Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - restauratie gt50k

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #30426 - restauratie gt50k
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 13239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki gt50k 28-6-2005 13:38 Print topicpost
Posts: 52
hallo, ik ben al een tijdje bezig met een restauratie van een suzuki gt50k!
zo was ie toen ik em kocht: ( voor een prikje deze exlusieve oldtimer kunnen kopen)

deze foto is eigenlijk niet zo duidelijk, want je ziet de ernst van de schade er niet op. vele delen zijn veroest en versleten.
[img]http://users.skynet.be/fa380195/wouter/suzuki_gt_cam_leen 004.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa380195/wouter/suzuki_gt_cam_leen 005.jpg[/img]




Woensdag 13 april: vandaag ben ik begonnen met de grote delen af te bouwen. de nafttank, stuur en zadel gedomonteerd.

Donderdag 15 april: Alle onderdelen(grote delen) in dozen en zakken gezet. Zorgvuldig opgeschreven wat elk onderdeel is.


Zaterdag 16 april: de kleinere delen gedemonteerd (hevels, olietankje, lichten,....)

Dinsdag 19 april: vandaag hebben we het motorblok vanonder het kader gehaalt. Met bedoeling het volledig te polijsten en het te laten blinken als chroom.

Woensdag 20 april: We hebben het motorblok gesplitst met een speciaal gereedschap dat men broer ervoor gemaakt heeft. Het splitsen verliep vlot, zonder enige moeilijkheden. Hier gaan we de rollementen en keerringen in vervangen.


het speciaal gereedschap:





Zaterdag 28 mei: we hebben de keerringen en rollementen besteld. De rollementen van SKF en de keerringen origineel suzuki!

Woensdag 15 juni: de keerringen eindelijk binnen!


Zaterdag 27 juni: we zijn in de brico afbijtmiddel gaan kopen (ong. zo'n 20euro). We hebben het rechterdeel van het carter ontdaan van de laag poederlak met dit spul (ging zeer goed!!). Nu zijn de carterhelften gereed om te polijsten.







Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 29-6-2005 10:37

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:38

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:58

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:59

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:59






http://www.suzukigt50.tk

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 10:17
 
http://www.suzukigt50.tk=> the perfect oldtimer...

mulder 28-6-2005 14:12 Print reply

Posts: 13701
meer fotos bitte
 
Thijs ZR50 28-6-2005 14:18 Print reply

Posts: 832
En heb je foto's van je gt50 toen ie nog reed?
 
Suzuki... Ride the wind of changes...
Ruben. 28-6-2005 14:19 Print reply

Posts: 6131
gt heeft dezelfde velgen als zr?
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Thijs ZR50 28-6-2005 14:23 Print reply

Posts: 832
yep...
 
Suzuki... Ride the wind of changes...
Supernova 28-6-2005 14:24 Print reply

Posts: 7654
Nou eens kijken of t wat word die zoekzoekie
 
WP Car Customs
suzuki gt50k 30-6-2005 9:40 Print reply
Posts: 52
gisteren een busje chroom verf gaan halen.
Heeft iemand hier al ervaring van?

Het is de bedoeling er de pinkerstukjes mee te doen(het plastic gedeelte te begrijpen).
De uitlaat zou moeten worden gechromeerd (hoop ik toch).
De veringen van de achterdempers moet ik nieuw kopen denk ik , omdat de verf gaat afbladeren als je ze indrukt.
Heeft iemand hier al ervaringen mee , met veringen spuiten? laat het me hier dan weten!

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:43

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:43

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 9:43
 
http://www.suzukigt50.tk=> the perfect oldtimer...
SavagePielk 30-6-2005 10:07 Print reply

Posts: 4562
een kleine tip... die chroomlak, hoe duur hij ook was, direct de prullenbak in kieperen!!! Dat spul werkt niet, is duur, is vrij aggressief en blijft alleen glimmend zolang hij in vacuum verpakt zit

Het verchromen van je uitlaat gaat waarschijnlijk nog een probleem worden, omdat de meeste verchromers geen 2takt-afval (de resten olie en benzine die in je uitlaat achterblijven) in hun zuur- en chroombaden willen.

Vering spuiten is best mogelijk, zijn een aantal mensen van het forum die dat gedaan hebben. Ik denk dat je dan een beetje een plastische lak nodig hebt, die meebuigt en niet te stijf opdroogt
 
SavagePielk 30-6-2005 10:09 Print reply

Posts: 4562
zie ik daar een mechanische schijfrem aan de voorkant?
 
suzuki gt50k 30-6-2005 10:10 Print reply
Posts: 52
idd maar men broer kan expansie uitlaten maken.
ik dacht eraan een mooi inox expansieuitlaatje (opgepolijst) erop te maken.....
maar is dan de look van de oldtimer niet weg?
 
http://www.suzukigt50.tk=> the perfect oldtimer...
suzuki gt50k 30-6-2005 10:11 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

zie ik daar een mechanische schijfrem aan de voorkant?

ja idd er is een mechanische schijfrem op
niet goed?
zijn een van de eerste schijfremmen

Dit bericht is ge-edit door suzuki gt50k op 30-6-2005 10:13
 
http://www.suzukigt50.tk=> the perfect oldtimer...
SavagePielk 30-6-2005 10:22 Print reply

Posts: 4562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50k

idd maar men broer kan expansie uitlaten maken.
ik dacht eraan een mooi inox expansieuitlaatje (opgepolijst) erop te maken.....
maar is dan de look van de oldtimer niet weg?


Als je het goed doet niet... maar een ZR-uitlaat heeft een mooie look, je moet maar even zien Misschien een dubbele uitlaat fixen? Twee rechte uitlaten, aan elke kant een, die samen de juiste expansievorm hebben?

Mechanische schijfrem is minder dan hydraulische, maar is wel goed te doen. Mijn ZR's hebben altijd hydraulisch gehad... maar heb geen ZR's meer
 
Henk-88 30-6-2005 10:28 Print reply

Posts: 26703
Mooie GT en nog aardig gaaf. Heb deze gloof ik op internet gezien? Mooi model ook hoewel ik de CB50 nog mooier vind, maar ja die heeft geen typegoedkeuring... Maak die expansie-uitlaat maar want 't staat gewoon professioneel en ze bestaan al langer dan je GT50...een matzwarte is ook niet lelijk. Suc6!! En houd ons op de hoogte.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joostvdw 30-6-2005 11:30 Print reply

Posts: 4789
ik zou een mooie inxo expansie door je broer laten maken en dan beetje in de ori mbx uitlaat stijl, dat je niet een losse demper achterop hebt, maar dat de hele uitlaat aan het einde de buitendiameter van uitlaat heeft zegmaar

dan gaatie hard en je hebt een redelijk old skool uitlaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
thijs 30-6-2005 12:19 Print reply
Posts: 448
ik heb zelf ook een gt in 'niet zo slechte' staat rijdt wel zalig en ik heb er veel plezier aan
als je die originele uitlaat weg doet, laat het vooral ff weten ik heb er nu een gianelli op van 50cc.nl, maar origineel zou ik ook wel leuk vinden.
 
Thijs ZR50 30-6-2005 14:13 Print reply

Posts: 832
Ik zou gewoon zo orginieel mogelijk houden, dus geen expansie uitlaatje. Gewoon mooie chrome uitlaat .
Dan houd je toch de oldtimer look....
 
Suzuki... Ride the wind of changes...

Dit topic is 13239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved