Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - roterende inlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30532 - roterende inlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RJ Tuning 4-7-2005 0:30 Print topicpost

Posts: 3242
ey


ik heb laatst iets gelezen op marktplaats dat het mogelijk is om op een ''puch'' blok een roterende inlaat kan maken!
ik heb veel gezocht op forum's enzo van hoe dat precies in zijn werk gaat.
en wat voor voordelen je er precies uit haalt!


alvast bedankt

 

Neonlampje 4-7-2005 0:33 Print reply

Posts: 14825
Over de werking: utfs Staat erg veel over geschreven op het forum.

Maar heb je wat linkjes over het ombouwen van zo'n puchblok? Ik vind dat wel interessant, nog nooit gezien namenlijk bij een puch.
 
KaWaReZ 4-7-2005 0:35 Print reply

Posts: 20582
heeft het wel nut bij een puchblok?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
RJ Tuning 4-7-2005 0:38 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
heeft het wel nut bij een puchblok?



ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik

 
KaWaReZ 4-7-2005 0:39 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]



ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik




mensen doen wel meer dingen die eigenlijk geen nut hebben, maar gewoon om het doen (iets bewijzen)


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Frysk 4-7-2005 0:39 Print reply

Posts: 34930
mijn ar125 heeft ook roterende carter inlaat maar zoals ik de meeste dingen lees zorgt het wel voor meer vermogen 12pk voor een motor uit 86
 
giggitybyte
Rudy 4-7-2005 0:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
heeft het wel nut bij een puchblok?



Grote voordeel is dat je je vooropening/na sluiting van je inlaat kunt bepalen. Hierdoor kun je topvemogen winnen zonder vermogen onderin te verliezen.
Leuk systeem maar op een puch niet echt de moeite waard na mijn idee, maak dan gewoon een membraan @ carter of zorg voor een cilinder met een goed membraan. Die paar % topvermogen die je win weegt niet af tegenover het voordeel van een membraan inlaat.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
RJ Tuning 4-7-2005 0:40 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



mensen doen wel meer dingen die eigenlijk geen nut hebben, maar gewoon om het doen (iets bewijzen)





klopt maar yamaha fs 1's hebben et ook zag ik.

 
Neonlampje 4-7-2005 0:41 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]



ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik


Dat zijn argumenten van niets.

Hetzelfde als: 'waarom tunen, ze hebben er bij het ontwerpen vast wel goed genoeg over nagedacht' etc etc etc...

bij puch heeft het verder weinig voordelen, deze heeft al een zuiger gestuurde inlaat, wat hier wel een beetje mee te vergelijken is.
 
KaWaReZ 4-7-2005 0:42 Print reply

Posts: 20582
maar zoals rudy zegt: de moeite van roterende inlaat voor een puch is kennelijk niet zo lonend

maar hou ons op de hoogte (mocht je jezelf willen bewijzen)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
RJ Tuning 4-7-2005 0:48 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
maar zoals rudy zegt: de moeite van roterende inlaat voor een puch is kennelijk niet zo lonend

maar hou ons op de hoogte (mocht je jezelf willen bewijzen)




zal ik doen
alleen ik zit even te denken hoe je dat moet maken op een puch blokje
en of et ni veel ste veel werk is voor erg weinig vermogen
 
Rudy 4-7-2005 1:17 Print reply

Posts: 3471
Het is veel te veel werk in verhouding met de winst. Je komt ten eerste tegen problemen met je ontsteeking (aangezien die rot inlaat veel ruimte bij je vliegwiel (of je koppelingskant) kost. Verder blijken de roterende schijven/alu huis waar ze in lopen erg hard te slijten en is de afdichting lastig. Je zult het dus erg netjes moeten kunnen maken wil je er echt voordelen van hebben.
Het bepalen van de juiste timing is ook nog eens lastig omdat je niet alleen je totaal timing hebt maar ook de vooropening/na sluiting kunt regelen. Dit is ook nog eens afhankelijk van o.a. je uitlaat etc etc etc.


Conclusie, maak een membraan @ carter als je wat leuk wilt hobbyen in de vakantie en met relatief weinig werk veel winst wilt halen.

Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 4-7-2005 om 1:21 uur.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
RJ Tuning 4-7-2005 1:36 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Het is veel te veel werk in verhouding met de winst. Je komt ten eerste tegen problemen met je ontsteeking (aangezien die rot inlaat veel ruimte bij je vliegwiel (of je koppelingskant) kost. Verder blijken de roterende schijven/alu huis waar ze in lopen erg hard te slijten en is de afdichting lastig. Je zult het dus erg netjes moeten kunnen maken wil je er echt voordelen van hebben.
Het bepalen van de juiste timing is ook nog eens lastig omdat je niet alleen je totaal timing hebt maar ook de vooropening/na sluiting kunt regelen. Dit is ook nog eens afhankelijk van o.a. je uitlaat etc etc etc.


Conclusie, maak een membraan @ carter als je wat leuk wilt hobbyen in de vakantie en met relatief weinig werk veel winst wilt halen.

Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 4-7-2005 om 1:21 uur.




ok ok
 
a honda highrider 4-7-2005 9:12 Print reply

Posts: 1818
ik heb de advertentie een hele tijd terug ook gezien op marktplaats.

het was een duur grapje, en die kerel wou niet uitleggen hoe die het gedaan had, wel zij hij dat het blokje hiermee dik over de 130 gaat.

Of dit waar is, k zou het niet weten, het ziet er iig mooi uit.

btw, carburateur zit hier aan de kant van het vliegwiel.
 
D? Mo(raal)derator
theredone51 4-7-2005 14:51 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Over de werking: utfs Staat erg veel over geschreven op het forum.

Maar heb je wat linkjes over het ombouwen van zo'n puchblok? Ik vind dat wel interessant, nog nooit gezien namenlijk bij een puch.


lees dit:
http://www.geocities...ma/KreidlerV6NL.html

en dit eens:
http://www.geocities...foekema/RVdimNL.html

is op een kreidler blok, maar de werking blijft hetzelfde

voordeel is dus dat je de timing zelf kunt regelen, maar het is vooral makkelijk bij hoge toerentallen, omdat er geen membraankleppen zijn die kunnen gaan zweven en je geen dip onderin hebt

dit word veel gebruikt op classic racers icm accu-onsteking ivm geen ruimte voor binnenrotor/vliegwiel
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved