Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele voetpakking.. wel doen of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30615 - Dubbele voetpakking.. wel doen of n...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ImplosioN 7-7-2005 0:23 Print topicpost
Posts: 57
hey ik heb std blokje... en ik kwam er laatst achter dat mijn uitlaatpoort (en dus spoelpoorten ook denk ik) niet helemaal openen.... (scheelt 1 of 1,5 mm ofzo) dus ik zit eraan te denken om er 2 voetpakkingen van 1,5mm er tussen te stoppen... alleen dan gaat er wel wat compressie verloren... (heb nu een kop van 6cc en zuiger komt tot 1 mm onder rand van cilinder) wat is nou beter voor meer kracht onderin toeren? zo laten of extra voetpakking tussen?
 

Geert_GHC 7-7-2005 0:24 Print reply

Posts: 1475
ff probere he is zo gedaan
 
-
barry 7-7-2005 0:35 Print reply

Posts: 7387
denk er wel aan als je hem ophoogt, dat je compressie ruimte ook 1 a 1.5mm groter wordt. dus minder compressie, is automatisch ook minder vermogen, en vermogen = koppel? en koppel = weer pk? maar pk heeft weer te maken met vermogen en koppel? dus je hebt minder koppel en minder pk... maar die koppel zal je merken... maar veel mensen denken weer dat dat pk is. terwijl het toch vbaak de koppel is die je merkt?
 
He?
MT5-honda_pwnz 7-7-2005 0:36 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
denk er wel aan als je hem ophoogt, dat je compressie ruimte ook 1 a 1.5mm groter wordt. dus minder compressie, is automatisch ook minder vermogen, en vermogen = koppel? en koppel = weer pk? maar pk heeft weer te maken met vermogen en koppel? dus je hebt minder koppel en minder pk... maar die koppel zal je merken... maar veel mensen denken weer dat dat pk is. terwijl het toch vbaak de koppel is die je merkt?

jij wilt klappen :P
 
KaWaReZ 7-7-2005 0:39 Print reply

Posts: 20582
je verhoogt je poorten , reageert anders dus
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Neonlampje 7-7-2005 0:49 Print reply

Posts: 14825
bij deze steun ik barry ff.. anders krijg ik nooit meer beitels van hem
 
barry 7-7-2005 1:12 Print reply

Posts: 7387
haha juist , snappen jullie hem zelf nog dan?

ik moet allang in bed liggen

Dit bericht is gewijzigd door barry op 7-7-2005 om 1:15 uur.
 
He?
Neonlampje 7-7-2005 1:21 Print reply

Posts: 14825
idd, je verwart mensen
 
suzuki rijder 7-7-2005 1:24 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
haha juist , snappen jullie hem zelf nog dan?

ik moet allang in bed liggen

Dit bericht is gewijzigd door barry op 7-7-2005 om 1:15 uur.



hmm ik snap hem wel je redenering klopt presies
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
barry 7-7-2005 1:26 Print reply

Posts: 7387
ondank dat het raar klinkt, klopt het nog wel aardig he hehe

Dit bericht is gewijzigd door barry op 7-7-2005 om 1:33 uur.
 
He?
ImplosioN 7-7-2005 1:39 Print reply
Posts: 57
hmm ik snap er ff niks van.. maar ist juist goed als je timings ietsje ophoogt (voor extra koppel op lage toeren)
 
Neonlampje 7-7-2005 1:44 Print reply

Posts: 14825
nee, tegenovergestelde
 
ImplosioN 7-7-2005 1:45 Print reply
Posts: 57
dus ik kan em beter zo laten?
 
Neonlampje 7-7-2005 1:47 Print reply

Posts: 14825
watvoor blok?

soms wil het wel eens dat men een verkeerde zuiger heeft gebruikt. Kijk b.v naar een mtx-sh en een mt zuiger, zelfde diameter, alleen mt zuiger is hoger dan die van een sh. Dan krijg je dit soort acties.

Het beste is als je spoelpoorten volledig openen, de rest maakt minder uit.

Hierdoor verlaag je je compressie, maar cre?er je wel goede timingen, wil je dit compenseren die compressie dan moet je je cilinder af draaien, of je kop in je cilinder laten vallen door wat creatief draaiwerk.
 
ImplosioN 7-7-2005 1:48 Print reply
Posts: 57
ja sorry.. maar het gaat over een puch maxi blok (nieuw model) met std cilinder + gevlakke kop
 
barry 7-7-2005 1:53 Print reply

Posts: 7387
ooooowwww dat verklaart een hele hoop....!
 
He?

Dit topic is 4061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved