Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Het grote Brommer vergelijkingstopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #30723 - Het grote Brommer vergelijkingstopi...
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 11432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vinnie 8-11-2005 19:22 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]


een scooterblok kun je het niet echt noemen.

onder een fox legt een scooterblok
met vario en koppeling net als gewone scooter.. het is alleen langer.. maar dat is het gwoon het ontwerp
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
theredone51 8-11-2005 19:33 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
idd,
en ik vraag me af hoeveel mensen die een a-klasse bezitten die niet opvoeren?

btw: bestaan er dan van die universele zitkussentjes?


bij 38km/uur ben je hem kwijt ofzo, + de boetes zijn achterlijk hoog in Belgie, beter koop je gewoon een B-klasse

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
concept 8-11-2005 19:44 Print reply

Posts: 261
maar b-klasse, duurder bij aankoop (soms), duurdere verzekering, + kosten voor rijbewijs..
 
mulder 8-11-2005 20:13 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
[...]


Waarom vind jij dat?



goed
Een cittablok is als eerste veel simpeler dan een fox, alles is zo simpel mogelijk gehouden zelfs nog simpeler dan een puch, dat is voor een beginner als concept veel handiger.
Ik heb het dan wel over het nieuwe model met elektrische ontsteking ipv contactputen.
In nederland is er makkelijk aan onderdelen te komen tweedehans of nieuw ik weet niet hoe dat zit in belgie.
Ze zijn gemakkelijk op te voeren dmv een speedengine die je nieuw al voor 90 euro kan kopen (excl krukas en cilinder).
Er zijn ook genoeg leuke uitlaatjes voor te krijgen.
Voor peugeot fox valt dit allemaal wel mee.
Cittas zijn imo zo goed omdat ze zo simpel mogelijk zijn..
En het uiterlijk speelt een grote rol, peugeot fox is in groningen puur een krantenbezorger brommertje.
 
Frysk 8-11-2005 20:19 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


goed
Een cittablok is als eerste veel simpeler dan een fox, alles is zo simpel mogelijk gehouden zelfs nog simpeler dan een puch, dat is voor een beginner als concept veel handiger.
Ik heb het dan wel over het nieuwe model met elektrische ontsteking ipv contactputen.
In nederland is er makkelijk aan onderdelen te komen tweedehans of nieuw ik weet niet hoe dat zit in belgie.
Ze zijn gemakkelijk op te voeren dmv een speedengine die je nieuw al voor 90 euro kan kopen (excl krukas en cilinder).
Er zijn ook genoeg leuke uitlaatjes voor te krijgen.
Voor peugeot fox valt dit allemaal wel mee.
Cittas zijn imo zo goed omdat ze zo simpel mogelijk zijn..
En het uiterlijk speelt een grote rol, peugeot fox is in groningen puur een krantenbezorger brommertje.


dat eerste is een leugen een citta is fucking moeilijker dan puch
ik snap nix van die hele citta's
mijn broertje kan een puch lopende krijgen maar een citta
 
giggitybyte
Blijhoofd 8-11-2005 20:24 Print reply

Posts: 7378
rij nu al bijna een half jaar rond op een Vespa SI snorfiets ding gaat 30-40 en zonder helmpje is dat een mooie snelheid, en het grote voordeel is dat het gewoon heel goedkoop rijden is ding loopt heel erg zuinig en verzekering goedkoop, binnen bebouwde kom ben je sneller ergens dan met de auto.

weet iemand hoe het zit met drank+snorfiets boetes enzo?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
mulder 8-11-2005 20:38 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]


dat eerste is een leugen een citta is fucking moeilijker dan puch
ik snap nix van die hele citta's
mijn broertje kan een puch lopende krijgen maar een citta


In een cittablok zitten nieten niet eens tandwielen..
Hij heeft 1 keerring en 2 lagers. Kan het nog simpeler
 
Neluhz 8-11-2005 20:58 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
rij nu al bijna een half jaar rond op een Vespa SI snorfiets ding gaat 30-40 en zonder helmpje is dat een mooie snelheid, en het grote voordeel is dat het gewoon heel goedkoop rijden is ding loopt heel erg zuinig en verzekering goedkoop, binnen bebouwde kom ben je sneller ergens dan met de auto.

weet iemand hoe het zit met drank+snorfiets boetes enzo?

dan ben je de lul
net zo als bij brommers, zefde boete enzo

 
Gilera Gsm 9-11-2005 10:07 Print reply

Posts: 2376


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


goed
Een cittablok is als eerste veel simpeler dan een fox, alles is zo simpel mogelijk gehouden zelfs nog simpeler dan een puch, dat is voor een beginner als concept veel handiger.
Ik heb het dan wel over het nieuwe model met elektrische ontsteking ipv contactputen.
In nederland is er makkelijk aan onderdelen te komen tweedehans of nieuw ik weet niet hoe dat zit in belgie.
Ze zijn gemakkelijk op te voeren dmv een speedengine die je nieuw al voor 90 euro kan kopen (excl krukas en cilinder).
Er zijn ook genoeg leuke uitlaatjes voor te krijgen.
Voor peugeot fox valt dit allemaal wel mee.
Cittas zijn imo zo goed omdat ze zo simpel mogelijk zijn..
En het uiterlijk speelt een grote rol, peugeot fox is in groningen puur een krantenbezorger brommertje.


Het klopt dat citta enz makkelijker in elkaar zit als fox. Maar foz heeft betere rijeigenschappen. Betere remmen, soms grotere wielendan citta en hij trekt origineel velen malen beter als een citta of si. En kwa opvoeronderdelen is bij fox enz heel veel te krijgen. En uiterlijk hier is tegenovergesteld dan in groningen. Hier rijden ze liever op een fox of wallaroo dan op een vespa. Maar dat is je persoonlijke mening. Maar alle 2 zijn het goede brommers. Zelf zou ik voor peugeot fox gaan.


Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 9-11-2005 om 10:07 uur.
 
bobje 9-11-2005 13:10 Print reply

Posts: 2955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
[...]


Sinds wanneer is citta vario? Je hebt ze wel maar niet veel.



altijd gedacht dat dat zo is nouja, weer een illusie minder
 
Sooner or later it's lager time
Frysk 9-11-2005 13:12 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


In een cittablok zitten nieten niet eens tandwielen..
Hij heeft 1 keerring en 2 lagers. Kan het nog simpeler

maar toch ik snap nix van die hele citta's bij een puch wijst het vanzelf maar bij een citta...
 
giggitybyte
blauhuster 9-11-2005 13:12 Print reply

Posts: 57
tzr gaat fuckin snel stuk gooi der een honda blokje onder en je hebt er nooit geen last meer mee
 
80cc airsal, 24mm S6
mulder 9-11-2005 13:14 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]

maar toch ik snap nix van die hele citta's bij een puch wijst het vanzelf maar bij een citta...



dat is jouw mening denkik
want ze zijn allebei gewoon ubersimpel laten we het daar op houden
 
bobje 9-11-2005 13:15 Print reply

Posts: 2955
Ik wilde vroeger altijd een Citta...
hoeveel past er in een citta tank dan? die dingen lijken zo super klein.
 
Sooner or later it's lager time
waza 9-11-2005 13:32 Print reply

Posts: 149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie
[...]

onder een fox legt een scooterblok
met vario en koppeling net als gewone scooter.. het is alleen langer.. maar dat is het gwoon het ontwerp


is toch blok van wallaroo?
 

Dit topic is 11432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved