Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Twiel verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30607 - Twiel verhouding
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 6-7-2005 21:38 Print reply
Posts: 4578
15-46 oid
 
Chille Tune shit dan
gerwin88 6-7-2005 21:39 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
geen 15

(ivm 45 achter)

45 : 15 = 3 (er mag geen geheel getal uitkomen) anders slijt je ketting/tandwielen egt snel


welke is t best dan?
had dr eerst wel 15 op dusz
 
VW rider for live
MTX-speed 6-7-2005 21:51 Print reply

Posts: 1229
Een tandwielverhouding is bij elke brommer anders. Dit komt door de cilinder, carburateur, uitlaat, luchtfilter (kortom je afstelling) en je banden (omtrek, soort rubber, de druk en het type)

Wij kunnen niet zomaar zeggen wat voor tandwiel je erop moet doen, we kunnen je hooguit een uitgangspunt geven.
Misschien is het beter om uit te leggen hoe je de goede tandwielverhouding kunt bepalen.
Ten eerste: probeer niet een kleiner voortandwiel te nemen dan 14. Dit om te voorkomen dat er exteem grote krachten op je ketting komen en om een hoog slijtage te voorkomen aan je achtertandwiel.
Ten tweede: bepaal wat je met je brommer wilt gaan doen. Ga je puur voor de snelheid? Neem dan een tandwielverhouding zodat je bij volgas op topsnelheid net aan het einde van je powerband zit. Wil je ermee gaan crossen dan zul je na moeten gaan of hij bijvoorbeeld over hard zand gaat en bospaadjes (redelijk zware verhouding) of wil je ermee door de brubbel baggeren en door los zand (lichte verhouding). Hierbij speelt natuurlijk ook topsnelheid een rol.
Wanneer je echt voor het zuinige rijden gaat kun je een zodoende zware verhouding uitkiezen dat je in de hoogste versnelling niet helemaal op toeren kan komen. Maar dit rijdt niet zo fijn aangezien dan de stappen tussen de versnellingen vrij groot zijn.

Hoe groter het voortandwiel, hoe zwaarder de verhouding en dus minder trekkracht.

Hoe groter het achtertandwiel, hoe lichter de verhouding en dus meer trekkracht, makkelijker schakelen, lagere topsnelheid.

Vrij simpel dus

Het is gewoon een kwestie van ervaring en uitproberen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 6-7-2005 om 21:54 uur.
 
jww 7-7-2005 13:23 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Een tandwielverhouding is bij elke brommer anders. Dit komt door de cilinder, carburateur, uitlaat, luchtfilter (kortom je afstelling) en je banden (omtrek, soort rubber, de druk en het type)

Wij kunnen niet zomaar zeggen wat voor tandwiel je erop moet doen, we kunnen je hooguit een uitgangspunt geven.
Misschien is het beter om uit te leggen hoe je de goede tandwielverhouding kunt bepalen.
Ten eerste: probeer niet een kleiner voortandwiel te nemen dan 14. Dit om te voorkomen dat er exteem grote krachten op je ketting komen en om een hoog slijtage te voorkomen aan je achtertandwiel.
Ten tweede: bepaal wat je met je brommer wilt gaan doen. Ga je puur voor de snelheid? Neem dan een tandwielverhouding zodat je bij volgas op topsnelheid net aan het einde van je powerband zit. Wil je ermee gaan crossen dan zul je na moeten gaan of hij bijvoorbeeld over hard zand gaat en bospaadjes (redelijk zware verhouding) of wil je ermee door de brubbel baggeren en door los zand (lichte verhouding). Hierbij speelt natuurlijk ook topsnelheid een rol.
Wanneer je echt voor het zuinige rijden gaat kun je een zodoende zware verhouding uitkiezen dat je in de hoogste versnelling niet helemaal op toeren kan komen. Maar dit rijdt niet zo fijn aangezien dan de stappen tussen de versnellingen vrij groot zijn.

Hoe groter het voortandwiel, hoe zwaarder de verhouding en dus minder trekkracht.

Hoe groter het achtertandwiel, hoe lichter de verhouding en dus meer trekkracht, makkelijker schakelen, lagere topsnelheid.

Vrij simpel dus

Het is gewoon een kwestie van ervaring en uitproberen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 6-7-2005 om 21:54 uur.
Duidelijk

 
Dus...
puch_master 7-7-2005 13:26 Print reply

Posts: 3429
Toyota AE86 Levin coupé

Dit topic is 1631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved