Neonlampje |
4-7-2005 0:33 |
Posts: 14825 |
Over de werking: utfs Staat erg veel over geschreven op het forum.
Maar heb je wat linkjes over het ombouwen van zo'n puchblok? Ik vind dat wel interessant, nog nooit gezien namenlijk bij een puch.
|
|
|
|
KaWaReZ |
4-7-2005 0:35 |
Posts: 20582 |
heeft het wel nut bij een puchblok?
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
RJ Tuning |
4-7-2005 0:38 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
heeft het wel nut bij een puchblok?
ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik
|
|
|
|
KaWaReZ |
4-7-2005 0:39 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik
mensen doen wel meer dingen die eigenlijk geen nut hebben, maar gewoon om het doen (iets bewijzen)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Frysk |
4-7-2005 0:39 |
Posts: 34930 |
mijn ar125 heeft ook roterende carter inlaat maar zoals ik de meeste dingen lees zorgt het wel voor meer vermogen 12pk voor een motor uit 86
|
|
giggitybyte |
|
Rudy |
4-7-2005 0:40 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
heeft het wel nut bij een puchblok?
Grote voordeel is dat je je vooropening/na sluiting van je inlaat kunt bepalen. Hierdoor kun je topvemogen winnen zonder vermogen onderin te verliezen.
Leuk systeem maar op een puch niet echt de moeite waard na mijn idee, maak dan gewoon een membraan @ carter of zorg voor een cilinder met een goed membraan. Die paar % topvermogen die je win weegt niet af tegenover het voordeel van een membraan inlaat.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
RJ Tuning |
4-7-2005 0:40 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
mensen doen wel meer dingen die eigenlijk geen nut hebben, maar gewoon om het doen (iets bewijzen)
klopt maar yamaha fs 1's hebben et ook zag ik.
|
|
|
|
Neonlampje |
4-7-2005 0:41 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning
[...]
ik denk het wel
anders doen ze dat nie denk ik
Dat zijn argumenten van niets.
Hetzelfde als: 'waarom tunen, ze hebben er bij het ontwerpen vast wel goed genoeg over nagedacht' etc etc etc...
bij puch heeft het verder weinig voordelen, deze heeft al een zuiger gestuurde inlaat, wat hier wel een beetje mee te vergelijken is.
|
|
|
|
KaWaReZ |
4-7-2005 0:42 |
Posts: 20582 |
maar zoals rudy zegt: de moeite van roterende inlaat voor een puch is kennelijk niet zo lonend
maar hou ons op de hoogte (mocht je jezelf willen bewijzen)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
RJ Tuning |
4-7-2005 0:48 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
maar zoals rudy zegt: de moeite van roterende inlaat voor een puch is kennelijk niet zo lonend
maar hou ons op de hoogte (mocht je jezelf willen bewijzen)
zal ik doen
alleen ik zit even te denken hoe je dat moet maken op een puch blokje
en of et ni veel ste veel werk is voor erg weinig vermogen
|
|
|
|
Rudy |
4-7-2005 1:17 |
Posts: 3471 |
Het is veel te veel werk in verhouding met de winst. Je komt ten eerste tegen problemen met je ontsteeking (aangezien die rot inlaat veel ruimte bij je vliegwiel (of je koppelingskant) kost. Verder blijken de roterende schijven/alu huis waar ze in lopen erg hard te slijten en is de afdichting lastig. Je zult het dus erg netjes moeten kunnen maken wil je er echt voordelen van hebben.
Het bepalen van de juiste timing is ook nog eens lastig omdat je niet alleen je totaal timing hebt maar ook de vooropening/na sluiting kunt regelen. Dit is ook nog eens afhankelijk van o.a. je uitlaat etc etc etc.
Conclusie, maak een membraan @ carter als je wat leuk wilt hobbyen in de vakantie en met relatief weinig werk veel winst wilt halen.
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 4-7-2005 om 1:21 uur.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
RJ Tuning |
4-7-2005 1:36 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Het is veel te veel werk in verhouding met de winst. Je komt ten eerste tegen problemen met je ontsteeking (aangezien die rot inlaat veel ruimte bij je vliegwiel (of je koppelingskant) kost. Verder blijken de roterende schijven/alu huis waar ze in lopen erg hard te slijten en is de afdichting lastig. Je zult het dus erg netjes moeten kunnen maken wil je er echt voordelen van hebben.
Het bepalen van de juiste timing is ook nog eens lastig omdat je niet alleen je totaal timing hebt maar ook de vooropening/na sluiting kunt regelen. Dit is ook nog eens afhankelijk van o.a. je uitlaat etc etc etc.
Conclusie, maak een membraan @ carter als je wat leuk wilt hobbyen in de vakantie en met relatief weinig werk veel winst wilt halen.
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 4-7-2005 om 1:21 uur.
ok ok
|
|
|
|
a honda highrider |
4-7-2005 9:12 |
Posts: 1818 |
ik heb de advertentie een hele tijd terug ook gezien op marktplaats.
het was een duur grapje, en die kerel wou niet uitleggen hoe die het gedaan had, wel zij hij dat het blokje hiermee dik over de 130 gaat.
Of dit waar is, k zou het niet weten, het ziet er iig mooi uit.
btw, carburateur zit hier aan de kant van het vliegwiel.
|
|
D? Mo(raal)derator |
|
theredone51 |
4-7-2005 14:51 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Over de werking: utfs Staat erg veel over geschreven op het forum.
Maar heb je wat linkjes over het ombouwen van zo'n puchblok? Ik vind dat wel interessant, nog nooit gezien namenlijk bij een puch.
lees dit:
http://www.geocities...ma/KreidlerV6NL.html
en dit eens:
http://www.geocities...foekema/RVdimNL.html
is op een kreidler blok, maar de werking blijft hetzelfde
voordeel is dus dat je de timing zelf kunt regelen, maar het is vooral makkelijk bij hoge toerentallen, omdat er geen membraankleppen zijn die kunnen gaan zweven en je geen dip onderin hebt
dit word veel gebruikt op classic racers icm accu-onsteking ivm geen ruimte voor binnenrotor/vliegwiel
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|