Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - onsteking optijd kan zetten grondplaat en contactpuntjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 370 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #30606 - onsteking optijd kan zetten grondpl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS-Power 6-7-2005 19:50 Print topicpost

Posts: 1035
Dit is voor een vriend aangezien hij deze tekst krijgt als die een topic wil openen ''Reageren of wijzigingen aanbrengen in deze afdeling is momenteel niet mogelijk. Een moderator heeft je de toegang tot het posten in deze afdeling ontzegd'' waarom is dit eigenlijk hij is net nieuwe member : ratamahata (ze nickname @ bf)

dus als een mod hem deze rechte zou kunnen geven

maar iig zijn vraag:

kan ieand mij precies uitleggen hoe ik de onsteking van mijn suzuki ER 50 er op tijd kan zetten dus heo en wanneer de gronplaat en contactpunjtes afgestelt moeten worden



 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies

snowboarderke 6-7-2005 19:51 Print reply

Posts: 2193
hij kan de eerste weken enkel in het beginners forum posten, is nieuwe regel
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
RS-Power 6-7-2005 19:58 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
hij kan de eerste weken enkel in het beginners forum posten, is nieuwe regel


kan die wel hier replien? want op deze manier dat ik eht constant doe is het aardig irri

maargoed kan iemand hem met deze vraag helpen want zelf heb ik ook geen verstand van contact punt ontstekingen tis mijn ex brommer
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
vinnie 6-7-2005 20:02 Print reply

Posts: 3505
Hij zegt toch:alleen in het beginnersforum..
dit is het electrical forum..
dus nee, niet hier..
enkel in BeF daar kan hij zelf een topic aanmaken
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Kietel Tuning 6-7-2005 20:04 Print reply

Posts: 863
alle contactpuntjes die ik ken is standaard op 0,4 mm. Maar ik weet niet zeker of dat bij dit model ook is.
 
RS-Power 6-7-2005 22:19 Print reply

Posts: 1035
verder niemand tips/uitleg voor dit gebeuren?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
KaWaReZ 6-7-2005 22:21 Print reply

Posts: 20582
move EF --> BeF

(wel zo handig ivm replyen van "TS" )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
RS-Power 6-7-2005 22:22 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
move EF --> BeF

(wel zo handig ivm replyen van "TS" )



Thnx man
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
brommercrazy 6-7-2005 22:22 Print reply

Posts: 2594
Simpele manier:

Zorgen dat zuiger net niet bovenin staat, en de contactpunten zo afstellen dat ze nog net niet opengaan.
 
KaWaReZ 6-7-2005 22:26 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Simpele manier:

Zorgen dat zuiger net niet bovenin staat, en de contactpunten zo afstellen dat ze nog net niet opengaan.



ask me niet vergis heb je voorontsteking nodig
(niet teveel, maar merk je vooral met binnenrotor... en in ieder geval met cdi-brommers merk je het verschil tussen std stand en vervroegd )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
brommercrazy 6-7-2005 22:28 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



ask me niet vergis heb je voorontsteking nodig
(niet teveel, maar merk je vooral met binnenrotor... en in ieder geval met cdi-brommers merk je het verschil tussen std stand en vervroegd )


Het betreft hier contactpunten, Verder komt het bij contactpunten niet zo heel nauw.

 
snowboarderke 6-7-2005 22:59 Print reply

Posts: 2193
je contactpunten moeten 2mm onder het BOVENSTE dode punt net opengaan, dit is zo bij de meeste brommers
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
sp.zundapp 7-7-2005 11:24 Print reply
Posts: 3
de voor ontsteking ligt eraan of een snelle setup hebt ofniet
als je bijv. een 70cc erop hebt is het bter om hem iets meer voorontsteking te geven....
 
Almer 7-7-2005 11:39 Print reply

Posts: 3325
bougi deruit schroeven, en zuiger naar bovenste dode punt drukken, en dan vliegwiel stukje terugdraaien zodat schroevedraaier ong 1mm verder zakt, en dan moet je aan de grondplaat draaien tot de contactpunten opengaan, en de contactpunten moeten 0.4mm uitelkaar gaan (afstellen met voelermaat)... succes! Het kan wel even duren voordat hij mooi loopt omdat het moeilijk is deze ontsteking op tijd te krijgen, beetje werk
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mangoo 8-7-2005 11:55 Print reply

Posts: 743
ik had de ontsteking van m'n citta n?t iets anders afgesteld, gewoon schroevendraaier in het bougiegat en als ie op z'n bdp is had ik de contactpuntjes op 0,4 mm gezet en hoppa klaar!(Bij m'n citta dan)
 

Dit topic is 862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved