Deon |
11-7-2005 11:28 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
En die dingen die in een setje van 30 euro met bandenpomper waterspuit luchtspuit en dus die verfspuit?
dat is toch die van de praxis? kzag m wel liggen iig
|
|
|
|
StefanB |
11-7-2005 12:12 |
|
Crosser [Corn |
11-7-2005 19:39 |
Posts: 603 |
ik kan dus kiesen tussen een verfspuit met bovenbeker (inhoud 500 ml) en een met onderbeker (1000 ml).
welke is dan de beste keuze om er brommerkappen mee te spuiten?
Met hoeveel bar kun je het beste spuiten of geeft het mooiste resultaat?
Ik kan er ook een olie/vochtscheider bij nemen, heeft dit veel nut?
Hoe doe je dat precies met kunststof kappen?
Is daar ook een kunstof primer en gewone primer voor te krijgen die geschikt is om te gebruiken icm 2-componentenlak?
|
|
|
|
S1lv3r |
11-7-2005 19:44 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
wie is hier nou de noob? wie staat hier nou nutteloze troep te posten?
jij bent de spamnaab hier.
anders ga je elkaar ff inboxen ofzo
|
|
|
|
Johnny_D |
11-7-2005 19:54 |
Posts: 2578 |
je moed een echte verfspuit hebben voor op je comp het kan wel degelijk want wij gebruiken het ook wel eens op de zaak(kben namelijk ook spuiter) zorg er voor dat je hele dunne verf hebt het beste is gewoon een pot verf kope op tinner bassis die net zo lang aan lenge met tinner totdat de verf net zow dun is als de tinner (eerst gewoon wat verf ergens in doen ofzow want door het verdunne krijg je alleen maar meer verf) kappe goed schuure ontvette je weet wel de gebruikelijke shit dan licht nevele totdat het netjes dicht is en dan een laagje dikker kruis lings(xtje horizontaal en een xtje verticaal)
ow het beste kun je een bove beker neme en spuite met 2 a 2,5 bar
Dit bericht is gewijzigd door Johnny_D op 11-7-2005 om 19:55 uur.
|
|
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal |
|
Crosser [Corn |
11-7-2005 19:55 |
Posts: 603 |
krijg je dan niet verschrikkelijk snel druipers als je verf zo dun is?
en waarom eigenlijk een bovenbeker ipv onderbeker (wat zijn de voor en na delen daarvan?)
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 19:57 uur.
|
|
|
|
Johnny_D |
11-7-2005 20:01 |
Posts: 2578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
krijg je dan niet verschrikkelijk snel druipers als je verf zo dun is?
en waarom eigenlijk een bovenbeker ipv onderbeker (wat zijn de voor en na delen daarvan?)
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 19:57 uur.
neey juist niet doordat je nevelt krijg je een mooi onderlaagje wel ff korte tusse pauzes houde (5 min is voldoende want de tinner droogt zeer snel )
bove bekker hoef je niet afte stelle op je aantal bar(dus elke x dat je gaat spuite moed je met een onder beker alles opnieuw afstelle) dus bove beker is gewoon er in kaggele en spuite
je kan het het beste ook ff primere want door de dunne laag kan het wel eens zijn dat je oude kleur er een beetje door ziet
|
|
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal |
|
Speakerfreak |
11-7-2005 20:03 |
Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
krijg je dan niet verschrikkelijk snel druipers als je verf zo dun is?
en waarom eigenlijk een bovenbeker ipv onderbeker (wat zijn de voor en na delen daarvan?)
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 19:57 uur.
ga gewoon naar de verfsjop, die weten er wat meer over dat wat mensen die hun sc00tiej gespoten hebben
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Sjoerd. |
11-7-2005 20:04 |
Posts: 2607 |
Je moet zorgen dat je compressor altijd HELEMAAL vol is!
Dat is heel belangrijk, anders krijgt hij niet genoeg lucht bij de verf. Ik heb het laatst ook getest op een DT bagegerekje
|
|
|
|
Johnny_D |
11-7-2005 20:13 |
Posts: 2578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
[...]
ga gewoon naar de verfsjop, die weten er wat meer over dat wat mensen die hun sc00tiej gespoten hebben
eu... ik ben niet iemand die gewoon z'n scootiej spuit. ik spuit vracht wagens voor transport bedrijven
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast
Je moet zorgen dat je compressor altijd HELEMAAL vol is!
Dat is heel belangrijk, anders krijgt hij niet genoeg lucht bij de verf. Ik heb het laatst ook getest op een DT bagegerekje
klot is wel handig ja want als hij gaat sputtere dan krijg je wel druipers
|
|
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal |
|
Tijzzz |
11-7-2005 20:32 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny_D
ow het beste kun je een bove beker neme en spuite met 2 a 2,5 bar
Dit bericht is gewijzigd door Johnny_D op 11-7-2005 om 19:55 uur.
Op mijn werk heb ik net een dieplader gespoten met een bar of 6. Gaat prachtig en schiet tenminste lekker op.
|
|
|
|
Tijzzz |
11-7-2005 20:34 |
Posts: 4215 |
|
|
|
|
Johnny_D |
11-7-2005 20:43 |
Posts: 2578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
[...]
Op mijn werk heb ik net een dieplader gespoten met een bar of 6. Gaat prachtig en schiet tenminste lekker op.
eu ja kan ook maar als het netje moed kan je beter 2 a 2,5 bar gebruike
|
|
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal |
|
Crosser [Corn |
11-7-2005 21:37 |
Posts: 603 |
...
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 22:46 uur.
|
|
|
|
Crosser [Corn |
11-7-2005 22:48 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
...
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 22:46 uur.
Over kunststof kappen moet trouwens een kunststof primer heb ik begerepn maar wat moet je doen als je de kap eerst geplamuurd hebt met polyester plamuur ivm krassen?
Kun je dan ook gewoon kunststof hechtprimer over die plamuur heen of werkt dat niet zo best
Edit: ik zou zweren dat ik op "edit" geklikt heb
srry voor de 2 reply's
Dit bericht is gewijzigd door Crosser [Corn?] op 11-7-2005 om 22:49 uur.
|
|
|
|