Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - beginnende brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30554 - beginnende brommer
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schrabbekerke 4-7-2005 19:31 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]


als het bij jou 2 weken duurd voor het een automatisme word ben jij of een beetje langzaamlerend of je rijd bijna nooit


Dat is denk ik verschillend per persoon, verder heb je je brommer na 2 weken echt nog niet helemaal onder controle..

 
honda_for_life.com 4-7-2005 19:33 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Dat is denk ik verschillend per persoon, verder heb je je brommer na 2 weken echt nog niet helemaal onder controle..



ik zeg ook nie dat je na 2 weken goed kan rijden maar schakelen word al snel een automatisme hoor (als je er aanleg voor hebt he )
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
white_hell 4-7-2005 19:34 Print reply
Posts: 298
hoe gaat het schakelen precies op een brommer?
 
maxisport 4-7-2005 19:36 Print reply

Posts: 4206
kben begonnen op puch en 3jaar later rijd ik nog steeds op puch.
kheb ook honda gereden, en rijd af en toe nog steeds honda.
maar puch is gewoon leuk. licht beter in de bocht en is allemaal makkelijk en kunt er alles aan verbouwen
 
honda_for_life.com 4-7-2005 19:37 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: white_hell
hoe gaat het schakelen precies op een brommer?


1.koppeling in

2.schakelen (meestal 1 omlaag de rest omhoog, neutraal tussen 1 en 2)

3.koppeling los
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
KaWaReZ 4-7-2005 19:38 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: white_hell
hoe gaat het schakelen precies op een brommer?


net als op een motor

je hebt een koppeling en je hebt een schakelpook

schakelen doe je links, remmen doe je rechts

koppeling linkerhand, voorrem rechterhand
schakelpook linkervoet, achterrem rechtervoet.

(schakelen gebeurt net als met een auto, koppeling oplaten komen, en in een versnelling raggen :P )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Scozzisa 4-7-2005 19:38 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]


1.koppeling in

2.schakelen (meestal 1 omlaag de rest omhoog, neutraal tussen 1 en 2)

3.koppeling los



tijdens schakelen gas los
 
Muerte aka Ozzy 4-7-2005 19:38 Print reply

Posts: 3255
u start de brommer.
trekt de linker handel aan, en trapt het pookje naar beneden, deze zit aan de linker kant. vervolgens geef je gas en laat je geleidelijk ook de koppeling opkomen (je laat de handel dus stukje bij beetje los). Vervolgens rij de dus. Daarna wordt het tijd om op te schakelen. Je draait het gas dicht, knijpt de linker handel weer in en duwt het pookje naar boven. Je geeft weer gas en je laat de koppeling wat sneller opkomen.

Zo werkt het ongeveer..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
honda_for_life.com 4-7-2005 19:39 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
[...]



tijdens schakelen gas los


daar heb ik meestal geen tijd voor (schakel te snel)
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Evilmex 4-7-2005 19:39 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy
u start de brommer.
trekt de linker handel aan, en trapt het pookje naar beneden, deze zit aan de linker kant. vervolgens geef je gas en laat je geleidelijk ook de koppeling opkomen (je laat de handel dus stukje bij beetje los). Vervolgens rij de dus. Daarna wordt het tijd om op te schakelen. Je draait het gas dicht, knijpt de linker handel weer in en duwt het pookje naar boven. Je geeft weer gas en je laat de koppeling wat sneller opkomen.

Zo werkt het ongeveer..


Op het begin zal je miss nog wel een keer je brommer laten afslaan, maar das zo voorbij
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
mulder 4-7-2005 19:39 Print reply

Posts: 13701
je schakelt als die veel toeren maakt.
 
herman103 4-7-2005 19:40 Print reply

Posts: 1352
tenzij meneer een dt koopt. dan moet je hem altijd omhoog douwen tenzij je terug wilt schakelen





TIP: koop wat er ook gebeurt, NOOIT een yamaha dt
 
Scozzisa 4-7-2005 19:41 Print reply

Posts: 2077
vaak is het trouwens wel zo dat een 4 bak het makkelijkst werkt: in z'n virj is helemaal beneden, en elke versnelling hoger is gewoon 1x omhoog - en dus naar lager 1 omlaag

een oude 4 bak dan

Dit bericht is gewijzigd door Scozz op 4-7-2005 om 19:41 uur.
 
Muerte aka Ozzy 4-7-2005 19:42 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
vaak is het trouwens wel zo dat een 4 bak het makkelijkst werkt: in z'n virj is helemaal beneden, en elke versnelling hoger is gewoon 1x omhoog - en dus naar lager 1 omlaag

Dat is niet waar.. de vrij zit nooit helemaal onderin..
jaja, snel editten he

Dit bericht is gewijzigd door Muerte aka Ozzy op 4-7-2005 om 19:42 uur.
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
mcdronkz 4-7-2005 19:42 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy
[...]

Dat is niet waar.. de vrij zit nooit helemaal onderin..
jaja, snel editten he

Dit bericht is gewijzigd door Muerte aka Ozzy op 4-7-2005 om 19:42 uur.



bij een yamaha dt wel
 

Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved