Ik heb laatst mijn kawasaki AR50 helemaal uit elkaar gehad en nu weer in elkaar gzet maar nu heb ik een probleem als ik namelijk het benzinekraantje open zet stroomt er naar een tijdje echt een hele boel benzine uit het ontluchtingsslangetje, ik heb de carbarateur al helemaal schoon gemaakt maar nog steeds stroomt de benzine eruit hoe kan dit?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Ik heb laatst mijn kawasaki AR50 helemaal uit elkaar gehad en nu weer in elkaar gzet maar nu heb ik een probleem als ik namelijk het benzinekraantje open zet stroomt er naar een tijdje echt een hele boel benzine uit het ontluchtingsslangetje, ik heb de carbarateur al helemaal schoon gemaakt maar nog steeds stroomt de benzine eruit hoe kan dit?
Volgens mij komt dat doordat je vlotter in je carbu die de toevoer van benzine afsluit niet goed of niet werkt, en dus geraakt het vlotterbakje te vol met benzine en loopt het over via het ontluchtingsslangetje. Gewoon opendoen en het pinetje (of wat het ook mag zijn) op je vlotter die de toevoer afsluit een beetje bijplooien of zo
Soms wil het wel eens helpen om een flinke tik op je vlotterbak te geven of je brommer helemaal schuin te houden. De vlotter wil namelijk wel eens blijven haken als je de carb uit elkaar hebt gehad
Ik heb de hele carbarateur al een keer helemaal schoon gemaakt in een ontvetbak en daarna met de compressor door gespoten maar kan het ook zo zijn dat het naald dat door de vlotter omhoog moet worden gedrukt te ver naar bover zit?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Ik heb de hele carbarateur al een keer helemaal schoon gemaakt in een ontvetbak en daarna met de compressor door gespoten maar kan het ook zo zijn dat het naald dat door de vlotter omhoog moet worden gedrukt te ver naar bover zit?
Ja
Dat pinnetje met dat pijlenkopje zit dat ook goed? De stompe kant moet naarboven zodat de vlotter er tegen aan kan douwen..
hoelang heb je hem uitelkaar gehad dan
want toen ik mijn puch had op geknapt had was dat rubbere ringetje tussen het vlotter bakje en dat andere uitgedroogt dus dat kan het ook zijn want bij mij deed die precies het zelfde
Wat leuk dat ik niet de enige ben, ik heb vandaag me motorblok helemaal uit elkaar gehaald. En dus ook even mijn carb schoongemaakt.
Vlotternaald vergeten, is eruit gevallen.
Hoe kom is eigenlijk aan een nieuwe, weet iemand dat ?
klopt heb ik ook altijd last van na reviceren ff tik geven idd niet te hard dat je alles aan strond mept maar gwoon ff paar tikjes
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Soms wil het wel eens helpen om een flinke tik op je vlotterbak te geven of je brommer helemaal schuin te houden. De vlotter wil namelijk wel eens blijven haken als je de carb uit elkaar hebt gehad
ipv vlotternaald kun je een spijker gebruiken (vlotter vastzetten he )
en het "pinnetje" dat je benzinetoevoer regelt moet met het puntje omhoog (gaat om een mikuni (14mm), he? )
gebeurt af en toe dajjem verkeerd erinzet, blijft dat kreng lopen
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Quote:Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
ipv vlotternaald kun je een spijker gebruiken (vlotter vastzetten he )
en het "pinnetje" dat je benzinetoevoer regelt moet met het puntje omhoog (gaat om een mikuni (14mm), he? )
gebeurt af en toe dajjem verkeerd erinzet, blijft dat kreng lopen
en jij maar tanken
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/