Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 13mm / 20mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3065 - 13mm / 20mm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mtx 1-3-02?21:34 Print topicpost
Posts: 47
ik heb nu een 13mm orgineel op mijn mtx zitten met een 70cc cilinder stotert nog wat vol gas nu wil ik een 20 of 24 mm erop gaan zetten welke verschillen merk je hiermee vooral, veel meer power of topsnelheid omhoog als ie nu 70km/p loopt hoe hard loopt ie dan met een 20mm carb??!
 

Ronald 1-3-02?23:23 Print reply
Posts: 956
hangt er vanaf wat voor merk cilinder je hebt, bij een polini kan het misschien wel 15 a 20 km/h schelen. bij een imi rijdt hij misschien 10 a 15 km/h harder

edit:
top gaat dus omhoog, maar hij trekt ook veel beter op door de betere vulling van de cilinder

[This message is edited by Yamaha DT70 R on 1-3-02 23:26]
 
-Michiel RS- 1-3-02?23:45 Print reply
Posts: 2803
stotteren volgas lijkt mij erg onlogisch, je zal wel inhouden of "bluuh geluid" bedoelen, dan is dus je sproeier te klein, zo is je cilinder snel mol, en dan wordt hij erg slap, misschien dat ie daarom ook maar 70 loopt, want uit een 70cc met een standaard carb kan je mindstends wel 75 a 80 halen.

Als je er tenmindste geen standaard uitlaat op hebt, en de goede vertanding.

Welke sproeier heb je erin?

En met een grotere carb zal ie zeker harder lopen,want dit is echt wat krapjes, met een 20mm zal hij zekerweten wel minimaal 80 MOETEN lopen, het verschil tussen een 20mm en 24mm merk je haast niet.

Misschien loopt ie maar 70km/u omdat de MTx-sh weleens raar met de ontsteking doet, die moet je dan helemaal vervroegen anders wil hij echt niet.
maar ik weet niet of je het SH model hebt (zwart/gele), anders geld dit niet.

Afstellen en andere things die wel niet graag elke week willen beantwoorden staan in de FAQ, tjek links in het menu.
 
Pertijn 2-3-02?01:08 Print reply
Posts: 846
Kan helaas niet zeggen dat ik het getest heb maar dat er geen verschil zit tussen 20 en 24mm klopt niet, dat kan nooit.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
-Michiel RS- 2-3-02?19:01 Print reply
Posts: 2803
klopt wel, bij cilinders die niet zo snel zijn wel (+/- 90km uur max) vind ik.
 
honda-mtx 2-3-02?19:29 Print reply
Posts: 47
ik heb sproeier 100 in mijn mtx-sh en orgineel luchtfilter..
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-3-02?21:14 Print reply

Posts: 7007
Je moet dan in ieder geval even snelle luchtslangen kopen, dat helpt ook altijd wel.
Powerfilter kan natuurlijk ook.
 
nobody fuck with us!!
honda-mtx 3-3-02?09:11 Print reply
Posts: 47
zijn er dan snelle luchtslaNGEN Voor een sh en een powerfilter waar kun je die kwijt monoveer zit toch in de weg..
 
Martijn 3-3-02?11:46 Print reply
Posts: 10000
die vent van 50cc.nl zei eerst tegen mij toen ik daar was dat er geen snelle luchtslangen voor sh bestaan...zitten er standaard al onder ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 3-3-02?12:04 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: emile?beitler

zijn er dan snelle luchtslaNGEN Voor een sh en een powerfilter waar kun je die kwijt monoveer zit toch in de weg..


voor powerfilter moet je ff aan ronald vragen. die heeft ook een powerfilter op z'n sh
 
Martijn 3-3-02?12:24 Print reply
Posts: 10000
volgens mij moet het kunnen... er bestaan ook nog verschillende maten powerfilters...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 3-3-02?13:36 Print reply
Posts: 2499
Er bestaan enorm veel verschillende soorten en vormen powerfilters te koop.

En of een 24mm carb. nut heeft hangt natuurlijk flink af van met welke cilinder je rijd en hoeveel toeren die cilinder zijn topvermogen afgeeft.
Dat kon je berekenen met deze formule 0,85*WORTEL((cilinder inhoud (in cc's)/1000)* max toerental)

Ik weet niet hoe goed deze formule klopt.

Hieruit komt bv dat als je een 70cc cilinder hebt (66,83 cc, boring 45,5) en je draait max 12000 toeren. Dan zou je een 24mm carb nodig hebben.

[This message is edited by Hans F. on 3-3-02 13:43]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved