Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30678 - puch start niet
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 39822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skoeddies 12-7-2005 14:31 Print reply
Posts: 237
nou ik vind dit forum wel heeeel positief..
ik ben er in ieder geval mee verder geholpen en ik zal zeker blijven hangen..
ik heb trouwens al wel redelijk veel aan tomosjes gesleuteld en ben lid van het tomos forum.. maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n eigenwijze brommer onder handen heb gehad,...
het was ook wel redelijk nieuw voor mij.. rennen om een brommer aan te krijgen, handeltjes in knijpen, ik was gewoon kickstart gewent..
maar nu ben ik weer een paar ervaringen rijker..

nu komt eigenlijk pas de periode die ik haat.. het afstellen.. en dat moet wel gebeuren want hij loopt ongeveer 10 km/h en trekt vor geen meter..
omdat me carburateur aan me cilinder vast zit (dolgedraaid boutje) word het steeds weer lekker lastig om me sproeier te vervangen..

trouwens, hij moet voor donderdag af zijn, want dan komt me broer weer thuis.. en hij weet niet eens dat ik dit doe...

maar laten we zeggen dat dit gewoon een klein projectje is.. want hij moet ook helemaal overnieuw gespoten worden en veel onderdelen vervangen.. want ik moet toe geven, hij is gewoon lelijk..
 
rene-RX 12-7-2005 14:43 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
nou ik vind dit forum wel heeeel positief..
ik ben er in ieder geval mee verder geholpen en ik zal zeker blijven hangen..
ik heb trouwens al wel redelijk veel aan tomosjes gesleuteld en ben lid van het tomos forum.. maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n eigenwijze brommer onder handen heb gehad,...
het was ook wel redelijk nieuw voor mij.. rennen om een brommer aan te krijgen, handeltjes in knijpen, ik was gewoon kickstart gewent..
maar nu ben ik weer een paar ervaringen rijker..

nu komt eigenlijk pas de periode die ik haat.. het afstellen.. en dat moet wel gebeuren want hij loopt ongeveer 10 km/h en trekt vor geen meter..
omdat me carburateur aan me cilinder vast zit (dolgedraaid boutje) word het steeds weer lekker lastig om me sproeier te vervangen..

trouwens, hij moet voor donderdag af zijn, want dan komt me broer weer thuis.. en hij weet niet eens dat ik dit doe...

maar laten we zeggen dat dit gewoon een klein projectje is.. want hij moet ook helemaal overnieuw gespoten worden en veel onderdelen vervangen.. want ik moet toe geven, hij is gewoon lelijk..



post eens een foto
 
www.apriliaforum.nl
gekke henkie 12-7-2005 14:55 Print reply

Posts: 878
misschien heb ik ook nog wel een verklaring voor het niet of slecht lopen... controleer de keerring achter je ontsteking of die nog wel goed op zn plaats zit... als die scheef zit kan er geen druk opgebouwd worden in je carter, en geen vacu?m, en dan zuigt ie niet hard genoeg, en kan het mengsel ook niet naar je poorten geperst worden. dat is vaak de oorzaak, heb t al ontelbare kere meegemaakt... Succes!
 
Ga toch krassen!
skoeddies 12-7-2005 15:39 Print reply
Posts: 237
oke dus ook even de keerring nakijken.. toppie!
kan het ook gewoon zijn dat de keerring oud en uitgedroogd is ofzo? want jah na een jaar stilstand zonder gesmeerd te worden is niet altijd even goed voor sommige materialen..

foto posten kan ik helaas nog niet.. ik ben het draadje kwijt van de cardreader naar de computer.. hier moet ik nog een nieuwe voor zien te halen.. waarschijnlijk doe ik dit morgen (als ik er tijd voor kan vinden..)

ik kan wel zeggen: het is een puch 2 tone:

de mijne is anders aan:
- nu een techno cirquit uitlaat zonder demper (ik zit ook aan een hunter te denken maar dan in chrome, is dit een beetje een goede uitlaat?)
-geen voorkapje en ronde koplamp
de lak zit er niet meer zo mooi op
-voorspadbord zelfde kleur blauw als frame
-verroeste chrome achter brug (zo'n vierkante)
-rode vering erop maar die zijn 2 verschillende hoogtes..
en bij mij zijn de bagagedrager en de voetplaatstanken chrome
-voetplaat mist

ps: ik denk nu aan de Techno hunter omdat ik het gewoon een mooie uitlaat vind voor weinig geld.. maar ik weet dus niet wat de prestaties zijn.. anders denk ik aan een Proma GP, de Proma Cirquit, techno bos of een techno racing maar dan m?t demper..
het ligt er helemaal aan hoe hij rijd na het afstellen.. want dan kan ik kijken of ik trekkracht wil of dat ik sneller wil..

kan je trouwens afstellen met een uitlaat zonder demper of is dit zinloos???

Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 12-7-2005 om 15:54 uur.
 
skoeddies 12-7-2005 15:40 Print reply
Posts: 237
wat is trouwens de standaard sproeier in een bing 12 mm.. dan kan ik een richtlijn aanhouden..
 
gekke henkie 12-7-2005 15:54 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skoeddies
wat is trouwens de standaard sproeier in een bing 12 mm.. dan kan ik een richtlijn aanhouden..


Ik dacht 56, maar pin me dr niet op vast...

En die keerring hard kan heel goed. hij moet gewoon goed afdichten op je krukas... je kunt dr eventueel een nieuwe inzetten, wel eerst ff de binnen-en buitenkant inVETten en dan met een grote dop erin tikken, opletten dat je m dr wel recht intikt.

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 12-7-2005 om 15:57 uur.
 
Ga toch krassen!
gekke henkie 12-7-2005 15:59 Print reply

Posts: 878
en voor je uitlaat zou ik voor een proma circuit gaan... levert de beste prestaties op een 50cc, terwijl hij op een 70cc ook nog heel goed presteert

Afstellen zonder uitlaat kan, maar in grove lijnen... om hem helemaal goed te krijgen moeten eerst alle onderdelen erop zitten, dus ook je luchtfilter, en dan pas gan afstellen... dat werkt het beste. en zorgen dat alles schoon is!

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 12-7-2005 om 16:01 uur.
 
Ga toch krassen!
bobje 12-7-2005 16:37 Print reply

Posts: 2955
techno hunter is bagger, geeft niet echt een hoge top.
 
Sooner or later it's lager time
skoeddies 12-7-2005 17:45 Print reply
Posts: 237
wel mensen.. het zal wel even duren voordat ik kan beginnen met afstellen..
de buurt heeft geklaagt over de herrie en dus moet ik nu eerst een goede uitlaat hebben..
dat was ik natuurlijk al van plan maar omdat het nogsteeds de puch van me broer is (hopelijk kan ik hem kopen anders heb ik al het werk voor hem gedaan..) ga ik nog geen uitlaat en filter kopen.. eerst zeker weten of ik hem dus wel kan kopen anders ga ik er straks me geld in steken en dan heb ik er niets aan..
dus het duurt nog een paar daagjes..
ondertussen maar even bedenken hoe ik hem zal willen opknappen.. spuiten enzow..

ik zit trouwens nog te twijfelen tussen de proma gp en de proma cirquit..
wat is het verschil tussen deze uitlaten?? met de cirquit trek je sneller op en met de GP rijd je harder?? tenminste dit haal ik uit de kennis dat de cirquit een lange uitlaat is met bochten in het expantiegedeelte en de gp meer topsnelheid omdat het een korte uitlaat is.. de gp ligt er ergens tussenin heb ik ook wel gehoord..


Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 12-7-2005 om 17:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door skoeddies op 12-7-2005 om 17:50 uur.
 
50cc crosser 25-7-2005 22:21 Print reply

Posts: 1866
wat een verstand
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
ImplosioN 26-7-2005 20:23 Print reply
Posts: 57
standaard sproeier is 54.. maar omdat je nog geen luchtfilter heb... zou ik zo rond de 60 zitten.... enne.. een proma gp is een goeie uitlaat voor het geld... proma circuit is iets duurder maar daar krijg je wel meer trekkracht voor terug! terwijl de top gelijk blijft... mischien ook een oorzaak van slecht starten... slaat je bougie niet heel erg vet? en haal je gasnaald en venturi (holle buisje waar sproeier ook in zit en naald in valt) eens los met dopje 5... en kijk dan es of die naald niet heel erg veel speling in je venturi heeft.. dat heb ik namelijk nu ook.. bougie slaat snel vet... ik ga morgen even nieuwe venturi halen..
 
schaapie 28-7-2005 21:15 Print reply
Posts: 100
ik heb 'tzelfde gehad... dat m'n puch geen trekkracht had!
bij mij was 't probleem, dat ie te VEEL lucht aanzoog.. ik had d'r een powerfilter opzitten (zo'n goedkope) en hij kreeg daardoor te veel lucht... toen maar weer eens een ori eropgezet en hij reed heerlijk! ook zat er nog zo'n "begrenzing" op 't luchtfilter.. zo'n slangetje met een versmalling erin... Maar hierdoor reed ie wel heel goed!
miss een idee....
 
niet fucken met schaapies!

Dit topic is 39822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved