Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #30473 - MTX-SH
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kawasaa 30-6-2005 20:25 Print topicpost

Posts: 778
Een kameraad van mij heeft een mooie watergekoelde honda mtx-sh gezien, maar het probleem is dat het frame belgies is en dus geen NL keurmerk heeft. Mag het en is het mogelijk om er een luchtgekoeld Honda mtx-sh NL frame onder te zetten
 

bart de scootergek 30-6-2005 20:35 Print reply

Posts: 8916
ja dat is zo mogelijk, blok past zonder problemen, maar met keuring binnenkort kunnen ze daar om gaan zeuren, want een mtx-sh heeft in nederland nooit een watergekoeld blok gehad.

is btw een mtx-r.
 
Honda RC-33
Ariej 30-6-2005 20:35 Print reply

Posts: 3685
ja
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
MasterM 30-6-2005 20:35 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa

Een kameraad van mij heeft een mooie watergekoelde honda mtx-sh gezien, maar het probleem is dat het frame belgies is en dus geen NL keurmerk heeft. Mag het en is het mogelijk om er een luchtgekoeld Honda mtx-sh NL frame onder te zetten


Denk niet dat dat blok typegoedkeuring heeft in Nederland maar dat weet ik niet zeker.
Strikt volgens de wet zal het niet mogen. Maar politie zal der toch echt niet moeilijk over doen als je het verder niet te gek maakt en altijd aardig blijft.
Als je echter zowel met je brommer als met politie gaat zitten fokken, dan heb je volgens mij geen poot om op te staan.
 
mb-gek 30-6-2005 20:37 Print reply

Posts: 10385
kan makkelijk en desnoods maak je dat bloknumer onduidelijk omdat ze die alleen hoeven te noteren als het mogelijk is en wrom zou je heb niet watergekoelt mogen hebben daar gaan ze echt niet om zeuren hoor
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Kawasaa 30-6-2005 20:39 Print reply

Posts: 778
conclusie is dus eigelijk gwoon een Nederlandse luchtgekoelde MTX kopen?
 
bart de scootergek 30-6-2005 20:40 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa

conclusie is dus eigelijk gwoon een Nederlandse luchtgekoelde MTX kopen?


voor de keuring ff blokje omwisselen, na de keuring weer je watergekoelde blokje eronder. niet super veel moeite.
 
Honda RC-33
MasterM 30-6-2005 20:41 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

kan makkelijk en desnoods maak je dat bloknumer onduidelijk omdat ze die alleen hoeven te noteren als het mogelijk is en wrom zou je heb niet watergekoelt mogen hebben daar gaan ze echt niet om zeuren hoor


Nee ze zeuren er niet over normaal gesproken. Het gaat er mij ff om dat iedere auto / motor / brommer enz een type-goedkeuring krijgt om in Nederland legaat te zijn zeg maar. Hiervoor worden ze best wel aan technische keuring onderworpen. De typegoedkeuring voor mtx is met ac. Leg je er dus compleet ander blok onder, dan valt je brommer officieel niet meer onder typegoedkeuring.
Dit is echter allemaal officieel volgens de wet bla bla bla.
Maar je zal er geen problemen met hebben wat dat betreft hoor.
 
Kawasaa 30-6-2005 20:46 Print reply

Posts: 778
Ben er niet zo zeker van want die eigenaar is er al mee aangehouden door de politie en op de rollerbank en helemaal alles gecontroleerd en als ze hem nou nog 1 keer op de brommer tegenkomen ben je je brommertje kwijt zeiden ze..

Dit bericht is ge-edit door Kawasaa op 30-6-2005 20:47
 
MasterM 30-6-2005 20:48 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa

Ben er niet zo zeker van want die eigenaar is er al mee aangehouden door de politie en op de rollerbank en helemaal alles gecontroleerd en als ze hem nou nog 1 keer op de brommer tegenkomen ben je je brommertje kwijt zeiden ze..

Dit bericht is ge-edit door Kawasaa op 30-6-2005 20:47


Misschien omdat ie gewoon te hard rijdt?
Als je een lc der onder doet die gewoon 45 rijdt met ori uitlaat enz dan doen ze echt niet moeilijk
Laat je em echter 80 rijden, dan zullen ze wel moeilijk doen ja
 
Kawasaa 30-6-2005 20:49 Print reply

Posts: 778
houden het maar bij een ac miskien iemand anders nog intressee in die brommer??

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-6-2005 22:49 Print reply

Posts: 10835
je kan hem ook zonder cilinder en rad laten keuren
zien ze ook niet dat hij lc is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MasterM 30-6-2005 22:58 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

je kan hem ook zonder cilinder en rad laten keuren
zien ze ook niet dat hij lc is


vloeistofpompje e.d.?
Dat keuren gebeurt toch bij bromboeren? die zien dat wel hoor.
Maar je kan nu toch gewoon ff laten zien en dan schrijven ze framenr enz op en dan ist goed. Als je nog een jaar w8 dan moet ie wel echt gekeurd worden. Zullen ze ook niet akkoord gaan als je zonder cilinder aan komt

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-6-2005 23:14 Print reply

Posts: 10835
hij hoeft niet te lopen voor die schouwing voor je kenteken hoor, moet je ff de regels opzoeken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Timba MTXSH 30-6-2005 23:22 Print reply
Posts: 388
Even voor de duidelijkheid, als je een een lc mtx hebt dan ben je de lul met de keuring, dus moet iedereen met een lc ff een ac ofzo erop beunen, of kan je beter iets anders doen?
 
buldogo2 30-6-2005 23:22 Print reply

Posts: 2101
Frame moet rollen en moet een blok op zitten, cilinder ed. hoeft idd niet. Tenminste dat zegt onze lokale brommer boer.


Dit bericht is ge-edit door buldogo2 op 30-6-2005 23:24

En als je toch water gekoeld wil houden bouw dan het waterkoel zooitje over op een mtx-sh ac blok, past zo en dan heb je een NL blok nummer

FAQ over hoe dat moet voor het geval dat je het niet snapt http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/100

Dit bericht is ge-edit door buldogo2 op 30-6-2005 23:27
 
Born to ride

Dit topic is 2045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved