel slecht dan, zo net genoeg vermogen om te blijven rijden.


bij jouw lijkt et meer op te grote sproeier zet gewoon je gasnaald op de laagste stand en je weet zkr dat ie goed vonkt
je vlotterbak loopt ook niet over ?

bij mij viel ie dan meer dood net zoals je contact om zette

Dit bericht is gewijzigd door M.O. op 20-7-2005 om 18:58 uur.
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Prodigital 20-7-2005 21:55 Print reply

Posts: 728
Ook gedaan, haalt geen ene moer uit.
Ik denk dat ik maar eens een hele kleine sproeier ga proberen, 50 ofzo.
Misschien dat dit kan bij te grote carburateur ?
 
Schrabbekerke 20-7-2005 22:00 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital
Ook gedaan, haalt geen ene moer uit.
Ik denk dat ik maar eens een hele kleine sproeier ga proberen, 50 ofzo.
Misschien dat dit kan bij te grote carburateur ?


Probeer is heel wat maatjes groter , Coenmt5 hier op het forum had ook iets van sproeier 180 keihin in z'n 50 imi met 20 mikuni + ori nsr uitlaat.

 
mbx-power 20-7-2005 22:12 Print reply
Posts: 468
misschien zoek je in de verkeerde richting, misschien staat je ontsteking ook wel heel slecht, of je cdi misschien??? die vervroegen toch bij 6k? als je bijna geen verschil merkt tussen de carbs. en sproeiers moet je het toch wel ergens anders zoeken.
suc6!
 
Prodigital 20-7-2005 22:14 Print reply

Posts: 728
hmm, das nog goed. bedankt daarvoor, ik zocht iemand die een gelijkaardige setup heeft voor tips enzo. Morgen ist wel nationale feestdag dus geen sproeiers voor mij
anders zelf een proberen uitboren...
 
Prodigital 20-7-2005 22:21 Print reply

Posts: 728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
misschien zoek je in de verkeerde richting, misschien staat je ontsteking ook wel heel slecht, of je cdi misschien??? die vervroegen toch bij 6k? als je bijna geen verschil merkt tussen de carbs. en sproeiers moet je het toch wel ergens anders zoeken.
suc6!


ik heb nix veranderd aan cdi en ontsteking sinds vorige cilinder, waarmee hij dik probleemloos liep tot vastloper (en dat was ringetje in carterholte gevallen).
lijkt me sterk of moet zelfs dat veranderd worden bij snellere cilinder ?

Dit bericht is gewijzigd door MB-Prodigital op 20-7-2005 om 22:22 uur.
 
mbx-power 20-7-2005 22:39 Print reply
Posts: 468
je hebt nu toch een ander blok, dus de ontsteking is toch los geweest?
misschien staat die wel niet goed.... probeer anders een veel grotere sproeier zoals er al gezegd werd.
misschien is je uitlaat wel zwaar begrensd?
begin anders even bij voor af aan, met je carb. van klein naar grote sproeiers proberen, als dat geen effect heeft dan zit er toch iets anders niet goed.
Want ookal is de carbje niet/te groot genoeg kun je nog wel een verschil gaan merken met sproeiers.
Het kan zelfs zo zijn dat er een pakking niet helemaal super is, en dat ie pas hoger in de toeren gaat lekken, net bij de powerband dus.
 
Prodigital 20-7-2005 23:11 Print reply

Posts: 728
Ok, heb dus sproeier 200 erin gestopt (uitgeboord met 2mm boor), en der is gewoon geen ******* verschil. Ik wor der helemaal gek van.

Ontsteking is niet los geweest, ik heb ouwe, werkende setup van kapot blok op nieuw blok gegooid, dat werkte perfect tot het ringetje der een eind aan maakte.

en begrensde uitlaat, zoiets heb ik nog nooit van gehoord bij Luhao chroom, ik zie trouwesn niets zitten erin, en dat ding kan niet open.
Heb ook met BOS demper geprobeerd, en dat was nog veel erger, ding viel bijna meteen stil als ik wou wegrijden.

Pakkingen zal ik eens proberen met volgas, maar ze zijn bijna allemaal redelijk nieuw, en ik heb ze extra vast aan gedraaid.

als het ngo niet lukt geef ik dan misschien wel op en ga terug naar oude cil. die heeft kras maar zou nog moeten werken. Gaat dat nog lukken/goed rijden met 20mm carb ?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 20-7-2005 23:15 Print reply

Posts: 3697
membraan goed? Of lees ik erover heen?.

Heb ook een 50 snel getuned gehad met hetzelfde probleem als jou.

heb het toen weten op te lossen met een 20mm, een 50 homoet uitlaat, twin air filter. sproeier rond de 85 gloof ik.....
 
mbx-power 20-7-2005 23:23 Print reply
Posts: 468
dit haal ik letterlijk uit jouw tekst: Bij rijden kan ik, als ik vertrek aan hoe toeren, tot in tweede geraken, maar daarna trekt hij het niet meer, komt niet boven de 4k uit in 2de versnelling.
Ook zeer vaag: hij maakt 'zuigende'/piepende/'niezende' geluiden uit de uitlaat.

klinkt toch echt als ontsteking in mijn oren...


 
Prodigital 20-7-2005 23:29 Print reply

Posts: 728
probleem is: ik heb geen vliegwieltrekker en nog veel minder zin om cdi te vervangen ofzo.
 
mbx-power 20-7-2005 23:40 Print reply
Posts: 468
wat denk je zelf dan dat het is? je hebt niet erg veel keus denk ik... volgens mij kan er niet veel meer mis mee zijn.

 
Prodigital 20-7-2005 23:44 Print reply

Posts: 728
Pff, er is hier niemand in de buurt die me verder kan helpen, de bromzaken zijn allemaal gesloten, ik denk dat ik ori cil er weer op gooi

Alleen een vraagje nog: maakt het uit dat er nu een PROX zuiger in die cilinder gaat ? Ik heb gelezen dat die rand 2mm lager is doordat de zuiger erg bol is. Maakt dat iets uit of kan zo'n PROX ook in ori cil ?
 
M.O. 21-7-2005 7:24 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital
Pff, er is hier niemand in de buurt die me verder kan helpen, de bromzaken zijn allemaal gesloten, ik denk dat ik ori cil er weer op gooi

Alleen een vraagje nog: maakt het uit dat er nu een PROX zuiger in die cilinder gaat ? Ik heb gelezen dat die rand 2mm lager is doordat de zuiger erg bol is. Maakt dat iets uit of kan zo'n PROX ook in ori cil ?

jah en je moet ook ff kijken of de slotjes niet door je spoelpoorten heen gaan
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
HONDA MT FRIESLAND 21-7-2005 13:14 Print reply
Posts: 79
heb je er niet een een of andere verkeerde bougie in zitten bijvoorbeeld een van een grasmaaier

 
/

Dit topic is 2848 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved