zundappchefke |
7-7-2005 18:20 |
Posts: 1715 |
ik zeg peer der maar in die is goed gebeurt geen zak mee
en das dus wel het blok van de scooter
in een schakel zit toch ook een vertandingshhuis aleen dat zit aan het carter deel vast en bij een scooter niet
|
|
verhuist maar blijft het zelfde |
|
MTX-speed |
7-7-2005 18:20 |
Posts: 1229 |
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.
|
|
|
|
M.O. |
7-7-2005 18:40 |
Posts: 1289 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bom
maar nog vraag ik me af wat dan nouw het verschil is tussen full en semi synthetic. want wat is er beter aan full..
mineraal olie = is olie uit de grond (ff kort gezegt)
semi synthetisch= mineraal olie die bijna de zelfde eigenschapen heeft als full synthetisch en dus bijna de zelfde kwalitiet
full synthetisch= olie die helemaal door de mens gemaakt is (ff kort)
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
Gilera Gsm |
7-7-2005 18:49 |
Posts: 2376 |
Is gewoon alle 2 goed te gebruiken.
|
|
|
|
christianos |
7-7-2005 23:04 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.
blokolie bij je benzine
denk dat dat niet egt goed meer smeert bij 12k...
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
7-7-2005 23:13 |
Posts: 13700 |
daar zit de eindvertanding in moet ook olie in (laatste reactie vorige pagina)
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 7-7-2005 om 23:14 uur.
|
|
|
|
Yanos |
7-7-2005 23:22 |
Posts: 596 |
vreemd, als ik scoot-r half synthetisch erin gooi stinkt hij minder dan bij tts vol synthetisch
Dit bericht is gewijzigd door Yanos op 7-7-2005 om 23:23 uur.
|
|
briand.nl |
|
H4L---Victor |
8-7-2005 1:16 |
Posts: 33 |
Ik heb ook staan twijfelen welke olie ik mee zal nemen maar de brommerboer zei dat als ie niet opgevoerd was ik gewoon Scoot-R erin kon doen, en anders die tts.
|
|
|
|
bom |
8-7-2005 7:12 |
Posts: 332 |
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.
|
|
|
|
rene-RX |
8-7-2005 7:57 |
Posts: 2018 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bom
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.
ja die bussen zijn handig hoef ik ook niet die kut trechter te zoeken
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
jackmasterTZR |
8-7-2005 8:05 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bom
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.
is bij tts ook...
om ff terug te komen op (half) synthetisch.
synthetisch wil zeggen dat een product voorledig door de mens zelf gemaakt is... m.a.w. je vind het niet in de natuur...
dus vol synthetische olie, is een bepaald mengsel wat je niet tegen zult komen in de natuur. deze is gemaakt voor een smerend en verbrandend eigenschap.
half synthetische olie, is rafinage olie waar ze nog een stel dopes bij hebben gedaan voor betere eigenschappen... om bijvoorbeeld de viscositeit te kunnen regelen, en een betere smeereigenschap.
0% synthetische olie, is dus gewone rafinage olie uit de grond, waar niks aan verandert is...
heeft meestal een zeer hoge viscositeit en daarom niet goed smerend...
EDIT: voor de mensen die niet weten wat viscositeit is: dat is de dikvloeibaarheid van een vloeistof...
nu is het wel duideljk denk ik zomaar.
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 8-7-2005 om 8:10 uur.
|
|
|
|
derbi_freak |
8-7-2005 8:11 |
Posts: 414 |
Er zijn toch 2 soorten tts? ik had er eerst die een bruine kleur had, en nu heb ik terug tts, alleen staat nu op de verpakking: extreme protection, en das dan weer rode olie, en dan heb je nog castrol A747, dies nog beter
Dit bericht is gewijzigd door derbi_freak op 8-7-2005 om 8:13 uur.
|
|
|
|
Remco RS |
8-7-2005 8:48 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbi_freak
Er zijn toch 2 soorten tts? ik had er eerst die een bruine kleur had, en nu heb ik terug tts, alleen staat nu op de verpakking: extreme protection, en das dan weer rode olie, en dan heb je nog castrol A747, dies nog beter
Dit bericht is gewijzigd door derbi_freak op 8-7-2005 om 8:13 uur.
kost dat?
|
|
|
|
Tuning_Centre_Tax |
8-7-2005 9:11 |
Posts: 901 |
ik rij zelf op olie die 11 euro voor 5 liter kost, hij smeert goed nooit gezijk mee gehad, maar er zullen iets minder dopes inzitten (daar staat de prijs ook naar)
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
WiZZ [wesley] |
8-7-2005 9:39 |
Posts: 4831 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.
1 ding weet ik nog goed er was eens een belg op de bm2003 die had een hele fles blok olie gebruikt met mengen bij zijn benzine van uit belgie naar de bm en daar :P tot dat ik het zag
ikke uh waarom gooi je blok olie in je tank
hij uhh is dat blok olie dan o dan is dat niet goed maar het rijdt nog wel dus zal wel goed gaan :P
ik heb zelf vorig jaar op de bm zonder olie hele tank gereden niet goed geweest voor me cil :(
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|