Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda Setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30647 - Senda Setup
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rus 8-7-2005 19:11 Print topicpost
Posts: 63
Ik had wat vraagjes in deze topic over het opvoeren van een derbi senda R extreme.

Volgende week koop ik er één en ik laat hem eerst standaard. De begrenzers zullen er wel uit moeten, volgens mij bij de luchtfilter, uitlaatbocht en de sproeier (moet 6 maten groter).

Toch wil ik ook na een tijdje een 80cc MHR malossi kopen met rond de 28mm carburateur, powerfilter, dikke uitlaatbocht (liefst chrome, advies?) en tenslotte nog een mooie passende demper. Ik heb zelf een MK demper op het oog (http://www.metrakit.com/?go=jN7uAYLx/oIJaWVXAL0LD8jzj8lXL/0RGI/wILLrnFvkJIh5hb48PJknN69n6j4pFQ==)

Wat vinden jullie van deze setup?
Waar kan ik deze het beste kopen?

Daarnaast zou ik ook graag wel eens veelgebruikte dempers en uitlaten op een rijtje willen zien, maar dat is nogal moeilijk te vinden. Suggesties of ervaringen met deze onderdelen (vooral MHR), reageer dan.
 

Bullet 8-7-2005 19:30 Print reply

Posts: 12150
achja de mhr 80 is een best leuke cil voor dagelijks gebruik, leuke koppel en best laagtoerig (ga geen geweldige prestatie's verwachten)

maar de mhr 80 cil is best wel duur en redelijk bagger afgewerkt.

ik zou wel een leuke uitlaat pakken, zoals metrakit of yasuni cross HM.
 
**My BungHole Will Speak Now**
job sm 8-7-2005 19:43 Print reply
Posts: 1
koop als uitlaat gewoon een Jolly Moto of een metrakit sp ondrlangs
dat wil wel op een 80
Kga zelf ook om een Jolly op een 70 evo cilinder
 
Bullet 8-7-2005 19:57 Print reply

Posts: 12150
jolly bovenlangs is vreselijk slecht
 
**My BungHole Will Speak Now**
mcdronkz 8-7-2005 19:59 Print reply

Posts: 32777
ik zou een mhr pijp kopen
 
Rus 8-7-2005 20:07 Print reply
Posts: 63
Op de senda moet wel een bocht komen die bovenlangs gaat, hebben jullie misschien wat foto's van mogelijke uitlaten e.d.

 
derbi_freak 8-7-2005 20:29 Print reply

Posts: 414
koop een mhr replica cilinder, of een bidalot cilinder, dan ga je goed , samen met een malossi uitlaatje, of metrakit pro race onderlangs


Dit bericht is gewijzigd door derbi_freak op 8-7-2005 om 20:30 uur.
 
Apriliars105 8-7-2005 20:31 Print reply

Posts: 6111
yasuni cross misschien?



Dit bericht is gewijzigd door Apriliars105 op 8-7-2005 om 20:31 uur.
 
As finishing touch, God created the Dutch
roymt5 9-7-2005 9:53 Print reply

Posts: 1238
ik denk als je snel wilt gaan dat je idd het beste een 70cc cillinder kunt pakken ipv een mhr 80, als je rustig en hard wilt rijden is de 80 toch wel een fijne cillinder, en qua uitlaat vind ik yasuni ook zeer mooi en ze presteren niet echt slecht
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
Speakerfreak 9-7-2005 9:56 Print reply

Posts: 4941
jollymoto80 presteert niet echt onwijs slecht maar voor een uitlaat met zon prijs mag je wel wat meer verwachten, maar toch ziet wel geil uit zon jolly.
Metrakit Sp doet t er ook leuk op, maar heb hier nog 2 halfgare halfstd whatever onderlangse uitlaatjes liggen die het ook echt niet verkeerd doen... alleen ziet dat er natuurlijk niet (bijzonder) uit.

En zou trouwens niet de MHR nemen meer gewoon de replica (2zuigerveren ipv 1)
 
Vieze naaiers hier
cerberus10 9-7-2005 12:08 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
En zou trouwens niet de MHR nemen meer gewoon de replica (2zuigerveren ipv 1)


Dan gooi je er toch gewoon andere zuiger in?

 
Frysk 9-7-2005 12:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
achja de mhr 80 is een best leuke cil voor dagelijks gebruik, leuke koppel en best laagtoerig (ga geen geweldige prestatie's verwachten)

maar de mhr 80 cil is best wel duur en redelijk bagger afgewerkt.

ik zou wel een leuke uitlaat pakken, zoals metrakit of yasuni cross HM.

laat hem beetje bijwerken en heb je een leuke cilinder
 
giggitybyte
StefanB 9-7-2005 12:40 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]


Dan gooi je er toch gewoon andere zuiger in?




wat is dat nou weer voor gelul? zuiger kost 90 eu voor die mal80!!!

de cilinders zijn het zelfde, alleen andere zuiger... de rep is zelfs een 10tje goedkoper.

en tja, ik denk dat je met deze vraag beter naar www.derbi-club.com/ en naar het forum, valt veel meer info te vinden.


en derbi_freak je geeft nogal wat extremen heh? een mhr rep is traag en een bidalot is behoorlijk rap... tevens loopt een pro race pijp voor geen meter op een std mhr.

leuke setup voor dagelijks gebruik?

MHR80 (evt rep, maakt opzich geen aars uit, slijtage ligt toch meer om hoe jij er mee omgaat!)
Yasuni cross HM (de gewone moet je niet hebben, loopt kut op 70/80cc :P)
21mm Dellorto.

ander membraam, luchtfilter etc is onzin.

 
E24 M30b35@GT3576
derbi_freak 9-7-2005 13:34 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]



wat is dat nou weer voor gelul? zuiger kost 90 eu voor die mal80!!!

de cilinders zijn het zelfde, alleen andere zuiger... de rep is zelfs een 10tje goedkoper.

en tja, ik denk dat je met deze vraag beter naar www.derbi-club.com/ en naar het forum, valt veel meer info te vinden.


en derbi_freak je geeft nogal wat extremen heh? een mhr rep is traag en een bidalot is behoorlijk rap... tevens loopt een pro race pijp voor geen meter op een std mhr.

leuke setup voor dagelijks gebruik?

MHR80 (evt rep, maakt opzich geen aars uit, slijtage ligt toch meer om hoe jij er mee omgaat!)
Yasuni cross HM (de gewone moet je niet hebben, loopt kut op 70/80cc :P)
21mm Dellorto.

ander membraam, luchtfilter etc is onzin.



MHR rep traag!?? Vriend van me had derbi met mhr uitlaat, 24 mm mikuni flatside carb, en mhr replica cilinder, daarna had hij mhr team cilinder(met aparte verbrandingskamer) de replica ging beter zei hij, ook al was die goedkoper, dan eheft hij nog bidalot gehad, die ging iets beter op snelheid maar de mhr replica ging beter in trekken...
 
bigguuuh 9-7-2005 15:21 Print reply
Posts: 123
wat voor snel heid haal je er ongeveer met een 80 mhr en een 28 mm

of kan je er niet gewoon betr een 21 of 24 op leggen

kheb gehoor dat ie anders erg hoogtoerig word met een 28mm


 
Speakerfreak 9-7-2005 15:50 Print reply

Posts: 4941
haha hij wordt er echt niet hoogtoeriger door

en 110 is best te halen ermee, en idd zoals gezegd ga je natuurlijk niet een dure setup kopen (mhr) om er dan een nieuwe zuiger in te zetten terwijl je t zelfde kitje (rep) ook gewoon goedkoper kan kopen.

En kun je wel zeggen het maakt niet veel uit, maar waarom voor een cilinder kiezen die iets meer toeren maakt? terwijl t een laag toerige cilinder is, hou t dan zo laagtoerig mogelijk en slijtage vrij mogelijk (ook al maakt het niet veel uit) en neem de goedkope. (rep dus)

28mm is wel wat aan de grote kant maar kan nog wel, trek kracht gaat daardoor wel omhoog maarach
 
Vieze naaiers hier

Dit topic is 8508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved