Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda versnellingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30524 - Honda versnellingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marco16 3-7-2005 23:45 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Hoeveel olie zit erin?


1L
 
christianos 3-7-2005 23:45 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Hoeveel olie zit erin?

pas na meer dan een liter wordt het dramatisch hoor..


edit: geen probleem dus..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-7-2005 om 23:45 uur.
 
mr200r 3-7-2005 23:52 Print reply
Posts: 5122
maakt natuurlijk niet uit wat voor merk of type versnellingsbak
als hij maar door vorken geschakelt wordt.
 
mr200r
marco16 4-7-2005 17:28 Print reply
Posts: 74
Het probleem met het schakelen doet zich overigens alleen voor bij een warm blok. Dus bij een koud blok schakelt hij gewoon perfect en kan ik ook gewoon rijden in zen 2. Na enige tijd te hebben mee gereden doet zich het probleem dus voor dat ik geen tweede versnelling meer heb. De rest doet het overigens perfect.

Ik baal hier echt zeer van. Duss.. iemand die dit herkend?
Of een oplossing weet?
 
MT70-nolimit 4-7-2005 17:31 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco16
Het probleem met het schakelen doet zich overigens alleen voor bij een warm blok. Dus bij een koud blok schakelt hij gewoon perfect en kan ik ook gewoon rijden in zen 2. Na enige tijd te hebben mee gereden doet zich het probleem dus voor dat ik geen tweede versnelling meer heb. De rest doet het overigens perfect.

Ik baal hier echt zeer van. Duss.. iemand die dit herkend?
Of een oplossing weet?


Kortom hij schakelt dus slecht bij warme olie. Warme olie=dunner dus gooi er eens dikkere olie in.
 
gaat lang goed
marco16 4-7-2005 17:33 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


Kortom hij schakelt dus slecht bij warme olie. Warme olie=dunner dus gooi er eens dikkere olie in.


Niet slecht, Helemaal niet in zijn 2. Daarboven is het weer OK en de 1 en neutraal zijn ook gewoon OK

Overigens heb ik gewone motorolie erin gedaan. Van motul. Dit word vermeld op verpakking:

Motul Honda gearbox oil.

Suggesties wat voor olie ik dan zou moeten gebruiken?


Dit bericht is gewijzigd door marco16 op 4-7-2005 om 17:34 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 4-7-2005 17:43 Print reply

Posts: 13700
gwoon 10w40 en er is ook speciale voor honda versnellingsbak(Eurol)
 
MTX-speed 4-7-2005 17:53 Print reply

Posts: 1229
De olie zou niets uit moeten maken. En er moet trouwens maar een halve liter in. Rechtsonder je kickstarter zit een boutje. Dit is het olie-level-boutje. Deze moet je eruit draaien om de overtollige olie uit te laten lopen.

Nu is mijn vraag: Doen de rest van de versnellingen het wel helemaal goed?

Je zou eens moeten proberen, wanneer hij niet in zijn 2e versnelling gaat, de schakelpook eens een klein beetje naar beneden moeten doen (maar niet zo ver dat je terugschakelt) daarna opnieuw proberen of hij in zijn 2 gaat. Doet hij het dan wel dan is er een nokje krom van de bloem die aan je schakelwals zit. Die zul je dan ook moeten vervangen (= de makkelijkste manier).

Merk je dat hij het na verloop van tijd bij alle versnellingen gaat doen, dan zul je de veer, die aan de versnellingspook zit, moeten gaan verbuigen.
 
marco16 4-7-2005 17:59 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
De olie zou niets uit moeten maken. En er moet trouwens maar een halve liter in. Rechtsonder je kickstarter zit een boutje. Dit is het olie-level-boutje. Deze moet je eruit draaien om de overtollige olie uit te laten lopen.

Nu is mijn vraag: Doen de rest van de versnellingen het wel helemaal goed?

Je zou eens moeten proberen, wanneer hij niet in zijn 2e versnelling gaat, de schakelpook eens een klein beetje naar beneden moeten doen (maar niet zo ver dat je terugschakelt) daarna opnieuw proberen of hij in zijn 2 gaat. Doet hij het dan wel dan is er een nokje krom van de bloem die aan je schakelwals zit. Die zul je dan ook moeten vervangen (= de makkelijkste manier).

Merk je dat hij het na verloop van tijd bij alle versnellingen gaat doen, dan zul je de veer, die aan de versnellingspook zit, moeten gaan verbuigen.



De rest van alle versnelling doen het perfect!. geen enkel probleem. Alleen de 2 is het probleem
 

Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved