Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet meer stationair na revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30509 - niet meer stationair na revisie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ImplosioN 2-7-2005 14:41 Print topicpost
Posts: 57
hey ik heb gister mijn hele blokje rereviseerd... nieuwe krukas... lagers.. keerringen.. alles mooi schoon gemaakt... 2 voetpakkingen tussen gedaan omdat uitlaatpoort niet goed opende.. nu wel.. en inlaat opent ook nog steeds goed... maar nu wil ie niet meer stationair lopen.. doet eerst wel poosje.. maar dan sputtert ie ff en valt ie uit.. het wordt wel steeds beter na mate ik het mengsel armer maak.... eerst had ik sproeier 62 en naald op stand 2 (van boven) en liep dus goed... nu heb ik em al op sproeier 60 naald op stand 1.... en daar wordt et wel beter op.. maar nog staat ie na zo'n minuutje af.... maar kan ik er nog een kleinere sproeier in doen? of heeft ie dan juist weer te weinig benzine op top? want ik heb geen zin in een vastloper.. of gebeurt dat niet zo snel met 48cc std?

setup:
48.8 std (met dus dubbele voetpakking, dus poorten staan nu wel goed getimed)
std kop
std luchtfilter (met 3 kleine gaatjes erbij)
Proma GP
14-45
12mm carb/spruit

nou dat was het zo'n beetje....

bvd ImplosioN

edit: ik zat net te denken... kan het er ook aan liggen dat ik nu minder compressie heb omdat ik nu een dubbele voetpakking heb? (ong 1 cc bij de kop erbij.. )
 

Kietel Tuning 3-7-2005 17:36 Print reply

Posts: 863
het afstellen begint eerst met het goed lopen en optrekken van je brommer dit doe je door de sproeier aftestellen. daarna ga je verder met gasnaald en luchtschroef. en als die dan goed loopt en trekt. ga je stationair afstellen door stationairschroef meer in te draaien en door de luchtstel schroef meer in te draaien. stationair zou ik niet afstellen met de hoofdsproeier.
 
koen-z 3-7-2005 17:44 Print reply

Posts: 3702
dit komt waarschijnlijk, omdat voor je ging reviseren, je brommer een tikkeltje valse lucht aanzoog waardoor hij lekker hoogtoerig stationair bleef pruttelen,

nog een reden:

in het begin draait de krukas wat zwaar. komt door de niewe keerringen die om de krukas heen klemmen

nog een reden:

dubbelle koppaking zei je, kan ook idd, dan is de ontbranding net niet sterk genoeg om hem in lage toeren nog rond te krijgen
 
ImplosioN 3-7-2005 20:21 Print reply
Posts: 57
ehmm... ik had 2 voetpakkingen.. maar heb er weer eentje tussen uit gehaald.. kreeg er minder compressie door... maargoed hij doet het nog steeds niet echt.. en opzich als ik zo aan mijn vliegwiel draai, gaat ie nog redelijk soepel...

ik heb verder niks veranderd.. alleen nieuwe krukas.. maar dan zou ie nu toch met dezelfde afstelling moeten kunnen lopen?

en nog iets... hiervoor had ik geen vloeibare pakking tussen mijn carterhelfden... en nu wel.. zou ie dus vroeger altijd valse lucht hebben aangezogen en nu niet meer ofzo?
 
a honda highrider 4-7-2005 9:30 Print reply

Posts: 1818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ImplosioN
ehmm... ik had 2 voetpakkingen.. maar heb er weer eentje tussen uit gehaald.. kreeg er minder compressie door... maargoed hij doet het nog steeds niet echt.. en opzich als ik zo aan mijn vliegwiel draai, gaat ie nog redelijk soepel...

ik heb verder niks veranderd.. alleen nieuwe krukas.. maar dan zou ie nu toch met dezelfde afstelling moeten kunnen lopen?

en nog iets... hiervoor had ik geen vloeibare pakking tussen mijn carterhelfden... en nu wel.. zou ie dus vroeger altijd valse lucht hebben aangezogen en nu niet meer ofzo?



valte lucht heeft niks te maken met je pakking tussen je carters, meer met de carburateur, als hij na de carburateur valse lucht aanzoog heeft dit meer te maken, met je membraam/spruitstuk/carburateur-pakking ed...
 
D? Mo(raal)derator
de_koen 4-7-2005 9:40 Print reply

Posts: 5595
hoofdsproeier heeft ook niet echt veel effect op je stationair...
eerder stationair sproeier, mengsel en stationair schroef...
 
Honda 5-Bak te koop
a honda highrider 4-7-2005 9:43 Print reply

Posts: 1818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
hoofdsproeier heeft ook niet echt veel effect op je stationair...
eerder stationair sproeier, mengsel en stationair schroef...



je zij dat hij ongeveer een minuutje lang stationair blijft lopen.

dit is met een bedrijfs warme motor neem ik aan, en zonde choke.


hoeveel toeren maakt ie nu stationair, heb je enig idee?

als hij nu goed loopt zou ik als hij niet te veel toeren maakt gewoon je stationair wat hoger stellen.

 
D? Mo(raal)derator
ImplosioN 4-7-2005 11:47 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider
[...]



je zij dat hij ongeveer een minuutje lang stationair blijft lopen.

dit is met een bedrijfs warme motor neem ik aan, en zonde choke.


hoeveel toeren maakt ie nu stationair, heb je enig idee?

als hij nu goed loopt zou ik als hij niet te veel toeren maakt gewoon je stationair wat hoger stellen.




nou het probleem is nou net dat ik de stationair schroef al helemaal ingedraaid heb... en kheb geen luchtschroef (12mm bing)

en ik denk dat ik nu geen valse lucht heb, aangezien hij langer blijft lopen zonder luchtfilter... maar als ik dan gas open trek, valt ie uit...
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-7-2005 11:55 Print reply

Posts: 10835
kijk eens of je shoke klepje helemaal omhoog is als je je gas dicht hebt. Bij die bings is dat namelijk nogal gammel meestal.
met het gevolg dat je brommer onderin teveel benzine krijgt en bovennin te weinig
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ImplosioN 4-7-2005 13:46 Print reply
Posts: 57
choke klepje is helemaal omhoog... er zit namelijk zo'n borgveertje waar je em in kunt trekken...

maar ik heb misschien de oplossing al gevonden... mijn luchtfilter zit behoorlijk verstopt.. dus daar ga ik vandaag of morgen een nieuwe voor kopen.. en dan laat ik het wel ff weten of het gelukt is
 

Dit topic is 1859 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved