Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - probleen met toeren mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3066 - probleen met toeren mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 1-3-02?22:34 Print topicpost

Posts: 4934
ik heb weer eens een probleem met mijn mt5 zoals altijd want er is echt niemand die daar 2week op kan rijden zonder eraan te moeten sleutelen(maar dat vin ik wel leuk op zijn tijd)(niet om de week dus:( )

nou ja ik heb dus een mt en daar hangt op dit moment onder:
50cc FA (tot mijn 70ZETA weer klaar is)
50snel bocht met biturbo demper
13mm carb kehein
eenof andere klote filter die mij 60piek heeft gekost bij die lul van een cor hamstra
4bak

het probleem is dat hij in de eerste en tweede versneling niet wil trekken hij komt niet boven de 5000 rpm's uit behalve als ik flink met mijn koppeling ga slippen maar dat is niet echt goed

ik zat zelf te denken aan een te kleine sproeier er zit nu een 106 in(kehein maat en ga morgen ff een paar nieuwe halen groter dus
is dat goed of moet er juist een kleinere in??
of logt het ergens anders aan

ow ja en ik rij nu met 1 zuigerveer kan het daarookaan liggen??? hij rijd nu trouwens 70kmh

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Ronald 1-3-02?23:21 Print reply
Posts: 956
kijk naar je bougie zou ik zeggen, en of er veel of weinig rook uit je uitlaat komt.
zou ook goed aan die zuigerveer kunnen liggen omdat hij zo minder compressie heeft.
 
meeldaniel 1-3-02?23:32 Print reply
Posts: 223
COR hamstra!?
dan woon je zeker in (de buurt) van drenthe?!
ik denk ook dat het die zuigerveer is!
dat maakt veel verscil hoor!
heb k ook een tijd gehad met mn mt
die wou zelfs niet meer starten
daarna wassie weer goed z(met nieuwe zuigerveren)
E E N - C I T Y R U L E Z Z Z
 
H0ndA MB + WaLLar00 ...:::EEN-CITY:::...
NSR RULEZZ 1-3-02?23:34 Print reply

Posts: 4934
eeh ja er kwam vandaag wel vet veel rook uit mijn uitlaat ja en bougie is nog goed koffie shit
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 1-3-02?23:33 Print reply

Posts: 10006
Ik reed ook met 1 zuigerveer in een halfgare 50imi met 13mm en std uitlaat.
Deed in z'n 1 ook lastig en wou in z'n 4 maar lastig op toeren komen.
Dus waarschijnlijk mist ie wat compressie

Of is je Tandwiel verhouding te zwaar?
 
Bastila is lief
-Michiel RS- 1-3-02?23:23 Print reply
Posts: 2803
als je met maar 1 zuigerveer in een zuiger die voor 2 is bestemd moet je ook niet raar opkijken als ie nog maar met de helft minder power optrekt he!
Vind je het gek dat je zo vaak moet sleutelen als je zo prutst

Maar je moet juist een kleinere sproeier als hij stottert bij dat toerental is dat vaak zo, dan moet er een kleinere in duz.

Hier nog effe voor de duidelijkheid want op 1 of andere manier denkt 80% van de fotummers het verkeerde:

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powwahband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier:
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kl sproei:
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.

Stotteren als je brommer koud is is normaal, heb je dit niet , dan is er kans dat je met een te kleine sproeier rijdt.
Als je met een te grote sproeier kan je daar soms helemaal niets van merken, de brommer kan er perfekt mee rijden, en het is ook helemaal niet slecht, maar vaak accellereert hij wel een stuk minder, als je dan een te kleine sproeier erin doet lijkt hij meteen een stuk sneller te accellereren, maar dit is dan maar voor korte duur omdat je cilinder hierdoor kapot gaat, je zuiger(veren) slijten heel snel en de compressie neemt af (zuiger+veren gaan hoorbaar erg rammelen). Dus doe daarom altijd het zekere voor t onzekere en rij met een ietsie te grote sproeier, hierdoor gaatie veel langer mee, hij trekt alleen wat minder snel op, maar je top is vaak evenhoog. Ook je blok heeft van een te kleine sproeier te lijden want een aantal lagers worden dankzij de benzine+olie gesmeerd.

Controle via bougie:
Ik vind dit maar niets, ookal is je sproeier veels te klein dan is hij vaak gewoon een mooie bruine kleur, dus de bougie is heel onprecies, ik zou hier niet (te erg) opletten, het is meer een indicatie van als je brommer niet loopt of hij wel benzine krijgt, want dan issie nat duz.
En alleen bij extreme gevallen is het wel te zien als je brommer extreem verkeerd staat afgesteld.

Zo mooi verhaalt voor de Faq, die zal ik effe erbijzetten.
 
Neonlampje 1-3-02?23:48 Print reply

Posts: 14825
michiel had weer een opwelling zo te horen

maar khad het er al over msn met je over gehad...
mijn visie was dat het eventueel overslaan van vonkies kan zijn..
 
Blukaap 2-3-02?00:07 Print reply

Posts: 10006
Heb beide gehad.
Te kleine sproeier geeft echt een effect alsof ie afslaat en heeft bij m'n cilinder redelijk vernaaid icm met hangend gas (10000RPM in z'n vrij op koude motor en ik was natuurlijk ook de olie vergeten :().
Te grote sproeier (naja, wasknijper op de choke, omdat ik voor die week te lam was om m'n sproeier te veranderen) geeft een pikzwarte smerige bougie en een uitlaat waar de bagger uitdruipt.
 
Bastila is lief
Martijn 2-3-02?19:03 Print reply
Posts: 10000
dat bwahhhhh geluid komt volgens michiel door een mengsel wat niet ontbrand...

dat klopt vast wel... maar het mengsel kan ook niet ontbranden omdat het juist TE rijk is...

het moet gewoon de goede afstelling hebben van je lucht benz mengsel... te veel benzine... fout->ontbrand niet...
teveel lucht...fout->ontbrand niet
Kwak bij je benzine ... fout ->cilinder gaat plakken.

edit: GODVERDOMME ben ik vergeten mn 500e post te vieren... naja... volgende week de 1000... damn net 1 post te laat...
EN NOU GAA IK MIJ HELEMAAL VERROT ZUIPAHHHH

[This message is edited by Martijn TS ... on 2-3-02 19:07]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR RULEZZ 3-3-02?14:57 Print reply

Posts: 4934
hmzz nou gelukig doet hij het nu weer ff 2 nieuwe zuigerveren gekocht en 2 sproeiers een 90 en een 85 voor focking teveel geld kweet niet eens meer hoeveel maarja

hij trekt nu weer goed op temintste dat denk ik, niet dat hij snel optrekt ofzow maar dat zal wel normaal zijn als je eerst alleen nog maar op een 70cc hebt gereden

hij rijd nu opgeveer 75 weet iemand of dat normaal is voor een nietaangeveilde 50cc fast arrow ?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
-Michiel RS- 3-3-02?17:28 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...
dat bwahhhhh geluid komt volgens michiel door een mengsel wat niet ontbrand...

dat klopt vast wel... maar het mengsel kan ook niet ontbranden omdat het juist TE rijk is...

het moet gewoon de goede afstelling hebben van je lucht benz mengsel... te veel benzine... fout->ontbrand niet...
teveel lucht...fout->ontbrand niet




Jaa maar je kan het beter lezen zoals ik het heb omschreven want dan kom je er eerder uit, want een brommer heeft veel eerder last van een te kleine sproeier dan een te grote, bij een te grote kan je er wel een 180 indoen ofzo dan rijdt hij wel, maar met heel veel gestotter.

 

Dit topic is 454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved