Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NGK BP of BR?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30505 - NGK BP of BR?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mad-A. 2-7-2005 11:42 Print topicpost
Posts: 30
Weet iemand het verschil tussen een NGK BP6hs en een NGK BR6hs?

Heb een suzuki TS50 nu mer een BR en heb per ongeluk een BP ekocht nu
Kan dit kwaad?

Is trouwens een 6 wel geod of kan ik er beter een 8 n zetten?

Heb een nieuwe 50cc import liggen met 12 mm carb. nu en wil zeker van zijn dat ik niet een gat in m'n zuiger brand.


 

de_koen 2-7-2005 11:53 Print reply

Posts: 5595
zet er maar een 8 in

die R staat voor radio ontstoord, is niet echt nodig als je dop dat ook al is
 
Honda 5-Bak te koop
honda-mbx 2-7-2005 12:02 Print reply

Posts: 1688
als je een bp8hs hebt steekt de elektrode langer uit.. dan is er kans dat die je zuiger raakt

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door honda-mbx op 2-7-2005 12:09
 
ik vlam je..
Mad-A. 2-7-2005 12:06 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

als je een bp8hs hebt steekt de elektrode langer uit.. dan is er kans dat die je cilinder kop raakt



das beetje tegenstrijdig dus, hierboven wordt gezegt dat de r voor radio onstoord staat en dat het niet nodig is dus bp zou ok zijn, nu zeg jij dat hij waarschijnlijk te lang is en de cylinder kop raakt, neem aan dat je zuiger bedoelt?

 
honda-mbx 2-7-2005 12:08 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad-A.

[...]



das beetje tegenstrijdig dus, hierboven wordt gezegt dat de r voor radio onstoord staat en dat het niet nodig is dus bp zou ok zijn, nu zeg jij dat hij waarschijnlijk te lang is en de cylinder kop raakt, neem aan dat je zuiger bedoelt?



oeps ja k bedoel natuurlijk de zuiger:P maar de koen bedoelt dat de R niet nodig is, dusz dat je er ook b8hs in kun draaien..
 
ik vlam je..
Mad-A. 2-7-2005 12:20 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

[...]


oeps ja k bedoel natuurlijk de zuiger:P maar de koen bedoelt dat de R niet nodig is, dusz dat je er ook b8hs in kun draaien..


bestaat er ook een gewone b8 zonder P of R? Durf nou die BP niet meer te gebruiken.Maar goed dat is toch een 6.

bedankt ga een 8 halen.
 
Deon 2-7-2005 12:36 Print reply

Posts: 9656
R is toch met een weerstand erin? voor digi tellers enso
 
de_koen 2-7-2005 14:06 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

R is toch met een weerstand erin? voor digi tellers enso


radio ontstoord idd. dmv weerstand.

lengte van de bougie is afhankelijk van HS of ES
respectievelijk korte en lange schacht

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 2-7-2005 14:06
 
Honda 5-Bak te koop
RJ Tuning 2-7-2005 14:09 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


radio ontstoord idd. dmv weerstand.

lengte van de bougie is afhankelijk van HS of ES
respectievelijk korte en lange schacht

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 2-7-2005 14:06



je bedoeld watergekoeld lange schacht
en luchtgekoeld korte schacht tog?
 
Stegehuis 2-7-2005 15:03 Print reply
Posts: 1150
euh nee? me aerox is watergekoeld en heeft korte schacht en me vespa si mix heeft lange schacht en is ja je raad het al...

Dit bericht is ge-edit door Stegehuis op 2-7-2005 15:04
 
a honda highrider 4-7-2005 9:34 Print reply

Posts: 1818
btw, nu het hier toch over gaat

de b8 is goed genoeg voor tijn suzuki, ik weet wat er gebeurt als je er een te lage hittegraad in zet. alleen wat gebeurt er als je er een te hoge hitte graad in zet?
 
D? Mo(raal)derator
de_koen 4-7-2005 9:38 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider
btw, nu het hier toch over gaat

de b8 is goed genoeg voor tijn suzuki, ik weet wat er gebeurt als je er een te lage hittegraad in zet. alleen wat gebeurt er als je er een te hoge hitte graad in zet?


dan heb je kans dat je bougie vetslaagt
ze word niet warm genoeg om schoon te branden

ik reed met 50cc'tje lekker rijk afgesteld met een ngk9 en nooit stuk gereden...
 
Honda 5-Bak te koop
a honda highrider 4-7-2005 9:41 Print reply

Posts: 1818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]


dan heb je kans dat je bougie vetslaagt
ze word niet warm genoeg om schoon te branden

ik reed met 50cc'tje lekker rijk afgesteld met een ngk9 en nooit stuk gereden...



volgens mijn kan je idd iets te hoog zitten als te laag, want bij te laag komt loopt hij hoogtoering heel slecht.
 
D? Mo(raal)derator
User 927 4-7-2005 10:05 Print reply

Posts: 6405
Te laag slaat hij vet, maar start makkelijker (was ut geloof ik)

Te hoog blijft schoon, maar start moeilijker en je kan er andere problemen mee krijgen (al hek geen idee wat)

En dat BP en BR hoef je niet naar te kijken, gaat vooral om de letters die achter het nr staan. Dat geeft aan of ut een lange of korte schacht is. Als je het zeker wilt weten kun je je oude bougie naar de brommerzaak meenemen, krijg je altijd een goede mee
 
de_koen 4-7-2005 10:08 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Te laag slaat hij vet, maar start makkelijker (was ut geloof ik)

Te hoog blijft schoon, maar start moeilijker en je kan er andere problemen mee krijgen (al hek geen idee wat)

En dat BP en BR hoef je niet naar te kijken, gaat vooral om de letters die achter het nr staan. Dat geeft aan of ut een lange of korte schacht is. Als je het zeker wilt weten kun je je oude bougie naar de brommerzaak meenemen, krijg je altijd een goede mee



hoge nummer bij ngk (dus koude bougie) zal bij starten al vet kunnen slaan

lage nummer bij ngk (dus warme bougie) zal minder snel vet slaan, en dus beter starten...
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 2287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved