Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 cc op 50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30664 - 80 cc op 50 blok
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Splendid 10-7-2005 10:05 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
maar oke leuk en aardig

nu heb je wel een gaar topic, maar om er toch een nuttige wending aan te geven;

hoe zorg je dat je cilinders van een Honda AC 80 blok op een Honda AC 50 blok pas krijgt?


vraag hondamt8rijder..die heeft een nieuwe bijtel gekocht..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Killerbean 10-7-2005 11:52 Print reply

Posts: 3243
hpi
 
RX loos
christianos 10-7-2005 13:03 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
maar oke leuk en aardig

nu heb je wel een gaar topic, maar om er toch een nuttige wending aan te geven;

hoe zorg je dat je cilinders van een Honda AC 80 blok op een Honda AC 50 blok pas krijgt?

de tijd en geld die het kost, valt wss duurder uit dan een 80 blokje
 
gonzales 10-7-2005 15:27 Print reply

Posts: 1319
ik kom bij die vlinderuitlaatpoort omdat ik zelf nog z'n blokje liggen heb en dat geeft dus een vlinderuitlaat poort en dat blok past zo onder een ts50er en geeft 90echte met leuk koppel
 
burn your rubber not your soul
snowboarderke 10-7-2005 15:44 Print reply

Posts: 2193
Maar kan iemand mij vertellen wat allemaal ontbreekt? ik heb geen vliegwiel vermoed ik, geen spoelen geen cdi ed, heb nog wel bobine ed, Nu nog is mijn vraag, kan je de spoelen van de 50 blok hierop doen zodat het werkt?
De 50 blok is een contactenpunten onsteking.
Dan voor de rest nog even samenvatten:
Als ik de 80cc op de 50 blok wou doen dan raakte de zuiger de krukas en kwam hij niet tot boven, dus dat is uitgesloten (slag is te klein)
Wat zijn de voodelen van een binnenrotor? Is dat alleen goed voor betere gasreactie?

ah nog maar vraagje want in het kleine vragen topic beantwoorden ze het niet:

Als ik een zuigerveer nodig heb met een diameter van 42mm, hoogte 1.5mm en diepte 2mm
moet ik dan dit type bestellen bij 50cc.nl?
ZUIGERVEREN 50CC 42X1.5C CHROOM

en waarvoor staat die C?
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
-Tom- 10-7-2005 16:13 Print reply

Posts: 4151
Dat zilveren ding ?s het vliegwiel. Je mist volgens mij de spoelen eromheen.
 
FTS Member
snowboarderke 10-7-2005 16:15 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Dat zilveren ding ?s het vliegwiel. Je mist volgens mij de spoelen eromheen.

Is dat het vliegwiel is dat zo klein ??? Die van mijn 50 blok is heel groot hoor ah en nog iets dat daar in het midden zit klopt het dat dat magnetische moet zijn? want dat is het in elk geval
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
-Tom- 10-7-2005 16:24 Print reply

Posts: 4151
Daarom heet 't een binnenrotor :P
Binnen-rotor
 
FTS Member
KaWaReZ 10-7-2005 19:38 Print reply

Posts: 20582
de c staat geloof ik voor het type slotje waar de veer invalt

binnenrotor is "compleet", maar zonder cdi heb je er nix aan (vliegwiel en "spoelen" zitten erop, maar kwa lichtopbrengst geeftie bar weinig )

(binnenrotor is lichter enz dan een "std" ontsteking, betere gasreactie, kruk hoeft geen lichtspoel te voeden, enz)

80cc cil kun je denk ik niet pas maken (mocht het lukken, prestaties zijn niet die van een normale 80 )


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
snowboarderke 10-7-2005 19:44 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
de c staat geloof ik voor het type slotje waar de veer invalt

binnenrotor is "compleet", maar zonder cdi heb je er nix aan (vliegwiel en "spoelen" zitten erop, maar kwa lichtopbrengst geeftie bar weinig )

(binnenrotor is lichter enz dan een "std" ontsteking, betere gasreactie, kruk hoeft geen lichtspoel te voeden, enz)

80cc cil kun je denk ik niet pas maken (mocht het lukken, prestaties zijn niet die van een normale 80 )



Ok dan moet ik maar is een cdi kopen, maar wat moet er op geschroefd worden? waarvoor dienen die schroeven die je ziet op de foto.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-7-2005 19:48 Print reply

Posts: 10835
die 2 schroeven die je ziet is om de grondplaat te kunnen draaien.

en die 4 gaten met draad erin is om de spoelen op te schroeven
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
snowboarderke 10-7-2005 19:56 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die 2 schroeven die je ziet is om de grondplaat te kunnen draaien.

en die 4 gaten met draad erin is om de spoelen op te schroeven

Nee ik bedoel de twee kruischroeven die gewoon los op het vliegwiel zitten
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
snowboarderke 10-7-2005 20:00 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die 2 schroeven die je ziet is om de grondplaat te kunnen draaien.

en die 4 gaten met draad erin is om de spoelen op te schroeven

KaWaReZ [Rezek] zei dat me spoelen erop zaten en jij zegt dat ik ze in die gaten kan indraaien??? of begrijp ik het nu mis
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-7-2005 20:05 Print reply

Posts: 10835
mag hij mij die spoelen toch eens aanwijzen, ik zie ze niet op de foto

en die 2 schroeven weet ik ook niet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
gonzales 10-7-2005 21:10 Print reply

Posts: 1319

dit is een rm80 onsteking , dan wel op een honda camino gemonteerd
 
burn your rubber not your soul

Dit topic is 2986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved