Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi : Wat trekt sneller op ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30547 - Derbi : Wat trekt sneller op ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Senda2004 4-7-2005 17:00 Print topicpost

Posts: 227
Hoi,

Ik rijd nu met een ontgrenste Derbi senda sm, maar ik ga verhuizen naar de stad waardoor ik 'm wil afvoeren, vanwege meerdere redenen. Dus nu mijn vraag, wat trekt sneller op?:

Ori begrenst op 65km/h
Tecnigas begrenst op 65km/h

Ik kies voor de tecnigas omdat die in lage toeren een stuk sneller is en een relatief lage top heeft. Oftewel, ideaal als je sneller wilt optrekken. ( dat denk ik dan )
Ivm geld maakt het niet uit.. maar zou het absoluut geen verschil maken dan houdt ik mijn originele uitlaat.

Alvast bedankt.


 

Scarface 4-7-2005 17:01 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda2004
Hoi,

Ik rijd nu met een ontgrenste Derbi senda sm, maar ik ga verhuizen naar de stad waardoor ik 'm wil afvoeren, vanwege meerdere redenen. Dus nu mijn vraag, wat trekt sneller op?:

Ori begrenst op 65km/h
Tecnigas begrenst op 65km/h

Ik kies voor de tecnigas omdat die in lage toeren een stuk sneller is en een relatief lage top heeft. Oftewel, ideaal als je sneller wilt optrekken. ( dat denk ik dan )
Ivm geld maakt het niet uit.. maar zou het absoluut geen verschil maken dan houdt ik mijn originele uitlaat.

Alvast bedankt.




je hebt in je post eigenlijk al t antwoord staan
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
mangoo 4-7-2005 17:02 Print reply

Posts: 743
de technigas uitlaat is eigenlijk bijna hetzelfde als je originele uitlaat alleen dan zonder kathalysator en prop, dus je kan het beste gewoon je originele auspuff houden lijkt mij, en je valt nog eens minder op ook
 
Honda_mbiloss [Emiel] 4-7-2005 17:03 Print reply

Posts: 3697
ja wat moet je hier nou op zeggen, is eigenlijk een mededeling:p.
 
Senda2004 4-7-2005 17:06 Print reply

Posts: 227
Haha, oke.

Maar die tecnigas die ik bedoel, die vorige eigenaar meent dat hij daarme 100km/h mee heeft behaald. Dus echt zo traag is die specifieke uitlaat denk ik dan weer niet. ( ik snap wel dat die een beetje bluft, maar 90km/h zou die dan wel moeten halen, is ook redelijk dikke expansie ) Maar.. het verschil in kracht maakt dus absoluut niet uit ? Ook niet als je bijvoorbeeld de snelste uitlaat van een derbi begrenst op 65km/h en je originele uitlaat begrenst op 65km/h . Dan trekken ze alsnog even hard op ?
 
MT5-honda_pwnz 4-7-2005 17:19 Print reply

Posts: 1595
als je hem begrenst op 65 gaan ze allebei even snel, je blokkeert je uitgang van gassen, dus in beide gevallen skiet ut niet op.
of je moet je tandwiel verhouding veranderen
 
ROBB 4-7-2005 17:42 Print reply

Posts: 506
gewoon andere vertanding nemen zodat je 65 rijd trek ook beter op dan begrenzen
 
[]=[][[]][]_[]_//-\\[]\[][])
Bart-DRD 4-7-2005 18:14 Print reply

Posts: 1838
ori onbbegrensd

waarom: 1 maakt minder geluid, 2 stinkt minder door cat, 3 heeft geen "powerband" 4 technigas heb die wel en door de begrenzing erin trekt het stront op (ervaring met leo v6) 5 volges mij is het voor je imago nog beter om onbegrensd te rijden dan met een technigas
 
stom stuk ei uit blik...
Senda2004 4-7-2005 19:10 Print reply

Posts: 227
Nou..het is wel duidelijk

Ik baal dr wel n beetje van , want vind die onderlangse tecnigas zo mooi.. en wat meer geluid is altijd meegenomen

Maarja, ik heb dr niks aan , bedankt voor de hulp allemaal.

Dit bericht is gewijzigd door Senda2004 op 4-7-2005 om 19:10 uur.
 
ties 4-7-2005 20:15 Print reply
Posts: 1333
technigas rijdt max 80/85 is gewoon schijt trage uitlaat, en maakt een lawaai. beter gewoon ori rijden.
 

Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved