Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30492 - Yamaha DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha DT80 1-7-2005 18:36 Print topicpost
Posts: 35
Ik heb sinds kort een Yamaha DT met een 80 cc er onder. Er zit volgens mij een 18 mm caburateur onder. Ik was gisteren aan het rijden, en toen begon hij ineens te pruttelen en te knallen uit de uitlaat. toen heb ik hem uitgezet, en sinds dien loopt hij ook ''niet'' meer. Ik krijg hem alleen nog 2 sec aan het lopen als ik steeds de chooke van de caburateur in hou, maar dan slaat die ook af. Ik heb er ook al een nieuwe bougi in gedraadt maar daar doet hij net zo als de oude bougi. Ik heb de caburateur ook al helemaal schoongemaakt en cilinder+ zuiger ook al nagekeken. Bougi Vonkt ook goed. Wat is er mis met mijn motorblok Wie helpt mij uit mijn vraag.
 

Almer 1-7-2005 19:24 Print reply

Posts: 3325
is zeker de grondplaat van je ontsteking losgetrilt. dan vonkt hij wel maar niet op tijd, moet je bougi deruit draaien en dan 1 mm voordat de zuiger op het Bovenste Dode Punt is moeten de contactpunten op je grondplaat opengaan. door aan je grondplaat te draaien kan je dit verstellen. Waarschijnlijk staat die van jou te laat omdat hij knalt in de uitlaat... gewoon wat vroeger zetten dus
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Yamaha DT80 1-7-2005 19:41 Print reply
Posts: 35
Ik zal het is proberen morgen, dan horen jullie wel of het gelukt is
 
Kees de Jong 1-7-2005 21:17 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

is zeker de grondplaat van je ontsteking losgetrilt. dan vonkt hij wel maar niet op tijd, moet je bougi deruit draaien en dan 1 mm voordat de zuiger op het Bovenste Dode Punt is moeten de contactpunten op je grondplaat opengaan. door aan je grondplaat te draaien kan je dit verstellen. Waarschijnlijk staat die van jou te laat omdat hij knalt in de uitlaat... gewoon wat vroeger zetten dus


grondplaat kan je volgens mij niet draaien bij die dingen
 
7 seconden, of 21 gram
chineesboer 1-7-2005 21:20 Print reply

Posts: 3676
klopt. heeft contactpuntjes.. ff afstellen op 0,4 mm zodra je zuiger op bovenste punt is
 
Kees de Jong 1-7-2005 21:21 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

klopt. heeft contactpuntjes.. ff afstellen op 0,4 mm zodra je zuiger op bovenste punt is


is dat hetzelfde bij een 80cc?
 
7 seconden, of 21 gram
de_koen 1-7-2005 21:52 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

klopt. heeft contactpuntjes.. ff afstellen op 0,4 mm zodra je zuiger op bovenste punt is


NEE

als vliegwiel op F staat,

gok dat je condensator dood is btw
 
Honda 5-Bak te koop
Yamaha DT80 3-7-2005 21:42 Print reply
Posts: 35
Hij loopt al iets beter, maar nog niet helemaal goed, blok word al wel aardig heet, weet niet of dit wel een goed teken is, ik heb die afstand van de contacht punten beetje op gok gedaan, want hoe kan ik 04 mm af slellen. Hoe kan ik nog zorgen dat de vonk pas begint als die zuiger boven aan zit, Graag wel goede beschrijving, ben nog niet al te technies
 

Dit topic is 520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved