Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Citta blijft niet lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 985 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #30747 - Citta blijft niet lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

205gti16 13-7-2005 17:55 Print topicpost

Posts: 3
Beste forumlezers

Ik zit met een probleem,
Ik heb hier een citta staan die ik niet goed aan de praat krijg.
Het probleem is niet het rijden, maar het stationair lopen.
Het lijkt wel alsof hij af en toe geen fonk krijgt, en daar door uit gaat vallen.
Echter heb ik alheel veel aan het blokje vervangen:

condesator
contactpunjes
spoelen waarvan ik de naam ff kwijt ben
bobine
bougies
carbuateur
luchtfilter

Ik werd er zo gek van dat ik me eigen citta uit elkaar gesloopt heb, en dat blok ben gaan gebruiken(op de cilinderkop na, die had geen compressie wat resulteerd in een blok om je huis rennen om hem aan te krijgen)
maar die loopt als die eenmaal aan is als een trein

dus heb een combi blok gemaakt, cilinder, kop en zuiger van het steeds uitvallende citta, en blokje van de citta die niet goed aan wou.

resultaat, 1 meter lopen slaat aan.....stationair lopen valt nog steeds uit. bobine van me eigen citta er opgezet nog steeds afslaan,alles overgezet,en hij blijft afslaan

het in 2en zagen van het ding wordt steeds aantrekkelijker.....
Maar heeft iemand op dit forum nog een idee waar het aan kan liggen?
misschien zie ik iets kleins over het hoofd.

Groeten jorrit

 

asbsolute16 13-7-2005 17:58 Print reply

Posts: 2485
staan je contactpuntjes op 0.45mm ?
 
honda_2takt_power 13-7-2005 17:58 Print reply

Posts: 6744
stationairschroef indraaien
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Kietel Tuning 13-7-2005 18:01 Print reply

Posts: 863
zou niet zijn dat er een klein lek in carter zit. zodat hij bijna geen onderdruk heeft en dus ook weinig benzine aan zuigt. dat lijkt me tenminste, want je hebt je hele ontsteking al vervangen dus dat zal niet meer zijn. en je hebt compressie dan mis je nog maar 1 ding en das het mengsel.
 
rene-RX 13-7-2005 18:08 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
zou niet zijn dat er een klein lek in carter zit. zodat hij bijna geen onderdruk heeft en dus ook weinig benzine aan zuigt. dat lijkt me tenminste, want je hebt je hele ontsteking al vervangen dus dat zal niet meer zijn. en je hebt compressie dan mis je nog maar 1 ding en das het mengsel.



dit zou heel goed kunnen

maar heb je je uitlaat ook al schoon gemaakt

of probeer eens zonder uitlaat

maarja volgens mij heb jij al wel alles getest
 
www.apriliaforum.nl
Saknet 13-7-2005 18:09 Print reply

Posts: 10355
als ie uitvalt moet je dan ook volgas geven voordat hij weer wil starten
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
205gti16 13-7-2005 20:10 Print reply

Posts: 3
waarom contactpuntjes en stationairschroef gaan friemelen....

dit is het oude blokje zonder nieuwe onderdelen, dit liep goed, had alleen geen compressie.
Nou heb ik de cilinder kop en zuiger van het blokje gehaald dat steeds uitviel. die heb ik op het blokje gemonteerd dat slechte compressie had.
gevolg starten lopen, maar alsnog niet stationair blijven lopen.(3 minuten goed lopen en dan steeds rotter, en dan af en toe overslaan, bij een auto zou je zeggen, dat die dan even op drie poten loopt, omdat 1 cilinder ff niet mee doet)

dus met 2 verschillende blokje hetzelfde euvel
daar het oude blokje dit euvel niet vertoonde!!

vandaar dat ik het nu niet meet bij het blokje zelf zoek

hooguit cilinde/kop/zuiger want die zijn hetzelfe gebleven

@reneonder uitlaat het ik idd nog niet geprobeerd, kan het proberen natuurlijk

@saknet:nadat hij uitgevallen is moet ik idd gas geven om hem aan te krijgen. maar ook de caburateur is niet veranderd, en bij andere blokje liep deze goed.


zoals ik al zei....ik weet het ff niet meer...
kan het nieuw gecreeerde blok natuurlijk ff onder me oude citta zetten, kijken wat die dan doet, als die dan wel blijft lopen....dan heb ik geen idee waar ik moet zoeken...waar kan een citta nou sluiting maken.........

 
Honda_mbiloss [Emiel] 13-7-2005 20:20 Print reply

Posts: 3697
wat ik had gedaan: cilinder weggekeild zo ver als je kunt, en andere gehaalt voor 10 euro fzo.
 
205gti16 13-7-2005 20:27 Print reply

Posts: 3
ghehe,

vindt 1 of andere zwerver die, en verkoopt ie hem weer op marktplaats

als het aan de cilinder ligt doe ik dat idd alleen zag die er zo mooi uit, en heeft erg veel compressie, dus eigenlijk lijkt het me sterk dat het daar aan ligt.....eerder kopje dan...kan oude kopje natuurlijk nog ff proberen........wie niet waagt...
 
Honda_mbiloss [Emiel] 13-7-2005 20:45 Print reply

Posts: 3697
idd, eerst kopje proberen, kan zijn dat decompressie niet spoort van de 1ne. daarna zou ik kijken of er niet aan die cilinder geklooit is die niet goed stationair loopt. en kijken of die niet scheef afgevlakt is oid. of dat er wat anders aan mankeert. Als je niks vind zouk em in de kast leggen en andere kope weggooien is ok zo zonde, anders gebruik je nem als bloempot.
 
Almer 13-7-2005 20:49 Print reply

Posts: 3325
lijkt op valse lucht, zijn je zuigerveren dan nog wel goed? en heb je nieuwe voetpakking en nieuwe koppakking?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 4730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved