Ik heb het al vaak uitgelegd maar als je dan toch een 70cc wil gaan rijden kun je het maar op 1 manier het beste doen:
Gewoon alles goed afstellen.
Rustiger rijden.
Zorgen dat er geen dipjes in je afstelling zitten en dat hij geleidelijk aan doortrekt.
(Bij velen is namelijk het probleem dat ze tussen bijvoorbeeld de 6000 en 7000rpm gaan stotteren. Wat doet men dus? Altijd volgas omdat hij anders niet lekker trekt)
Nadeel van kleinere carburateur is dat het verbruik wel daalt maar dus ook de smering. Voor de rest heb makkelijker kans op warmlopers en dergelijken (wat trouwens ook het geval is wanneer de uitlaat af gaat knijpen).
Ik heb zelf een Honda MTX gehad met een 110 malossi, 80-Proma, 24mm en daar ik gemiddeld de 1 op 20 mee.
Volgas?
Nee volgas kon ik, als ik mijn best deed de 1 op 6 halen. Maar neem van mij aan dat het echt niet nodig is om heel de tijd volgas te rijden.
Kortom: Wie opgevoerd wil rijden zal meer moeten betalen.
Tips voor onder het rijden: Weinig remmen; gewoon uit laten rollen. En het goede toerental zien te zoeken waarop hij zuinig loopt.
Beter wat meer toeren laten maken met het gas half open dan weinig toeren met het gas helemaal open.
|