Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - castrol scoot-r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 792 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30628 - castrol scoot-r
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchefke 7-7-2005 18:20 Print reply

Posts: 1715
ik zeg peer der maar in die is goed gebeurt geen zak mee

en das dus wel het blok van de scooter
in een schakel zit toch ook een vertandingshhuis aleen dat zit aan het carter deel vast en bij een scooter niet
 
verhuist maar blijft het zelfde
MTX-speed 7-7-2005 18:20 Print reply

Posts: 1229
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.
 
M.O. 7-7-2005 18:40 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bom
maar nog vraag ik me af wat dan nouw het verschil is tussen full en semi synthetic. want wat is er beter aan full..


mineraal olie = is olie uit de grond (ff kort gezegt)

semi synthetisch= mineraal olie die bijna de zelfde eigenschapen heeft als full synthetisch en dus bijna de zelfde kwalitiet

full synthetisch= olie die helemaal door de mens gemaakt is (ff kort)
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Gilera Gsm 7-7-2005 18:49 Print reply

Posts: 2376
Is gewoon alle 2 goed te gebruiken.
 
christianos 7-7-2005 23:04 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.


blokolie bij je benzine

denk dat dat niet egt goed meer smeert bij 12k...

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-7-2005 23:13 Print reply

Posts: 13700
daar zit de eindvertanding in moet ook olie in (laatste reactie vorige pagina)


Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 7-7-2005 om 23:14 uur.
 
Yanos 7-7-2005 23:22 Print reply

Posts: 596
vreemd, als ik scoot-r half synthetisch erin gooi stinkt hij minder dan bij tts vol synthetisch

Dit bericht is gewijzigd door Yanos op 7-7-2005 om 23:23 uur.
 
briand.nl
H4L---Victor 8-7-2005 1:16 Print reply

Posts: 33
Ik heb ook staan twijfelen welke olie ik mee zal nemen maar de brommerboer zei dat als ie niet opgevoerd was ik gewoon Scoot-R erin kon doen, en anders die tts.
 
bom 8-7-2005 7:12 Print reply

Posts: 332
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.



 
rene-RX 8-7-2005 7:57 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bom
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.






ja die bussen zijn handig hoef ik ook niet die kut trechter te zoeken
 
www.apriliaforum.nl
jackmasterTZR 8-7-2005 8:05 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bom
ik had er 5,40? exl voor betaalt ik vond dit zelf reuze mee vallen. en ik vind de schenkdop echt een uitkomst. dat tuutje kan je er helemaal uitrekken en dan kan je makkelijk zonder te knoeien bijvullen.






is bij tts ook...


om ff terug te komen op (half) synthetisch.


synthetisch wil zeggen dat een product voorledig door de mens zelf gemaakt is... m.a.w. je vind het niet in de natuur...

dus vol synthetische olie, is een bepaald mengsel wat je niet tegen zult komen in de natuur. deze is gemaakt voor een smerend en verbrandend eigenschap.

half synthetische olie, is rafinage olie waar ze nog een stel dopes bij hebben gedaan voor betere eigenschappen... om bijvoorbeeld de viscositeit te kunnen regelen, en een betere smeereigenschap.

0% synthetische olie, is dus gewone rafinage olie uit de grond, waar niks aan verandert is...
heeft meestal een zeer hoge viscositeit en daarom niet goed smerend...




EDIT: voor de mensen die niet weten wat viscositeit is: dat is de dikvloeibaarheid van een vloeistof...

nu is het wel duideljk denk ik zomaar.

Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 8-7-2005 om 8:10 uur.
 
derbi_freak 8-7-2005 8:11 Print reply

Posts: 414
Er zijn toch 2 soorten tts? ik had er eerst die een bruine kleur had, en nu heb ik terug tts, alleen staat nu op de verpakking: extreme protection, en das dan weer rode olie, en dan heb je nog castrol A747, dies nog beter

Dit bericht is gewijzigd door derbi_freak op 8-7-2005 om 8:13 uur.
 
Remco RS 8-7-2005 8:48 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_freak
Er zijn toch 2 soorten tts? ik had er eerst die een bruine kleur had, en nu heb ik terug tts, alleen staat nu op de verpakking: extreme protection, en das dan weer rode olie, en dan heb je nog castrol A747, dies nog beter

Dit bericht is gewijzigd door derbi_freak op 8-7-2005 om 8:13 uur.

kost dat?

 
Tuning_Centre_Tax 8-7-2005 9:11 Print reply

Posts: 901
ik rij zelf op olie die 11 euro voor 5 liter kost, hij smeert goed nooit gezijk mee gehad, maar er zullen iets minder dopes inzitten (daar staat de prijs ook naar)
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
WiZZ [wesley] 8-7-2005 9:39 Print reply

Posts: 4831
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.



1 ding weet ik nog goed er was eens een belg op de bm2003 die had een hele fles blok olie gebruikt met mengen bij zijn benzine van uit belgie naar de bm en daar :P tot dat ik het zag
ikke uh waarom gooi je blok olie in je tank
hij uhh is dat blok olie dan o dan is dat niet goed maar het rijdt nog wel dus zal wel goed gaan :P
ik heb zelf vorig jaar op de bm zonder olie hele tank gereden niet goed geweest voor me cil :(
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!

Dit topic is 4020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved